Gå til innhold

Er det noen her som pensjonerte seg ved 62 og angret?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg tenkte selv jeg skulle gjøre det, men pensjonen blir jo nesten bare som lommepenger å regne. Jeg er gjeldfri, har spart en del og forbruket er nøkternt, dessuten har jeg ektefelle med høy pensjon. Så skjedde det at en venninne som selv pensjonerte seg ved 62 plutselig ble enke og hun har jo veldig lav inntekt nå. Dette fikk meg til å bli litt betenkt. Med mindre det er bare tjueåringer som henger på dette forumet, hadde det vært fint å høre om noen angret på tidligpensjon og i så tilfelle hvorfor.

Anonymkode: 83329...002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg vile tatt ut pensjon og fortsatt å jobbe som mange andre gjør. 

Selvfølgelig hvis jeg likte jobben og hadde mulighet for AFP

Anonymkode: f6470...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg vile tatt ut pensjon og fortsatt å jobbe som mange andre gjør. 

Selvfølgelig hvis jeg likte jobben og hadde mulighet for AFP

Anonymkode: f6470...72f

Det er min plan også. 

Anonymkode: 77370...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har noen på jobben som kom tilbake etter en uke, det var for kjedelig å være pensjonister. Gikk av da de var noen og 70

Anonymkode: 4c8a1...bd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ønsker å gå av når jeg er 62. Vi var gjeldsfri da vi var 40 og har en plan om å selge hytter/båt/biler/hus og nedskalere til en romslig leilighet, slik at det blir mindre utgifter når vi blir 60. Synest det er så mange som blir syke/demente når de runder 70 og dessverre aldri får nyte noen pensjonisttilværelse.

Anonymkode: 5aabe...188

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har noen på jobben som kom tilbake etter en uke, det var for kjedelig å være pensjonister. Gikk av da de var noen og 70

Anonymkode: 4c8a1...bd0

Må være et trist liv at "jobben" betyr så mye. 

Anonymkode: f710c...1b8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg tenkte selv jeg skulle gjøre det, men pensjonen blir jo nesten bare som lommepenger å regne. Jeg er gjeldfri, har spart en del og forbruket er nøkternt, dessuten har jeg ektefelle med høy pensjon. Så skjedde det at en venninne som selv pensjonerte seg ved 62 plutselig ble enke og hun har jo veldig lav inntekt nå. Dette fikk meg til å bli litt betenkt. Med mindre det er bare tjueåringer som henger på dette forumet, hadde det vært fint å høre om noen angret på tidligpensjon og i så tilfelle hvorfor.

Anonymkode: 83329...002

Jeg er ikke helt i den alderen ennå, men jeg har venner som er det.

De fleste jeg kjenner som har benyttet seg av tidligpensjon har en fleksibel bijobb ved siden av. 
For eksempel kjenner jeg flere som er tilkallingsvikarer på sin tidligere arbeidsplass, som i sykehjem, på skoler, transportfirmaer osv.
Jeg kjenner også flere som har opprettet enkeltpersonsforetak der de kan påta seg enkeltoppdrag for tidligere arbeidsgivere.

Fordelen med dette er at de har mulighet til å styre arbeidshverdagen sin selv.  De kan selv bestemme hvor mye, og hvor ofte, de vil jobbe.

Anonymkode: a8e4a...1b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Må være et trist liv at "jobben" betyr så mye. 

Anonymkode: f710c...1b8

Heller tvert imot, tenker jeg. 

Det må være trist liv å bruke 40 timer hver uke, i 45 år, på noe som ikke betyr noe.

Anonymkode: cb353...72e

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker pr nå at jeg vi gå av når jeg kan. Ja, det blir mindre penger, men jeg har jo også færre år igjen! Hvem vet hvor lenge man er friske og raske, og kan nyte livet. Jobben min liker jeg godt, men jeg liker resten av tilværelsen min bedre 😊 Mine foreldre jobbet og slet til de var nesten 70, for å ha god råd som pensjonister. Tre mnd etter at han gikk av, døde plutselig min far, og min mor ble skikkelig deprimert. Det går heldigvis ganske bra med henne nå! Jeg mener bare at livet er hver dag, og ikke bare i framtida, og at livskvalitet ikke trenger å koste så mye i kroner og øre 💕 

Anonymkode: 425a0...5fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...