AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #1 Skrevet 23. april 2022 Selv er jeg 26 og 4 mnd på vei, men jeg er jo voksen, har jobb og bolig. Hun argumenterer ofte med at om jeg kan bære frem så kan hun også. Hun er 7 uker på vei. Foreldrene mine er helt fortvilet og irriterte. Barnefar er 15 og de har vært sammen i 1 år. Lov å mene at dette bare er ekkelt og veldig feil? Jenta er såvidt kjønnsmoden! Jeg prøver å støtte, samtidig som jeg prøver å få henne til å forstå at det lureste er å ta abort. Hun er som 14 åringer flest, veldig umoden og intet unntak på noen områder. Noen tips?? Anonymkode: 55ab7...817 6
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 23. april 2022 Overlat dette til foreldrene og profesjonelle. Du som gravid bør ligge langt, langt unna, du gjør bare vondt verre. Anonymkode: bf603...110 69 2 22
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #3 Skrevet 23. april 2022 Vil hun ikke ta abort så vil hun ikke, men hun er 100% avhengig av sine foreldre, hun får ikke bestemt over barnet før hun er 18 år. Men se på Anna Rasmussen, hun ble gravid som 14 åring og gjør det veldig bra i dag, så det KAN gå bra, men da MÅ hun ha et godt støttenettverk rundt seg. Anonymkode: b40e8...e93 21 1 7
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #4 Skrevet 23. april 2022 Hun bestemmer over sin egen kropp. Hun er et barn som trenger omsorgspersoner rundt seg, og jo mer dere pusher jo verre gjør dere det. Hun må få støtte i sitt valg, for det er faktisk det eneste dere kan gjøre. Anonymkode: 0ca49...f73 19 1 3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #5 Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Overlat dette til foreldrene og profesjonelle. Du som gravid bør ligge langt, langt unna, du gjør bare vondt verre. Anonymkode: bf603...110 I alle dager slags svar er dette? Anonymkode: 55ab7...817 17
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #6 Skrevet 23. april 2022 Her må psykiatrien inn i bildet. Dette er hverken vanlig eller sunt. Anonymkode: d404f...c97 8 4
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #7 Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Overlat dette til foreldrene og profesjonelle. Du som gravid bør ligge langt, langt unna, du gjør bare vondt verre. Anonymkode: bf603...110 Det er lillesøsteren min det er snakk om, så å ligge langt langt unna, det skjer ikke! Anonymkode: 55ab7...817 12 5
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #8 Skrevet 23. april 2022 Kanskje prøve å få til en time på helsestasjon, familievernkontoret o.l? Mulig hun kan ta i mot på en annen måte når det ikke er fra de nærmeste. Sikkert sårt for henne at de ikke støtter henne når hun ser at det ikke er sånn med deg. Lett for deg og andre og se det opplagte men tydeligvis ikke for henne. Anonymkode: d56f1...5c5 9 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #9 Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kanskje prøve å få til en time på helsestasjon, familievernkontoret o.l? Mulig hun kan ta i mot på en annen måte når det ikke er fra de nærmeste. Sikkert sårt for henne at de ikke støtter henne når hun ser at det ikke er sånn med deg. Lett for deg og andre og se det opplagte men tydeligvis ikke for henne. Anonymkode: d56f1...5c5 Dette ødelegger også ganske mye for min del, istedenfor å glede oss over det kommende barnet vårt så går alt av tanker med på å stresse rundt hennes situasjon. Verste er å se hvor fortvila moren min er.. Anonymkode: 55ab7...817 3 4
Gjest ti10 Skrevet 23. april 2022 #10 Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vil hun ikke ta abort så vil hun ikke, men hun er 100% avhengig av sine foreldre, hun får ikke bestemt over barnet før hun er 18 år. Men se på Anna Rasmussen, hun ble gravid som 14 åring og gjør det veldig bra i dag, så det KAN gå bra, men da MÅ hun ha et godt støttenettverk rundt seg. Anonymkode: b40e8...e93 Nåja, dette er, tro det eller ei, ikke ment som kritikk overfor Anna Rasmussen, men jeg vet nå ikke helt om jeg vil si at hun er personen å trekke fram som et forbilde. Hun har vel vært gjennom en god del ...
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #11 Skrevet 23. april 2022 ti10 skrev (Akkurat nå): Nåja, dette er, tro det eller ei, ikke ment som kritikk overfor Anna Rasmussen, men jeg vet nå ikke helt om jeg vil si at hun er personen å trekke fram som et forbilde. Hun har vel vært gjennom en god del ... Vært gjennom en god del ja, men det går veldig bra med henne, det er poenget. Hvem som helst kan oppleve motgang. Anonymkode: b40e8...e93 8
Silva Pluvialis Skrevet 23. april 2022 #12 Skrevet 23. april 2022 Vil hun ikke ta abort, så vil hun ikke ta abort. Støtt henne i avgjørelsen. 9 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #13 Skrevet 23. april 2022 Anna Rasmussen har tjent fett med penger på bloggen, tviler på at det blir tilfelle her. Hun er derfor et dårlig eksempel syntes jeg. 14 år er alderen på et barn, hun kommer til å miste ungdomsårene sine hvis hun får dette barnet. I tillegg kommer det til å bli vanskeligere å få utdanning, noe som igjen kan føre til at hun ender opp i et lavtlønnet yrke og slite økonomisk. Jeg skjønner godt at TS er bekymret. Anonymkode: 6ce92...d2f 25 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #14 Skrevet 23. april 2022 Syntes dere må støtte henne i hennes beslutning. Tenker at hvis hun tar abort mot hennes vilje, så vil hun alltid ha ditt barn som en påminnelse av hva hun også kunne hatt. Anonymkode: 04489...3cc 19 4
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #15 Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Syntes dere må støtte henne i hennes beslutning. Tenker at hvis hun tar abort mot hennes vilje, så vil hun alltid ha ditt barn som en påminnelse av hva hun også kunne hatt. Anonymkode: 04489...3cc Her bør faktisk foreldrene ha noe å si. Det er de som får ansvaret. Kan man sende jenta på institusjon med barnet i stedet? True med det? Eller adoptere barnet bort? Hvordan er egentlig reglene for foreldres ansvar for barns barn? Anonymkode: aa621...b3f 3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #16 Skrevet 23. april 2022 Så noen av dere oppmuntrer til at en jente som går på ungdomsskolen skal bære frem et barn? Hun er et barn selv, praktisk talt. Det kommer også til å bli mye mer utfordrende for henne å fullføre både ungdomsskole, videregående og eventuelt høyere utanning når man har barn. Jenta burde oppmuntres til å ta abort og oppmuntres til å vente til hun har blitt eldre, og har mer på stell. Anonymkode: 36c98...acc 22 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #17 Skrevet 23. april 2022 Støtte henne, javel, mor skal bli småbarnsmor til sitt eget barnebarn - jeg kan godt forstå fortvilelsen, det hadde vært uaktuelt for meg. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Her bør faktisk foreldrene ha noe å si. Det er de som får ansvaret. Kan man sende jenta på institusjon med barnet i stedet? True med det? Eller adoptere barnet bort? Hvordan er egentlig reglene for foreldres ansvar for barns barn? Anonymkode: aa621...b3f Det er et veldig godt spørsmål, lurer på det samme. Anonymkode: 5c610...2f0 4
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #18 Skrevet 23. april 2022 Du kan ikke presse lillesøsteren din til å ta abort. Det du og foreldrene kan gjøre er å sette dere ned og si at "Det er din kropp, du gjør som du vil, og vi kommer til å støtte deg uansett hva du gjør. Deretter viser dere henne et budsjett for hvor mye et barn vil koste hver måned, pluss vanlige utgifter som leie, mat, klær, strøm, Internett, bil, forsikring etc, også hvor mye en gjennomsnittlig jobb (uten bachelor/master) gir utbetalt hver måned. Da vil hun kunne se hvor mye hun vil sitte igjen med hver måned. Dere kan også vise henne fødevideoer så hun vet hva hun kan forvente. Legg det frem på en måte som sier "vi vil støtte deg, så vi ønsker å hjelpe deg med planleggingen." Gi henne all informasjonen hun trenger for å ta et informert valg. Å presse henne til abort er ikke bare dårlig for forholdet dere imellom, men hennes øyeblikkelige og fremtidige mentale helse. Anonymkode: 77386...204 31 1 8
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #19 Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Her bør faktisk foreldrene ha noe å si. Det er de som får ansvaret. Kan man sende jenta på institusjon med barnet i stedet? True med det? Eller adoptere barnet bort? Hvordan er egentlig reglene for foreldres ansvar for barns barn? Anonymkode: aa621...b3f Du har ikke egne barn, har du vel? Er du klar over traumene du vil påføre noen hvis du får din vilje? Anonymkode: 0ca49...f73 8 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #20 Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du har ikke egne barn, har du vel? Er du klar over traumene du vil påføre noen hvis du får din vilje? Anonymkode: 0ca49...f73 Jo jeg har egne barn. Men jeg har heller ikke lyst å bli påtvunget er nytt spedbarn mot min vilje. Derfor lurer jeg på hva vernet for foreldrene er her ?hva er alternativene? Anonymkode: aa621...b3f 3 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå