AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #21 Skrevet 23. april 2022 Jeg mener du er norsk. Jeg har som deg, 2 norske besteforeldre, og 2 utenlandske besteforeldre. Men de utenlandske er europeiske, og derfor ser jeg norsk ut. Og det er jo aldri noen som mener at jeg ikke er norsk. Synes det er så synd, at bare fordi man ikke ser norsk ut, så er man liksom ikke norsk. Anonymkode: cada8...036
Nilus Skrevet 23. april 2022 Forfatter #22 Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg anser deg som norsk. Anonymkode: 2a407...b44 Anser meg som norsk da
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #23 Skrevet 23. april 2022 kanskje du er for eksempel 50 / 50, eller noe sånn? avhengig av hvor foreldrene dine egentlig kommer fra... Anonymkode: b7649...6b3 1
Nilus Skrevet 23. april 2022 Forfatter #24 Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg mener du er norsk. Jeg har som deg, 2 norske besteforeldre, og 2 utenlandske besteforeldre. Men de utenlandske er europeiske, og derfor ser jeg norsk ut. Og det er jo aldri noen som mener at jeg ikke er norsk. Synes det er så synd, at bare fordi man ikke ser norsk ut, så er man liksom ikke norsk. Anonymkode: cada8...036 Du er fin! jeg er ser faktisk norsk ut. Bortsett fra om sommeren når jeg er veldig brun.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #25 Skrevet 23. april 2022 Nilus skrev (28 minutter siden): Merci, som de sier i Iran. TS, ser du ikke forskjell på en som ble født her og en som bare har norsk statsborgerskap? Den første er norsk, etter min mening, men den som ble født og oppvokst i et annet land, og har nå norsk statsborgerskap, er ikke norsk Anonymkode: 66d7c...eca
Nilus Skrevet 23. april 2022 Forfatter #26 Skrevet 23. april 2022 (endret) tomt Endret 23. april 2022 av Nilus
Nilus Skrevet 23. april 2022 Forfatter #27 Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): TS, ser du ikke forskjell på en som ble født her og en som bare har norsk statsborgerskap? Den første er norsk, etter min mening, men den som ble født og oppvokst i et annet land, og har nå norsk statsborgerskap, er ikke norsk Anonymkode: 66d7c...eca Jeg vet ikke om andre burde ta seg nær, eller ikke. Men Norges befolkning er ikke bare blond eller blåøyd.
Gereon Rath Skrevet 23. april 2022 #28 Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Uenig Anonymkode: 66d7c...eca Du tar feil i noe som er fakta, vel deg om det.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #29 Skrevet 23. april 2022 Du er nok hvis du har norskt statsborgerskap og anerkjenner verdiene vi har i Norge. Hvis du motsetter deg noen av disse verdiene er du ikke norsk. Type livssynsfrihet, politisk frihet og ytringsfrihet. Anonymkode: 944c3...d63
MyMichelle Skrevet 24. april 2022 #30 Skrevet 24. april 2022 Jeg ser i hvertfall ingen grunn til at du ikke skulle være norsk. Foreldrene dine er jo også født i Norge. Men om du føler at identiteten din er norsk eller du føler mest tilknytning til der de utenlandske besteforeldrene dine er fra, er det bare du som vet. DNA-test som viser prosent av diverse etnisiteter er moro å ta, men viser ikke om man er norsk eller ikke. Jeg er for eksempel norsk, men scorer mye høyere på finsk-ugrisk enn skandinavisk. Har mye annet «rart» også.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #31 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Nei, du er ikke etnisk norsk, du har ikke norsk avstamming. Anonymkode: 8c5fc...d9f Har du en regel for hvor langt tilbake man må vise til norsk avstamming for å bli regnet som norsk? 100 år er det greit? Hva hvis det dukker opp en svensk tippoldefar i "stamtavlen" - er man da norsk? Anonymkode: ffbc3...3b5
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #32 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Du er nok hvis du har norskt statsborgerskap og anerkjenner verdiene vi har i Norge. Hvis du motsetter deg noen av disse verdiene er du ikke norsk. Type livssynsfrihet, politisk frihet og ytringsfrihet. Anonymkode: 944c3...d63 Da er ikke de i SIAN norske? Kan vi be de reise dit de kom fra? Anonymkode: ffbc3...3b5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå