AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #1 Skrevet 23. april 2022 Hei😃 Jeg vurderer å studere Informatikk programmering og systemarkitektur til høsten. Er det noen her som har studert dette studie, og kan si litt om hvordan det var med tanke på jobbmuligheter som student og etter studie(med bachelor grad)? Hvordan kan man få mest mulig ut av studie? Anonymkode: 5dbc2...a7a
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #2 Skrevet 23. april 2022 Jeg studerer innenfor IT, computer science, kan vel si at du har MANGE muligheter generelt innenfor dette feltet. Tror selve skolesiden din bør ha en del informasjon og både hva du lærer og hvordan du kan jobbe med dette. Norge har generelt en stor krav for mennesker i IT-feltet, så du skal komme godt i bruk :) + meget god lønning i nesten hver jobb. Anonymkode: cc421...1fa
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #3 Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg studerer innenfor IT, computer science, kan vel si at du har MANGE muligheter generelt innenfor dette feltet. Tror selve skolesiden din bør ha en del informasjon og både hva du lærer og hvordan du kan jobbe med dette. Norge har generelt en stor krav for mennesker i IT-feltet, så du skal komme godt i bruk :) + meget god lønning i nesten hver jobb. Anonymkode: cc421...1fa Hvilken universitet studerer du på? Og har du tips til hvordan jeg kan få mest mulig ut av studietiden min? Jeg ønsker veldig gjerne å skape meg et nettverk Anonymkode: 5dbc2...a7a
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #5 Skrevet 24. april 2022 Studerte informatikk ved UiT. Deretter tok jeg master. Et hav av jobbmuligheter! Jeg ble tilbudt jobb før jeg var ferdig med masteren min og tjener i dag 925 000 som 27 åring! Er ikke for alle, men dersom du er løsningsorientert og generelt interessert i teknologi, burde du absolutt vurdere dette. Anonymkode: ac92b...fdb 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #6 Skrevet 24. april 2022 Slitsomt yrke, endringer skjer hele tiden og du må oppdatere deg veldig ofte. Går fint når man er ung, men blir lei når du blir eldre. Kan tjene bra om du kommer inn på rett sted. Dvs. Konsulent eller fast ansatt i finans. Hold deg unna det offentlige om du skal tjene penger. Anonymkode: b022b...e59
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #7 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Slitsomt yrke, endringer skjer hele tiden og du må oppdatere deg veldig ofte. Går fint når man er ung, men blir lei når du blir eldre. Kan tjene bra om du kommer inn på rett sted. Dvs. Konsulent eller fast ansatt i finans. Hold deg unna det offentlige om du skal tjene penger. Anonymkode: b022b...e59 Å virkelig? Det med at det alltid er noe nytt som jeg må oppdatere meg med er jeg klar over, men er yrke slitsomt på andre måter? Anonymkode: 5dbc2...a7a
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #8 Skrevet 25. april 2022 AnonymBruker skrev (På 24.4.2022 den 17.37): Studerte informatikk ved UiT. Deretter tok jeg master. Et hav av jobbmuligheter! Jeg ble tilbudt jobb før jeg var ferdig med masteren min og tjener i dag 925 000 som 27 åring! Er ikke for alle, men dersom du er løsningsorientert og generelt interessert i teknologi, burde du absolutt vurdere dette. Anonymkode: ac92b...fdb Tok du master rett etter bachelor? Jeg tenker å jobbe noen år før jeg tar master, eller kanskje ta master imens jeg er i deltidsjobb eller ta selve masteren deltid. Har du noen anbefalinger på denne fronten? Anonymkode: 5dbc2...a7a
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #9 Skrevet 25. april 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Å virkelig? Det med at det alltid er noe nytt som jeg må oppdatere meg med er jeg klar over, men er yrke slitsomt på andre måter? Anonymkode: 5dbc2...a7a Tviler på at det er noe mer slitsomt enn andre jobber når man blir eldre. Men IT er vanskelig studie da, det må du være klar over. Anonymkode: a4c45...f52
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #11 Skrevet 26. april 2022 Arbeidsgiverne sloss om deg. Veldig lett å få jobb, høy lønn, fleksitid, mulighet for hjemnekontor, og generelt veldig gode vilkår. Anonymkode: 06c76...766 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #13 Skrevet 27. april 2022 AnonymBruker skrev (På 25.4.2022 den 23.27): Tviler på at det er noe mer slitsomt enn andre jobber når man blir eldre. Men IT er vanskelig studie da, det må du være klar over. Anonymkode: a4c45...f52 Spørs litt hva man jobber med, men konsuleter f. eks. har mange og lange dager, ofte langt mer enn 08-16. Ikke uvanlig med 12+ timers dager der jeg jobbet tidligere. Anonymkode: 0fcb0...649
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #14 Skrevet 27. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Spørs litt hva man jobber med, men konsuleter f. eks. har mange og lange dager, ofte langt mer enn 08-16. Ikke uvanlig med 12+ timers dager der jeg jobbet tidligere. Anonymkode: 0fcb0...649 Vet du hvordan jobbmuligheten er for andre jobber enn konsulent? Og "holder" det med bachelor grad for å få en god jobb, eller må en mastergrad til? Anonymkode: 5dbc2...a7a
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #15 Skrevet 27. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Spørs litt hva man jobber med, men konsuleter f. eks. har mange og lange dager, ofte langt mer enn 08-16. Ikke uvanlig med 12+ timers dager der jeg jobbet tidligere. Anonymkode: 0fcb0...649 Får man betalt for å jobbe så lange dager da? Anonymkode: a4c45...f52
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #16 Skrevet 27. april 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Får man betalt for å jobbe så lange dager da? Anonymkode: a4c45...f52 Ja. Og du kan også jobbe som IT konsulent 8-16. Anonymkode: 2d9f2...c0c 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #17 Skrevet 27. april 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ja. Og du kan også jobbe som IT konsulent 8-16. Anonymkode: 2d9f2...c0c Kunne godt tenke meg det med denne valgfriheten. Anonymkode: a4c45...f52
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #18 Skrevet 27. april 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Spørs litt hva man jobber med, men konsuleter f. eks. har mange og lange dager, ofte langt mer enn 08-16. Ikke uvanlig med 12+ timers dager der jeg jobbet tidligere. Anonymkode: 0fcb0...649 Har jobbet som IT konsulent i mange år og aldri hørt om noen som jobber 12 timers dager. Den eneste overtiden jeg har jobbet har vært på eget incentiv, enten for å spare opp ekstra timer til en ekstra ferie eller fordi jeg har plukket opp noen latterlig godt betalte «helgevakter». Anonymkode: 06c76...766 4
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #19 Skrevet 29. april 2022 Jeg studerer IT nå (bachelor i IT og informasjonssystemer). Er på 2. året og fikk meg en deltidsjobb i januar. Dette er den første IT-jobben jeg søkte på og jeg fikk napp med en gang (selv om jeg bare var halvveis i studiet). Jeg jobber 40% ved siden av studiene, men arbeidstid og sted er veldig fleksibelt. Timelønnen min er den samme som folk som er ferdig utdannet får i samme firma, så jeg er veldig fornøyd! Studiet er til tider veldig tøft, men jeg vil absolutt anbefale det! Det er utrolig lærerikt og spennende. Anonymkode: 8ec74...2cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå