Gå til innhold

Hva tenker du på i løpet av en dag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker du på i løpet av en dag? Jeg har lenge tenkt på om jeg kanskje er unormal? Så derfor jeg spør. 

Ofte har jeg tanker som: Hva om pappa er død, hva skal vi gjøre med tingene hans og hvordan blir begravelsen? Samme om jeg vet at noen i familien er ute å kjører, så er jeg redd for at de skal havne i bilulykke og tenker på hvordan det vil være å få den beskjeden.

Jeg bruker også en del tid på å tenke på samtaler jeg har hatt med andre, der jeg analyserer dem, hva jeg sa feil, hvilket kroppsspråk de hadde, hva de måtte tenke om meg osv.

Jeg går også til psykolog og bruker en del tid på å tenke på neste time og hva jeg vil snakke om og hva jeg tror hun vil svare.

Ellers så er det for meg er det som oftest bare helt tilfeldige og korte tankerekker. Noen eksempler under her:
(Ser på the voice): Synes hun burde gå videre
Burde begynne lage middag snart
Burde følge med på tven
Kjenner meg trøtt, kanskje jeg kan sove en liten time?
Hva om jeg svir pizzaen
Kanskje vi kunne dra på sjøen i sommer
(Skal ut på byen neste helg): Hva om jeg mister de jeg er med eller hva vis jeg ikke kommer meg hjem? Eller jeg blir for full og, eller dummer meg ut?

Anonymkode: 32d06...491

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tidvis tenker jeg på hva hvis noe skjer med noen jeg er glad i.

Bruker også mye tankekraft på å gå igjennom alle samtaler jeg har hatt den dagen. Og avgjørelser o.l. jeg har tatt på jobb, var det dumt, kommer det til å slå feil, tenker alle på jobb at jeg er like udugelig og dum som jeg føler meg?

Anonymkode: 6f1f3...c3a

Skrevet

Jeg bekymrer meg mye, stort sett over hva fremtiden vil bringe. Gruer meg til fremtiden.  Jeg analyserer ikke samtaler med andre, deres kroppsspråk eller noe slikt. Jeg bekymrer meg ikke over hva folk måtte tenke eller mene om meg.

AnonymBruker
Skrevet

Alt mulig rart, egentlig!

Anonymkode: 39414...3f7

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt normalt å tenke slik som du gjør. Du er ikke unormal. 

Anonymkode: 8cf10...099

Skrevet (endret)

Fortiden, fremtiden, økonomi, sex/forhold/partner/barn, hva jeg skal spise- blant annet. Bekymrer meg for å bli foreldreløs (Har bare mamma igjen som nærmer seg 70).

Endret av Anonymburker
Skrevet

Jeg tenker mye hva-hvis scenarier, tenker mye på fremtiden og hvordan  ting blir. Har lest for å tenke negative tanker, og skape episoder som ikke har skjedd og krisemaksimerer. Og så tenker jeg på en del jeg kunne tenke meg, men ender opp med å tenke at det aldri lar seg gjøre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...