AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #1 Skrevet 23. april 2022 Snakket med en nabogutt som studerer økonomi og administrasjon på NTNU. Han har forelesning digitalt. Han fortalte at nå i Mai har han eksamen hjemme. Og han har hørt at flere sitter sammen på eksamen. De hjelper hverandre. Er det lov? Han sa også at de på NTNU vet det og derfor øker de vanskelighets graden på eksamen. Men blir jo urettferdig for de som sitter alene? . Var virkelig ikke sånn da jeg var ung 🤣 Anonymkode: bec74...452
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #2 Skrevet 23. april 2022 Nei, det er IKKE lov med mindre det er en gruppeeksamen (noe som ikke virker å være tilfelle her). Det var en del saker om dette i media rundt eksamenstider i fjor. NTNU forstår nok at en del sitter sammen, men det gjør det fortsatt ikke greit. Hvis det blir oppdaget, blir det regnet som «fusk». Det ender i strykkarakter og utestengelse fra universitetet i en viss tid. Jeg forstår egentlig ikke at de tar sjansen. Da ville jeg heller brukt litt mer tid på å lese før eksamenen. Jeg tror ikke de øker vanskelighetsgraden pga det. NTNU kan ikke lage eksamen med forbehold om at noen studenter jukser. Men vanskelighetsgraden er nok høyere enn ved enn vanlig skoleeksamen fordi man har hjelpemidler tilgjengelig og bedre tid. Og ja, det er urettferdig for de som sitter alene. De som sitter sammen må imidlertid være ganske nøye på å ikke skrive for likt. Da blir de fort oppdaget. Men mange blir nok aldri tatt dessverre. Anonymkode: 49ac7...b99
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #3 Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei, det er IKKE lov med mindre det er en gruppeeksamen (noe som ikke virker å være tilfelle her). Det var en del saker om dette i media rundt eksamenstider i fjor. NTNU forstår nok at en del sitter sammen, men det gjør det fortsatt ikke greit. Hvis det blir oppdaget, blir det regnet som «fusk». Det ender i strykkarakter og utestengelse fra universitetet i en viss tid. Jeg forstår egentlig ikke at de tar sjansen. Da ville jeg heller brukt litt mer tid på å lese før eksamenen. Jeg tror ikke de øker vanskelighetsgraden pga det. NTNU kan ikke lage eksamen med forbehold om at noen studenter jukser. Men vanskelighetsgraden er nok høyere enn ved enn vanlig skoleeksamen fordi man har hjelpemidler tilgjengelig og bedre tid. Og ja, det er urettferdig for de som sitter alene. De som sitter sammen må imidlertid være ganske nøye på å ikke skrive for likt. Da blir de fort oppdaget. Men mange blir nok aldri tatt dessverre. Anonymkode: 49ac7...b99 Skjønner ikke hvorfor de har hjemmeeksamen nå. Korona kan ikke være grunnen .De hadde vanlig eksamen i Desember. Anonymkode: bec74...452
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #4 Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skjønner ikke hvorfor de har hjemmeeksamen nå. Korona kan ikke være grunnen .De hadde vanlig eksamen i Desember. Anonymkode: bec74...452 Det er helt vanlig med hjemme eksamen, korona eller ei. Jeg har gjennomført mange HE i løpet av studie, og det var før pandemien. Forelesere bruker ulike vurderingsmetoder. Anonymkode: 30a89...221 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #5 Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Det er helt vanlig med hjemme eksamen, korona eller ei. Jeg har gjennomført mange HE i løpet av studie, og det var før pandemien. Forelesere bruker ulike vurderingsmetoder. Anonymkode: 30a89...221 Å ja. Det viste jer ikke. Anonymkode: bec74...452
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #6 Skrevet 23. april 2022 Skulle ønske jeg kunne hatt hjemmeeksamen også. Skal ha 5 eksamener nå i mai og kjenner at det er jeg ikke helt klar for😅Heldige er de som har fått avlyst eksamen sin.. Anonymkode: cbe21...7c8
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #7 Skrevet 23. april 2022 Hadde nettop hjemmeeksamen (uio), der fikk vi på forhånd beskjed om at samarbeid, deling av tekst etc ikke var lov. Anonymkode: f1080...6e7
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #8 Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skjønner ikke hvorfor de har hjemmeeksamen nå. Korona kan ikke være grunnen .De hadde vanlig eksamen i Desember. Anonymkode: bec74...452 Jeg jobber på et universitet (ikke NTNU). Noen eksamener er alltid hjemmeeksamener. I tillegg ble en hel haug eksamener endret til hjemmeeksamen pga korona. Dette skjedde i vinter, da ting var stengt ned. De kunne ikke «endres tilbake» til skoleeksamen da samfunnet åpnet igjen. Anonymkode: 40c40...45e
Akryl Skrevet 23. april 2022 #9 Skrevet 23. april 2022 Hjemmeeksamen er mer hensiktsmessig, fordi det er slik arbeidslivet fungerer. I arbeidslivet løser man ikke problemstillinger på bakgrunn av det man har pugget, men man henter opplysninger fra ulike kilder, analyserer og konkluderer. 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #10 Skrevet 24. april 2022 Akryl skrev (15 timer siden): Hjemmeeksamen er mer hensiktsmessig, fordi det er slik arbeidslivet fungerer. I arbeidslivet løser man ikke problemstillinger på bakgrunn av det man har pugget, men man henter opplysninger fra ulike kilder, analyserer og konkluderer. Det er sant. Jeg pugget og pugget til eksamen på vgs, men husker ikke mye av det nå😄 Anonymkode: bec74...452
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå