Fiora Skrevet 23. april 2022 #1 Del Skrevet 23. april 2022 Noen som har opplevd dette? Har fått flere negative hjemmetester og venter spent på svar på pcr tatt i går. Har aldri vært så syk i hele mitt liv, måtte ha ambulanse i natt pga pustevansker, kan ikke skjønne annet enn at dette må være korona? Fler vaksinerte som har blitt skikkelig skikkelig syke av omikron? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 23. april 2022 #2 Del Skrevet 23. april 2022 Det er jo en litt verre influensa nå.. parainfluenza. Kan vøre at du har det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 23. april 2022 #3 Del Skrevet 23. april 2022 Fiora skrev (3 minutter siden): Noen som har opplevd dette? Har fått flere negative hjemmetester og venter spent på svar på pcr tatt i går. Har aldri vært så syk i hele mitt liv, måtte ha ambulanse i natt pga pustevansker, kan ikke skjønne annet enn at dette må være korona? Fler vaksinerte som har blitt skikkelig skikkelig syke av omikron? Ja, det har vært sagt tidligere at falsk negativ på hjemmetest ikke er uvanlig. Falsk positiv på hjemmetest er mer sjelden. Det er flere som har testet negativt på hjemmetest, men positivt på pcr. Mht omikron har jeg intrykk av at det varierer veldig. Noen har ingen symptomer, noen milde, noen som en influensa og noen dør (det har aldri dødd så mange av korona i Norge som i 2022; på bare noen måneder av 2022 har det dødd flere enn i 2020 og 2021 til sammen). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia mater Skrevet 23. april 2022 #4 Del Skrevet 23. april 2022 Hjemmetester er ofte mindre sensitive enn pcr. Altså pcr fanger opp mindre virusmengder, og vil ofte være mer korrekte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiora Skrevet 23. april 2022 Forfatter #5 Del Skrevet 23. april 2022 12 minutter siden, Sofakona said: Det er jo en litt verre influensa nå.. parainfluenza. Kan vøre at du har det Det står på Lommelegen at denne varianten skal være mildere enn vanlig influensa? Har ikke hatt noe muskelverk eller sånt, så har liksom ikke influensafølelse 😕 5 minutter siden, Grüner said: Ja, det har vært sagt tidligere at falsk negativ på hjemmetest ikke er uvanlig. Falsk positiv på hjemmetest er mer sjelden. Det er flere som har testet negativt på hjemmetest, men positivt på pcr. Mht omikron har jeg intrykk av at det varierer veldig. Noen har ingen symptomer, noen milde, noen som en influensa og noen dør (det har aldri dødd så mange av korona i Norge som i 2022; på bare noen måneder av 2022 har det dødd flere enn i 2020 og 2021 til sammen). okei, var det jeg syns jeg har fått med meg jeg også. Hadde vært greit om det er det egentlig, så vet man hvertfall hva det er. Er det stort sett eldre på sykehjem med underliggende sykdommer som dør, eller er det andre aldersgrupper også? Er selv i midten av 30-årene og gravid, så er jo risikogruppe sånn sett. 3 minutter siden, pia mater said: Hjemmetester er ofte mindre sensitive enn pcr. Altså pcr fanger opp mindre virusmengder, og vil ofte være mer korrekte. Da lan jeg hvertfall stole på den når det svaret kommer 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 23. april 2022 #6 Del Skrevet 23. april 2022 Finnes det fortsatt mennesker som ikke vet at PCR-testen er mye sikrere enn hjemmetestene altså? 🤦♀️ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 23. april 2022 #7 Del Skrevet 23. april 2022 Fiora skrev (1 time siden): Det står på Lommelegen at denne varianten skal være mildere enn vanlig influensa? Har ikke hatt noe muskelverk eller sånt, så har liksom ikke influensafølelse 😕 okei, var det jeg syns jeg har fått med meg jeg også. Hadde vært greit om det er det egentlig, så vet man hvertfall hva det er. Er det stort sett eldre på sykehjem med underliggende sykdommer som dør, eller er det andre aldersgrupper også? Er selv i midten av 30-årene og gravid, så er jo risikogruppe sånn sett. Da lan jeg hvertfall stole på den når det svaret kommer 😊 Det er hovedsakelig eldre som har dødd, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
13579 Skrevet 25. april 2022 #8 Del Skrevet 25. april 2022 Grüner skrev (På 23.4.2022 den 16.57): Det er hovedsakelig eldre som har dødd, ja. Folk dør i hopetall i alle aldersgrupper nå. Myndighetene har gitt opp tiltakene, og de tør ikke å informere om hvor ille situasjonen er. Behovet for særdeles strenge tiltak har aldri vært større. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RC Skrevet 25. april 2022 #9 Del Skrevet 25. april 2022 Jeg tok fem negative hurtigtester før en PCR viste positiv. Tok en hurtingtest rett etter jeg fikk PCR, svaret. Fortsatt negativ... Det var ikke vanskelig å kjenne at jeg var syk, så nå stoler jeg svært lite på de hurtigtestene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mhmjadda Skrevet 5. mai 2022 #10 Del Skrevet 5. mai 2022 Fiora skrev (På 23.4.2022 den 14.49): Noen som har opplevd dette? Har fått flere negative hjemmetester og venter spent på svar på pcr tatt i går. Har aldri vært så syk i hele mitt liv, måtte ha ambulanse i natt pga pustevansker, kan ikke skjønne annet enn at dette må være korona? Fler vaksinerte som har blitt skikkelig skikkelig syke av omikron? Mye annet som går som gjør folk skikkelig syke, feks influensa og metapneumovirus. RC skrev (På 25.4.2022 den 23.23): Jeg tok fem negative hurtigtester før en PCR viste positiv. Tok en hurtingtest rett etter jeg fikk PCR, svaret. Fortsatt negativ... Det var ikke vanskelig å kjenne at jeg var syk, så nå stoler jeg svært lite på de hurtigtestene. Eller så var du syk med noe annet, og positiv PCR hang igjen fra tidligere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 5. mai 2022 #11 Del Skrevet 5. mai 2022 Fiora skrev (På 23.4.2022 den 14.49): Noen som har opplevd dette? Har fått flere negative hjemmetester og venter spent på svar på pcr tatt i går. Har aldri vært så syk i hele mitt liv, måtte ha ambulanse i natt pga pustevansker, kan ikke skjønne annet enn at dette må være korona? Fler vaksinerte som har blitt skikkelig skikkelig syke av omikron? Ja, veldig vanlig med negativ hjemmetest og så positiv PCR. PCR er mer følsom enn hjemmetestene. Det skjedde hjemme også og slik fant vi ut vi hadde korona da vi hadde det tidligere i år. Og ja, jeg ble skikkelig dårlig mens resten av familien fikk kun milde forkjølelsessymptomer. Vi er vaksinert. Hos meg var det for det meste som en veldig kraftig influensa de første dagene, men så fortsatte noen symptomer over noen uker og jeg ble ikke kvitt alt før det hadde gått nesten 2 måneder. Jeg har hatt influensa en gang før og dette var på en måte ti ganger verre. Uten vaksine ville det trolig vært nært sykehusinnleggelse. Alle naboer her jeg snakket med sier at 1 i familien fikk det skikkelig ille mens resten hadde det greit. Og gjett - det er alltid mammaen som fikk det verst mens far og barn hadde lettere symptomer 😄 Min teori er at utslitte småbarnsmorkropper tåler sånt dårligere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiora Skrevet 6. mai 2022 Forfatter #12 Del Skrevet 6. mai 2022 En liten oppdatering - jeg fikk negativ på pcr også, så da var det jo forsåvidt riktig at hurtigtastene ble negative på korona også. Ingen som vet hvilket virus jeg hadde, men kraftige saker var det! Bare å fortsette å ta vare på se selv og vaske hender ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 7. mai 2022 #13 Del Skrevet 7. mai 2022 Fiora skrev (17 timer siden): En liten oppdatering - jeg fikk negativ på pcr også, så da var det jo forsåvidt riktig at hurtigtastene ble negative på korona også. Ingen som vet hvilket virus jeg hadde, men kraftige saker var det! Bare å fortsette å ta vare på se selv og vaske hender ❤️ Kanskje det var influensa? Mange virus man kan bli syk av og håndvask når man kommer hjem er alltid en god ide. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg