AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #1 Skrevet 23. april 2022 Hei, har en jente på 13 år som har bodd 50/50 hos meg og far. Nå vil hun bo fadt hos meg og bare vær annenhver helg hos far. Skal far betale noe barnebidrag til meg da? Og hvor mye er dette ? Anonymkode: b05e6...835
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #2 Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hei, har en jente på 13 år som har bodd 50/50 hos meg og far. Nå vil hun bo fadt hos meg og bare vær annenhver helg hos far. Skal far betale noe barnebidrag til meg da? Og hvor mye er dette ? Anonymkode: b05e6...835 Ja hvis han har inntekt. Du kan sjekke det på kalkulatoren på nav. Der skriver du inn hans inntekt, din inntekt og hvor mye samvær. Beløpet varierer. Anonymkode: 976f0...5c5
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #3 Skrevet 23. april 2022 Når han ikke vil og nekter å oppgi noe inntekt ? Vet han tjener godt han. Anonymkode: b05e6...835
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #4 Skrevet 23. april 2022 Du skal ikke oppgi inntektene, det finner nav selv. Anonymkode: c2849...ee2
Jadaomatte Skrevet 23. april 2022 #5 Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Når han ikke vil og nekter å oppgi noe inntekt ? Vet han tjener godt han. Anonymkode: b05e6...835 Om han tjener mer enn deg, så skal han uansett betale bidrag. La nav ta seg av det.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #6 Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Når han ikke vil og nekter å oppgi noe inntekt ? Vet han tjener godt han. Anonymkode: b05e6...835 Send søknad til nav om at de både skal beregne og kreve inn bidrag, så går resten av seg selv. Anonymkode: 5d02e...7c4
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #7 Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei, har en jente på 13 år som har bodd 50/50 hos meg og far. Nå vil hun bo fadt hos meg og bare vær annenhver helg hos far. Skal far betale noe barnebidrag til meg da? Og hvor mye er dette ? Anonymkode: b05e6...835 er du sikker på at det er din datter som vil dette og ikke du? siden du tjener på det? Anonymkode: 2226b...ec4
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #8 Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): er du sikker på at det er din datter som vil dette og ikke du? siden du tjener på det? Anonymkode: 2226b...ec4 Hvordan kan du vite at hun tjener på det? Anonymkode: 1d424...1d4 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #9 Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): er du sikker på at det er din datter som vil dette og ikke du? siden du tjener på det? Anonymkode: 2226b...ec4 Hvorfor tjener hun? Samværsfradraget skal dekke det barnet koster under samværet. Hun får høyere kostnader. Sier du at samværsfradraget er for høyt? Anonymkode: af797...f0c 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #10 Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): er du sikker på at det er din datter som vil dette og ikke du? siden du tjener på det? Anonymkode: 2226b...ec4 Man tjener overhodet ingenting av å ha barn boende. Det er en utgift uansett hvordan du vrir og vender på det. Anonymkode: 584eb...e67 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #11 Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvorfor tjener hun? Samværsfradraget skal dekke det barnet koster under samværet. Hun får høyere kostnader. Sier du at samværsfradraget er for høyt? Anonymkode: af797...f0c Barnebidrag , alle skattefordeler og alle støtteordninger tilfaller henne .. det er klart hun tjener på det.. utgiftene øker ikke dramatisk av at barnet sover 20% mer hos henne.. eneste hun kan risikere er at far (med rette) slutter å hjelpe til med ekstra utgifter og krever at hun holder alt utstyr.. i tillegg må ts belage seg på at samarbeidsklimaet blir vesentlig dårligere og at hun må forvente at far benytter seg av retten til å la ts ta alt ansvar .. samværsforeldern kan når som helst si at «denne helgen passer det ikke» og så er Ts ansvarlig for å finne løsning- uavhengig av hvilke planer man har.. desom far i dag bidrar til utstyr og ting barnet trenger ville jeg ikke bedt om bidrag. Anonymkode: 794e7...b1f
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #12 Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): desom far i dag bidrar til utstyr og ting barnet trenger ville jeg ikke bedt om bidrag. Og hvem er du? Mor, far, har barn, hva? Anonymkode: 1d424...1d4
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #13 Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Barnebidrag , alle skattefordeler og alle støtteordninger tilfaller henne .. det er klart hun tjener på det.. utgiftene øker ikke dramatisk av at barnet sover 20% mer hos henne.. eneste hun kan risikere er at far (med rette) slutter å hjelpe til med ekstra utgifter og krever at hun holder alt utstyr.. i tillegg må ts belage seg på at samarbeidsklimaet blir vesentlig dårligere og at hun må forvente at far benytter seg av retten til å la ts ta alt ansvar .. samværsforeldern kan når som helst si at «denne helgen passer det ikke» og så er Ts ansvarlig for å finne løsning- uavhengig av hvilke planer man har.. desom far i dag bidrar til utstyr og ting barnet trenger ville jeg ikke bedt om bidrag. Anonymkode: 794e7...b1f Nei det er ikke så mye å få ut av støtteordninger. Jeg er 100% alene med 3 barn, en med spesielle behov. Får 3700 pr mnd for alle 3. Anonymkode: 964ac...34a
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #14 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Nei det er ikke så mye å få ut av støtteordninger. Jeg er 100% alene med 3 barn, en med spesielle behov. Får 3700 pr mnd for alle 3. Anonymkode: 964ac...34a Hva? Hvordan er det mulig? Jeg har en eks som ikke er av de mest høytlønnede akkurat, men iflg kalkulatoren på NAV sine sider skulle han betale 2700 kr i barnebidrag for bare ETT barn. Og det betalte han. Han hadde bare samvær annenhver helg og noen feriedager om sommer og jul. Skjønner ikke hvordan dere kan få til 3700 for hele tre barn? Tjener barnefar nesten ingenting? Anonymkode: 86e36...e81
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #15 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva? Hvordan er det mulig? Jeg har en eks som ikke er av de mest høytlønnede akkurat, men iflg kalkulatoren på NAV sine sider skulle han betale 2700 kr i barnebidrag for bare ETT barn. Og det betalte han. Han hadde bare samvær annenhver helg og noen feriedager om sommer og jul. Skjønner ikke hvordan dere kan få til 3700 for hele tre barn? Tjener barnefar nesten ingenting? Anonymkode: 86e36...e81 Barnemor kan jo ha mye høyere lønn en far eksempelvis. Man kan lett ha 3 barn 100% og ikke ha rett på noe bidrag.. Anonymkode: 12173...0ea
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #16 Skrevet 24. april 2022 La NAV ta seg av dette. Ikke inngå privat avtale. Da sikrer du barna dine at de får det de har rett på! Han kan feks ikke si " sorry, ble litt trangt denne mnd, så får ta det neste mnd". Når nav krever inn er det ingen kjære mor for den som er bidragspliktig. Hvis bidragspliktige ikke betaler vil personen opparbeide seg gjeld, eller det blir tvangsinnkrevd. Søk også om bidragsforskudd. Hvis han ikke betaler, sikrer nav deg noe. Det er i hovedsak 2 faktorer som spiller inn: inntekt hos bidragspliktige, og antall netter i mnd. Dere må finne ut sammen hva som er best for barnet deres. Hvis barnet som er faktisk 13 år, så skal barnet ha rettigheter til å bli hørt. Dette må dere sammen finne ut, ingen på kvinneguiden kan gi fasiten. Anonymkode: 5cc8d...068
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #17 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Barnemor kan jo ha mye høyere lønn en far eksempelvis. Man kan lett ha 3 barn 100% og ikke ha rett på noe bidrag.. Anonymkode: 12173...0ea Bidragspliktige skal betale, om han har en inntekt nok til å kunne forsørge seg og sitt. Det kan navs bidragskalkulator gi en pekepinn på. 2 faktorer som spiller inn: inntekt til bidragspliktige ( tjener han for lite, kan det hende du ikke får noe, men får bidragsforskudd) og samvær. Tjener du innmari mye, og far ikke noe, så kan det hende du ikke får noe annet enn barnetrygd. Anonymkode: 5cc8d...068
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå