AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #1 Skrevet 23. april 2022 Kvinne på 35 år, og har alltid hatt stor apetitt på sex. Jeg er i et godt forhold med en fantastisk mann, og vi har fått 3 barn sammen. Sexlivet har vært raskt igang igjen etter de to første fødslene, og lyst har ikke vært noe problem til tross for både våkenettee, endret kropp og en ellers hektisk hverdag. Men etter at sistemann ble født for ett år siden, har vi hatt sex bare 2 ganger. Det er ikke mannen jeg ikke tenner på - jeg tenner ikke på NOE som helst. Sexlysten er fullstendig borte, og alt som kunne tenne meg før er nå bare ekkelt. Jeg kjenner ikke igjen meg selv! Slik vil jeg jo ikke ha det. Selv har jeg prøvd å komme igang med trening igjen og være aktiv, har et godt kosthold. Mannen og jeg både klemmer og kysser ofte, og det er bare godt. Trenger og nyter nærhet, men får nesten panikk av tanken på sex. Den siste fødselen var heller ikke særlig traumatisk, så det kan ikke skyldes det. Jeg går på hormonprevensjon, men har aldri hatt problemer med det før. Skal sies at dette problemet oppsto før jeg starta på pillen igjen også. Noen råd? Erfaringer?? Anonymkode: 4bd75...254 1
Fioljenta Skrevet 23. april 2022 #2 Skrevet 23. april 2022 Min lyst går i bølger. Noen ganger har jeg ikke sexlyst, men har virkelig lyst til å ha lyst. Andre ganger skjer det bare for mye i livet til at lysten får plass. Alt det med å spise sunt, trene osv. skaper bare stress hos meg. Det som setter lysten min i gang er å senke skuldrene. Ikke stresse så mye med at lysten ikke er der. Og så ha sex. Ikke noe avansert. Bare kos, nærhet og et kort samleie. Vi bruker gjerne litt glidemiddel da siden jeg ofte er tørr i de situasjonene. Og vanligvis får jeg mer lyst i tiden etterpå. Men noen ganger må vi ha sex flere ganger før lysten kommer, men det er viktig at jeg fokuserer på å senke skuldrene og nyte intimiteten i stedet for å stresse. Hvis mangel på lyst skyldes mangel på nærhet, ja, så er det med kjærlighetsspråk gull verd, men det høres jo ut som dere har nærhet. 🤗 3
Trolltunge Skrevet 23. april 2022 #3 Skrevet 23. april 2022 (endret) Ikke press deg selv. Dra frem igjen bøker/filmer du engang synes var pirrende, men les/se historien uten å presse deg selv. Bruk god tid i dusjen med å lukke øynene og sanse vannet mot kroppen, bruk god tid på å smøre kroppen inn med såpe, og sanse følelsen mot huden, bruk god tid på å smøre deg inn med lotion etter dusj, og å sanse følelsen av av fingrene mot armer, ben og hele kroppen. Høres kanskje ut som rart tips, men dette er for å få kontakt med kroppen din igjen. Få tilbake kobling mellom hode og kropp, og vekke sansene igjen. Når du har gjort dette noen dager, og klarer å ha ro til å virkelig sanse vannet, at du såper deg inn og smører deg inn, og føler at hodet og kroppen har kontakt, så er neste skritt å la vannet og/eller fingrene berøre intime soner. Bruk ekstra tid på brystvorter og underliv. Varsomt og sanselig. Onaner gjerne bare litt når du gjør dette i starten, helt uten press på deg selv til å bli skikkelig tent. Ha fokus på å sanse følelser og koblingen mellom kropp og hode. Når du slapper av og nyter også dette øker du litt og litt opp tiden du onanerer. Onaner litt hver dag, uansett om du dusjer eller ikke. Når du har kommet så langt er du også klar for neste steg. Begynn med å bevisst tenke seksuelle tanker. Dra frem fantasier og se på mennesker rundt deg som seksuelle vesener, og forsøk å se for deg å ha sex med dem. Obs! Disse triksene har gått fra ene til andre i min vennekrets, og dette sistenevnte punktet er det eneste våre menn er spart for å vite, og også punktet som vekket mest latter når vi har rapportert til hverandre hvordan prosessen går. Det er litt utfordrende å bevisst tenke slik om tilfeldige mennesker, og vi har nok alle opplevd det som litt pinlig. Det er likevel noe jeg anbefaler deg å gjøre. Det hjelper virkelig med å sette seksualitet igang igjen. Fortsett med å lese/se ting som pirrer, sansing og onanering i "din tid" i dusjen, og å fantasere og å lokke frem seksuelle tanker. En stor fordel om du kan være åpen med din mann om prosessen, og at han lar være å prøve og mase om sex mens du restarter din seksualitet. Gjerne kos og nærhet, og fortrolige intimitet, men at han lar deg styre når du er klar for at han berører underlivet også, og at du får ta initiativ til sex. At han ikke gjør det, men venter på at du kommer til å ønske det igjen. Prosessen har for de fleste tatt 1-3 uker første gang de må restarte sin seksualitet på denne måten, men om man må bruke metoden flere ganger (livet svinger, så vanlig det) bruker man mindre og mindre tid på å restarte. Mulig fordi man gjerne begynner med det straks man merker at seksualitet har sovnet litt når man er blitt fortrolig med tanken på at seksualitet kan trenge litt støtte og restart innimellom. Ups! Jeg glemte et punkt, som er spesielt viktig dersom man har fått et dårlig forhold til kroppen sin. Når/etter man har smurt seg inn med lotion skal man betrakte kroppen sin i speilet med nysgjerrighet og vennlighet. Ikke tenke stygge tanker om den, men betrakte den med vennlighet, som et fantastisk feminint skaperverk. Se det fantastiske og fine i den, og hva den har utrettet og klarer. Båret frem barn, gitt mye nytelse og glede, er sterk og feminint avrundet. Ja betrakte den med beundring, nysgjerrighet og vennlighet, og trekke frem alt det positive ved den, og avvise kritikk av den. Jeg glemte ikke punktet fordi jeg ikke bruker det, men fordi en slik vennlig betraktning av kroppen min er integrert som standard for meg når jeg ser den i et speil. Da betrakter jeg aldri kroppen min kritisk, men med vennlige øyne på den. Dette gjør at jeg jevnt over har et godt forhold til kroppen min, selv om den er merket av livet. Det er ok når man istedenfor å kritisere den beundrer den for det. Endret 23. april 2022 av Trolltunge 1 5
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #4 Skrevet 23. april 2022 Slutt med hormonprevensjon om du bruker det. Anonymkode: 73adc...b6b 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #5 Skrevet 24. april 2022 Trolltunge skrev (18 timer siden): Ikke press deg selv. Dra frem igjen bøker/filmer du engang synes var pirrende, men les/se historien uten å presse deg selv. Bruk god tid i dusjen med å lukke øynene og sanse vannet mot kroppen, bruk god tid på å smøre kroppen inn med såpe, og sanse følelsen mot huden, bruk god tid på å smøre deg inn med lotion etter dusj, og å sanse følelsen av av fingrene mot armer, ben og hele kroppen. Høres kanskje ut som rart tips, men dette er for å få kontakt med kroppen din igjen. Få tilbake kobling mellom hode og kropp, og vekke sansene igjen. Når du har gjort dette noen dager, og klarer å ha ro til å virkelig sanse vannet, at du såper deg inn og smører deg inn, og føler at hodet og kroppen har kontakt, så er neste skritt å la vannet og/eller fingrene berøre intime soner. Bruk ekstra tid på brystvorter og underliv. Varsomt og sanselig. Onaner gjerne bare litt når du gjør dette i starten, helt uten press på deg selv til å bli skikkelig tent. Ha fokus på å sanse følelser og koblingen mellom kropp og hode. Når du slapper av og nyter også dette øker du litt og litt opp tiden du onanerer. Onaner litt hver dag, uansett om du dusjer eller ikke. Når du har kommet så langt er du også klar for neste steg. Begynn med å bevisst tenke seksuelle tanker. Dra frem fantasier og se på mennesker rundt deg som seksuelle vesener, og forsøk å se for deg å ha sex med dem. Obs! Disse triksene har gått fra ene til andre i min vennekrets, og dette sistenevnte punktet er det eneste våre menn er spart for å vite, og også punktet som vekket mest latter når vi har rapportert til hverandre hvordan prosessen går. Det er litt utfordrende å bevisst tenke slik om tilfeldige mennesker, og vi har nok alle opplevd det som litt pinlig. Det er likevel noe jeg anbefaler deg å gjøre. Det hjelper virkelig med å sette seksualitet igang igjen. Fortsett med å lese/se ting som pirrer, sansing og onanering i "din tid" i dusjen, og å fantasere og å lokke frem seksuelle tanker. En stor fordel om du kan være åpen med din mann om prosessen, og at han lar være å prøve og mase om sex mens du restarter din seksualitet. Gjerne kos og nærhet, og fortrolige intimitet, men at han lar deg styre når du er klar for at han berører underlivet også, og at du får ta initiativ til sex. At han ikke gjør det, men venter på at du kommer til å ønske det igjen. Prosessen har for de fleste tatt 1-3 uker første gang de må restarte sin seksualitet på denne måten, men om man må bruke metoden flere ganger (livet svinger, så vanlig det) bruker man mindre og mindre tid på å restarte. Mulig fordi man gjerne begynner med det straks man merker at seksualitet har sovnet litt når man er blitt fortrolig med tanken på at seksualitet kan trenge litt støtte og restart innimellom. Ups! Jeg glemte et punkt, som er spesielt viktig dersom man har fått et dårlig forhold til kroppen sin. Når/etter man har smurt seg inn med lotion skal man betrakte kroppen sin i speilet med nysgjerrighet og vennlighet. Ikke tenke stygge tanker om den, men betrakte den med vennlighet, som et fantastisk feminint skaperverk. Se det fantastiske og fine i den, og hva den har utrettet og klarer. Båret frem barn, gitt mye nytelse og glede, er sterk og feminint avrundet. Ja betrakte den med beundring, nysgjerrighet og vennlighet, og trekke frem alt det positive ved den, og avvise kritikk av den. Jeg glemte ikke punktet fordi jeg ikke bruker det, men fordi en slik vennlig betraktning av kroppen min er integrert som standard for meg når jeg ser den i et speil. Da betrakter jeg aldri kroppen min kritisk, men med vennlige øyne på den. Dette gjør at jeg jevnt over har et godt forhold til kroppen min, selv om den er merket av livet. Det er ok når man istedenfor å kritisere den beundrer den for det. Tusen takk for gode og konkrete tips! De skal absolutt tas i bruk! Mye alene med små barn, så dusjer sjelden uten publikum 😅 Men skal prøve å sette av tid til denne metoden. Mannen er heldigvis veldig grei oppi alt. Han gir uttrykk for at han savner sex og at han er veldig klar når jeg er klar for det, men uten å mase. Og jeg er selvsagt glad for å høre at han vil ha meg!:) Vi vil begge ha dette i sving igjen. Det er ikke bare at sexlysten er nede i en dal - det byr meg faktisk midt imot. Og DET har det aldri gjort før. Så jeg tror det må flere grep til enn at det bare skal "gå seg til". Så dette skal jeg prøve. Igjen - tusen takk!:) Anonymkode: 4bd75...254 1
Trolltunge Skrevet 24. april 2022 #6 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Tusen takk for gode og konkrete tips! De skal absolutt tas i bruk! Mye alene med små barn, så dusjer sjelden uten publikum 😅 Men skal prøve å sette av tid til denne metoden. Mannen er heldigvis veldig grei oppi alt. Han gir uttrykk for at han savner sex og at han er veldig klar når jeg er klar for det, men uten å mase. Og jeg er selvsagt glad for å høre at han vil ha meg!:) Vi vil begge ha dette i sving igjen. Det er ikke bare at sexlysten er nede i en dal - det byr meg faktisk midt imot. Og DET har det aldri gjort før. Så jeg tror det må flere grep til enn at det bare skal "gå seg til". Så dette skal jeg prøve. Igjen - tusen takk!:) Anonymkode: 4bd75...254 Bare hyggelig! Disse rådene har som nevnt gått fra kvinne til kvinne i min krets, og så lenge man har lyst til å få lyst igjen virker de faktisk. Har man ikke lyst til å få lyst igjen virker det naturligvis ikke, siden det krever litt innsats og fokus. Livet går opp og ned, og jeg har tatt en slik restart fire ganger i løpet av dette forholdet, når småbarnsstress, generelt stress og diverse har satt lysten i dvale. Det har gått fortere og fortere å få fikset slikt også, når jeg har en bevisst holdning til min seksualitet, kobling mellom hode og kropp, og å pleie forholdet til min kropp. Sist jeg merket at jeg tenkte "Øh, han forventer sikkert sex i dag ", som noe negativt, selv om jeg etter mitt normalt "friske" behov ville satt pris på det og hatt behov selv, tok jeg umiddelbart tak, og min kjære merket ikke engang at jeg hadde en dump i lyst før det var fikset. 😊 Synd at så mange kvinner tror at når lysten dumper ned er det bare slik. Det var det, liksom. Så begynner de istedenfor med pliktsex (ødeleggende!) og en nedadgående spiral. Uvitende om at det egentlig er ganske lett å fikse, om man innser at lyst/behov/sunn og aktiv seksualitet er en del av vår psykiske og fysiske helse, som innimellom kan trenge pleie, og bli helt bra igjen. Lykke til! ❤ 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #7 Skrevet 24. april 2022 Hva om du drikker deg litt brisen, får du ikke lyst på sex da heller? Anonymkode: 2b7c6...a65
Geojak Skrevet 25. april 2022 #8 Skrevet 25. april 2022 Fioljenta skrev (På 23.4.2022 den 14.10): Min lyst går i bølger. Noen ganger har jeg ikke sexlyst, men har virkelig lyst til å ha lyst. Andre ganger skjer det bare for mye i livet til at lysten får plass. Alt det med å spise sunt, trene osv. skaper bare stress hos meg. Det som setter lysten min i gang er å senke skuldrene. Ikke stresse så mye med at lysten ikke er der. Og så ha sex. Ikke noe avansert. Bare kos, nærhet og et kort samleie. Vi bruker gjerne litt glidemiddel da siden jeg ofte er tørr i de situasjonene. Og vanligvis får jeg mer lyst i tiden etterpå. Men noen ganger må vi ha sex flere ganger før lysten kommer, men det er viktig at jeg fokuserer på å senke skuldrene og nyte intimiteten i stedet for å stresse. Hvis mangel på lyst skyldes mangel på nærhet, ja, så er det med kjærlighetsspråk gull verd, men det høres jo ut som dere har nærhet. 🤗 Høres litt skummelt ut, dersom du "presser" deg selv til å ha sex, når lysten ikke er der.. Her i huset, hadde jeg ikke noe ønske om at hun "slippe meg til" for at jeg skal bli tilfreds, dersom hun ikke har lyst. Da må vi heller jobbe sammen om å finne årsaken til at lysten ikke er der. Det viktigste når hennes lyst har vært lav, mener jeg har vært å sikre at hun har lyst til å få lyst. Dersom lysten til å bli tent ikke er tilsted, så blir hun heller ikke tent. Så jeg heller til tipsene til @Trolltunge her over, lese, se og fantasere om ting som pirrer, og sikkert (uten at jeg har erfaring med det) sansingen i dusjen. Disse tingen tror jeg mer på enn å presse seg til å ha sex fordi han forventer det.. 1 2
Trolltunge Skrevet 25. april 2022 #9 Skrevet 25. april 2022 (endret) Geojak skrev (4 timer siden): Høres litt skummelt ut, dersom du "presser" deg selv til å ha sex, når lysten ikke er der.. Her i huset, hadde jeg ikke noe ønske om at hun "slippe meg til" for at jeg skal bli tilfreds, dersom hun ikke har lyst. Da må vi heller jobbe sammen om å finne årsaken til at lysten ikke er der. Det viktigste når hennes lyst har vært lav, mener jeg har vært å sikre at hun har lyst til å få lyst. Dersom lysten til å bli tent ikke er tilsted, så blir hun heller ikke tent. Så jeg heller til tipsene til @Trolltunge her over, lese, se og fantasere om ting som pirrer, og sikkert (uten at jeg har erfaring med det) sansingen i dusjen. Disse tingen tror jeg mer på enn å presse seg til å ha sex fordi han forventer det.. Jeg er veldig enig med deg. Pliktsex, sex man utfører uten lyst, anser jeg som små voldtekter av egen seksualitet. Å bryte den ned. Slik utsetter jeg aldri min seksualitet for, og min mann ville heller ikke hatt sex under slike forhold heldigvis. Man bør være bevisst på at kroppen har sitt eget minne, og ting den opplever som ubehagelig kan gi konsekvenser som overstyrer hodet og viljen. Kroppen, ikke hodet, er faktisk sjefen angående alt som har med negative opplevelser med seksualitet å gjøre. Derfor bør man aldri ha sex uten lyst. Må legge til at man selvsagt kan være villig til å bli kåt selv om man i utgangspunktet ikke er kåt akkurat der og da. Det er en god innstilling, men man bør ikke gjennomføre samleie eller annet før lyst og tenning er vekket. Endret 25. april 2022 av Trolltunge 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #10 Skrevet 25. april 2022 Hvordan vet du at du ikke tenner på noe annet? Høres ut som noe du TROR! Anonymkode: 31d7a...a8c
Gjest Drigo Skrevet 25. april 2022 #11 Skrevet 25. april 2022 Mitt lille tips er at får massasje av mannen. Da tenker lang (2t) helkropps massasje der du bare kan senke skuldrene, ligge å drømme deg bort og tenke på gode ting. Kanskje gode opplevelser dere to har hatt sammen, eller kanskje bare nyte hudkontakten. La mannen finne fram gode dufter, massasjeolje og rolig behagelig musikk til ferden. Det virker som du har en kjærlig mann, så dette fikser han! 👍 Jeg vil også anbefale å bryte litt med normalt mønster, forstår det vanskelig i småbarnsperioden. Men er det mulig å få til ei helg bare dere to? På reise, hotell eller noe annet dere drømmer om? Vi syntes slike «luftepauser» var gull verdt i småbarnsperioden.
Fioljenta Skrevet 25. april 2022 #12 Skrevet 25. april 2022 Geojak skrev (9 timer siden): Høres litt skummelt ut, dersom du "presser" deg selv til å ha sex, når lysten ikke er der.. Her i huset, hadde jeg ikke noe ønske om at hun "slippe meg til" for at jeg skal bli tilfreds, dersom hun ikke har lyst. Da må vi heller jobbe sammen om å finne årsaken til at lysten ikke er der. Det viktigste når hennes lyst har vært lav, mener jeg har vært å sikre at hun har lyst til å få lyst. Dersom lysten til å bli tent ikke er tilsted, så blir hun heller ikke tent. Så jeg heller til tipsene til @Trolltunge her over, lese, se og fantasere om ting som pirrer, og sikkert (uten at jeg har erfaring med det) sansingen i dusjen. Disse tingen tror jeg mer på enn å presse seg til å ha sex fordi han forventer det.. Enig i at pliktsex og det å presse seg til sex er en dårlig ide! Når vi har sex uten at jeg har kjempelyst, så er det mer fordi jeg ønsker å få i gang lysten og jeg vet at jeg pleier å få mer lyst etterpå. Jeg har lyst til å ha lyst, men er liksom ikke tent. Hvis det gir mening. Jeg presser meg altså ikke til sex, men har lyst på sex for å få lysten i gang. (*sukk* ikke lett å forklare)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå