Gå til innhold

Hvilke type sko til 1-2 åring

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Først nå i vinter at barnet lærte å gå med sko, så vi har kun hatt vintersko og støvler. 

Nå er våren her og det begynner å bli varmt med vintersko, hvilke sko bruker man nå? Er det lette joggesko og Gore tex gjennom våren, sommeren og høsten?

Anonymkode: 6dc35...346

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja, det blir i grunn som du sier. Lette joggesko og sandaler til sommeren (sånne med "lukket tå" til så små). Jeg har pleid å kjøpe et par høye og et par lave gore-tex, men nå som det begynner å bli så mildt må du vurdere om det er behov for høye sko før til høsten igjen. Mine sluttet med vintersko for en stund siden og har brukt goretex nå i overgangen. Alt varierer jo etter hvor du bor da selvsagt. Også må jo barnet ha uforede gummistøvler 😊

Anonymkode: 297dc...378

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sko fra Europris. Ungen sliter ned tåa på skoene med en gang

Anonymkode: 413b6...f3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja, det blir i grunn som du sier. Lette joggesko og sandaler til sommeren (sånne med "lukket tå" til så små). Jeg har pleid å kjøpe et par høye og et par lave gore-tex, men nå som det begynner å bli så mildt må du vurdere om det er behov for høye sko før til høsten igjen. Mine sluttet med vintersko for en stund siden og har brukt goretex nå i overgangen. Alt varierer jo etter hvor du bor da selvsagt. Også må jo barnet ha uforede gummistøvler 😊

Anonymkode: 297dc...378

Så det holder med lette joggesko, sandaler og støvler? 
Vi har nemlig et par lette joggesko, men som ikke tåler særlig med vann.

Gore tex blir kanskje bortkastet nå som sommeren er så nære? Mtp at de koster 900kr så hadde det vært dumt om man ikke får bruk for dem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I fjor var datteren min 1,5 år på vår/sommer. Jeg hadde et par joggesko, et par gummistøvler, et par sandaler og et par tøysko. I år har jeg kjøpt to par joggesko, et par sandaler og skal bruke gummistøvler på regnværsdager. Føler ikke jeg trenger Goretex, men bor på Østlandet, så det er mildt. 

Anonymkode: c79ed...9bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Så det holder med lette joggesko, sandaler og støvler? 
Vi har nemlig et par lette joggesko, men som ikke tåler særlig med vann.

Gore tex blir kanskje bortkastet nå som sommeren er så nære? Mtp at de koster 900kr så hadde det vært dumt om man ikke får bruk for dem..

Kjøp heller to par joggesko. Da kan det ene paret tørke om de blir våte. Personlig ville jeg ikke hatt Goretex på sommeren, bortsett fra på fjelltur. 

Anonymkode: c79ed...9bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vi bor  har alltid joggesko med gore-tex. Min erfaring er at uten gore-tex blir skoene våte med en gang. En liten vanndam, litt fukt i gresset om morgenen, en tur i skoen etc. Har i tillegg sandaler og støvler.

Barna går også mye uten sko. Sandalene blir brukt mest.

Anonymkode: 49e61...8fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vår er 2,5 nå, men vi går for samme type sko i år som i fjor. Han har brukt goretexjoggesko siden snøen forsvant, men de begynner å bli for varme nå så jeg har kjøpt et par joggesko fra Viking som puster bedre. Vi kjøpte et par sandaler i fjor, men de gnagde nok litt første gangen så han nektet å ta de på igjen😅

Anonymkode: 6ea71...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...