AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #1 Skrevet 23. april 2022 Vi har arvet veldig mye utstyr og klær. Vi har alltid gitt videre (etter å ha forsikret oss t de ikke vil ha tilbake). Hovedregelen har vært også fra oss selv: du gjør akkurat hva du vil med utstyret, vi vil ikke ha det tilbake. jeg vet at de som har arvet av oss leverer mye av det til Fretex rett og slett fordi det blir for mye. nå har vi havnet i en økonomisk krise. Jeg har begynt å selge unna utstyr her hjemme for å løse det. Vi har i tillegg samlet sammen alt barna er ferdige med av utstyr vi har kjøpt for å selge. I den dungen har det dukket opp noe arveutstyr. Det vil gjøre liten langt mer attraktiv med disse tingene, men de utgjør ingen stor del. Bør vi ta de ut før vi selger, gi giveren en del av pengene når vi selger eller bare selge det og ta vare på pengene selv? Eller noe helt annet? Hva er greit? Anonymkode: 1b108...ba6
myMa Skrevet 23. april 2022 #2 Skrevet 23. april 2022 Selg det og behold pengene. Det er deres ting 👍 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #3 Skrevet 23. april 2022 Hvis jeg hadde gitt vekk noe, ville jeg vært glad hvis det kunne hjulpet mottaker å selge det i en vanskelig situasjon. Blir det gjort av grådighet, syns jeg det er dårlig, men sier uansett ikke noe på det. Det er jo gitt bort, og da har man ikke noe med det å gjøre. Anonymkode: c02b4...de2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #4 Skrevet 23. april 2022 Jeg vil iaff ikke ha tilbake det jeg gir bort, ville heller ikke krevd å få noen av pengene du får om du selger dem alternativer er å gi det bort til fretex ig da er det jo borte uansett Anonymkode: 63065...b21
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #5 Skrevet 23. april 2022 Som del av en større "pakke", syns jeg det er ok, men ikke som enkeltsalg. Da ville jeg heller gitt bort det jeg selv ikke har betalt noe for. Anonymkode: 62d0a...c6e
Mamajune11 Skrevet 23. april 2022 #6 Skrevet 23. april 2022 Helt innafor. Vi gjør det samme, selger eller gir bort videre.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #7 Skrevet 23. april 2022 Har de gitt det bort så blir det for dumt å i ettertid kreve en del av summen om det blir solgt. Selg med god samvittighet. Anonymkode: b70f1...68b
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #8 Skrevet 23. april 2022 Hvis det bare ble gitt bort - helt ok. Hvis dere maste dere til det, så spør først. Anonymkode: b975e...3a6
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #9 Skrevet 23. april 2022 Tusen takk for svar! Jeg har spurt (igjen) de som ga tingene til oss og sagt vi fant de da vi ryddet sammen ting vi skal selge. De sa de hadde også arvet mye annet fra oss og ga oss full råderett over tingene, så da legger vi de med i salgsloten! (Jeg har også snakket med de som bruker å arve av oss og de har ikke behov for noe nå og holder selv på å kvitte seg med ting så da blir alt greit.) tusen takk for svar! Hilsen ts Anonymkode: 1b108...ba6 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #10 Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis det bare ble gitt bort - helt ok. Hvis dere maste dere til det, så spør først. Anonymkode: b975e...3a6 Jeg spurte først, men ikke fordi vi hadde mast oss til det nei😂 vi har hatt for vane å la barneutstyr, gravidutstyr og barneklær gå på rundgang, gjerne fordi det er godt å få alt ut av hus. Nå er de i vår nærhet ferdig med småbarn og småbarnstid så da er det ikke så aktuelt med videre arving. Anonymkode: 1b108...ba6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå