AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #1 Skrevet 23. april 2022 Jeg fikk en telefon fra en kompis av mannen min, han påstod at jeg ringte han i går, det har jeg ikke gjort da jeg ikke har hans nr, og ikke finnes det noe logg på min telefon at jeg har ringt han, det kan sikkert også teleoperatør bekrefte også, jeg sa til han på tlf at jeg ikke ahr ringt, ellers så må det være en feil. Jeg la på og tenkte inni meg at denne stemmen er kjent, jeg søkte nr opp og det viser seg at det er denne kompisen til mannen min. Jeg lurer på hvorfor han ringer og juger? Og hvor fikk han tak i nr mitt? Anonymkode: a57fd...8a6
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #2 Skrevet 23. april 2022 Han spurte hvem jeg var på tlf, så det virka som han ikke visste hvem jeg var? Anonymkode: a57fd...8a6
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #3 Skrevet 23. april 2022 Dette er vel ikke SÅ rart utover en teknisk feil? Anonymkode: e5546...a22 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #4 Skrevet 23. april 2022 Er du juridisk eier av mannen din sin tlf? Sånn redet ofte hvis man har familieabonnement. Og da kommer ditt navn opp hvis man søker. Sjekk om mannen fin har ringt kompisen sin? Anonymkode: 90af0...0a1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #5 Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er du juridisk eier av mannen din sin tlf? Sånn redet ofte hvis man har familieabonnement. Og da kommer ditt navn opp hvis man søker. Sjekk om mannen fin har ringt kompisen sin? Anonymkode: 90af0...0a1 Ja, de ringes ofte. Og jeg er ikke juridisk eier, har heller ikke familieabonnement. Anonymkode: a57fd...8a6
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #6 Skrevet 23. april 2022 Kan være spoofing eller hva det heter. Var en som ringte meg her også å sa jeg hadde ringt han. Men det hadde jeg altså ikke. Anonymkode: f250a...8ab 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #7 Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kan være spoofing eller hva det heter. Var en som ringte meg her også å sa jeg hadde ringt han. Men det hadde jeg altså ikke. Anonymkode: f250a...8ab Det er ikke spoofing. Jeg har heller ikke nr mitt på 1881 så aner ikke hvor han fant nr mitt og hvorfor han mener jeg har ringt. Anonymkode: a57fd...8a6
anonymbruker2312 Skrevet 24. april 2022 #8 Skrevet 24. april 2022 Dette var vel merkelig... Han har vel mest sannsynlig fått nr ditt fra noen som kjenner mannen din, noen i vennekrets, eller at han faktisk har ditt nr lagret på tlf men later som om han ikke har det. Er du sikker på at han ikke latet som bare for å "legge igjen spor"? Altså - at han vil mindfucke deg på den måten slik at du skal nå ut til han? Du har aldri fått noe indikasjoner eller tegn på at han er noen lunde interessert i deg? Er mange tilfeller hvor kompiser til en ektemann prøver seg på damen hans, ved å gjøre det ekstremt uskyldig.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #9 Skrevet 24. april 2022 anonymbruker2312 skrev (9 minutter siden): Dette var vel merkelig... Han har vel mest sannsynlig fått nr ditt fra noen som kjenner mannen din, noen i vennekrets, eller at han faktisk har ditt nr lagret på tlf men later som om han ikke har det. Er du sikker på at han ikke latet som bare for å "legge igjen spor"? Altså - at han vil mindfucke deg på den måten slik at du skal nå ut til han? Du har aldri fått noe indikasjoner eller tegn på at han er noen lunde interessert i deg? Er mange tilfeller hvor kompiser til en ektemann prøver seg på damen hans, ved å gjøre det ekstremt uskyldig. Er jo nettopp dette TS fisker etter… Anonymkode: c0141...f74 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #11 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Det er ikke spoofing. Jeg har heller ikke nr mitt på 1881 så aner ikke hvor han fant nr mitt og hvorfor han mener jeg har ringt. Anonymkode: a57fd...8a6 Hvordan kan du vite at det ikke er spoofing? Anonymkode: 325ea...04e
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #12 Skrevet 24. april 2022 Kan det være at mannen din har prøvd å ringe han og evnt. slettet anropet etterpå? Anonymkode: 412da...0f7
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #13 Skrevet 24. april 2022 Er flere ganger jeg har ringt opp folk som har ringt meg, og de skjønner ingenting. I tillegg har noen ringt meg og lurt på det samme. Var en periode dette skjedde, og de gangene jeg rakk å ta telefonen når det var ukjente, men normale norske numre i samme fylke som meg (jeg bruker sånn app til å se hvem som ringer), var det slike utenlandske svindeltelefoner. Så ikke umulig nummeret ditt er brukt slik, og det tilfeldigvis var en du kjenner som ble oppringt. Anonymkode: 25af9...7d2 1
Druid Skrevet 24. april 2022 #14 Skrevet 24. april 2022 Lunaris skrev (17 minutter siden): Hva er spoofing? Det er mulig å endre det viste avsendernummeret: brukes mye av kriminelle, men også av bedrifter. Så «Microsoft» ringer denne fyren med TS sitt nummer som avsendernummer, og siden han ikke tok telefonen, trodde han det var henne. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå