JasteJan Skrevet 30. mai 2022 #401 Skrevet 30. mai 2022 Vinlar skrev (54 minutter siden): Da er det bare til å krysse fingrene og håpe dette stemmer 🤞🏻☺️ Håper virkelig det 🙏
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #402 Skrevet 30. mai 2022 1 hour ago, Kristin12344 said: Når bestilte dere pass? Tidlig i april. Anonymkode: bbc24...8e6 1
BellaDonna1 Skrevet 30. mai 2022 #403 Skrevet 30. mai 2022 kristoffervin skrev (På 27.5.2022 den 23.25): Skriv gjerne her når du hører noe Vi hadde time 05.mai og reiser (forhåpentligvis) 18.juni 🤞🏻 Hadde time 28. april og fikk i dag, litt etter klokken 12, sms om at passet var ferdig produsert og blir sendt i posten. Nå håper jeg bare at jeg får riktig pass og at det ikke forsvinner i posten. 😊 Drar på ferie 14. juni, så dette var nervepirrende... 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #404 Skrevet 30. mai 2022 Da det ble innført sending av pass i post, tok de nok ikke høyde for at det skulle bli mye sjeldnere postlevering i fremtiden. Da denne ordningen ble innført kom posten 6 dager i uka. Her har det vært tre uker på rad med to ganger i uka nå. Heldigvis (for de som fortsatt venter på pass) bare en helligdag igjen før sommeren nå. 😁 Aldri studert postkalenderen så nøye som da vi ventet på passene. Ble på hils med postmannen også, og visste ca når på dagen han kom. Anonymkode: bbc24...8e6
Kristin12344 Skrevet 30. mai 2022 #405 Skrevet 30. mai 2022 BellaDonna1 skrev (3 minutter siden): Hadde time 28. april og fikk i dag, litt etter klokken 12, sms om at passet var ferdig produsert og blir sendt i posten. Nå håper jeg bare at jeg får riktig pass og at det ikke forsvinner i posten. 😊 Drar på ferie 14. juni, så dette var nervepirrende... Så bra! Vi hadde time 27 april og har ikke mottatt sms. Si gjerne ifra hvor lang tid det tok med posten når dere mottar der. God tur!
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #406 Skrevet 30. mai 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Her synes jeg du skrev mye tull. I januar så visste vi allerede at omikron var mildere og selv om det var restriksjoner så var det fullt mulig å skaffe seg pass. De som er vant til å reise planla nok å reise til sommeren selv om det noen uker så mørkt ut. Passet til barn under 5 år varer i 2 år, så paset til ditt barn kan umulig ha hatt varighet på 1 år. Hvis ikke dere har planer om reise i år hvorfor har du i det hele tatt skaffet passet til barnet? Det kommer vel til å gå ut igjen før dere får reist. Hilsen ei som har reist med sine 3 barn både flere ganger hittil i år og sommeren 2020 og 2021. Lange deilige utenlandske reiser. Anonymkode: f23b8...c90 At du valgte å reise med ungene midt under en pandemi er ditt valg. De fleste av oss valgte å bli hjemme for å ta det samfunnsansvaret som følger med å leve i en pandemi. Det overrasker meg forøvrig ikke at du er en av dem som satte seg selv og sine ønsker foran akkurat den detaljen, slik som du velger å svare. Først meg selv og så meg selv 😊 At vi visste at omikron var mye mildere er ikke relevant, i januar så var det fortsatt lockdown og munnbind. Vi valgte å bestille pass nå fordi vi da har muligheten til å begynne å vurdere å reise igjen, nettopp for å unngå å stå i pass-krise 😉 Jeg har likevel forståelse for at åpning av samfunn og verden generelt sett ikke var lett å forutse for mange på det tidspunktet. Anonymkode: 6d074...524 1 1
BellaDonna1 Skrevet 30. mai 2022 #407 Skrevet 30. mai 2022 Kristin12344 skrev (2 minutter siden): Så bra! Vi hadde time 27 april og har ikke mottatt sms. Si gjerne ifra hvor lang tid det tok med posten når dere mottar der. God tur! Takk for det. 😊 Men slapper ikke helt av før jeg har det i handa. Bor i Bergen, så da bør det være her onsdag, neste gang vi får post, Evt fredag.
Kristin12344 Skrevet 30. mai 2022 #408 Skrevet 30. mai 2022 BellaDonna1 skrev (8 minutter siden): Takk for det. 😊 Men slapper ikke helt av før jeg har det i handa. Bor i Bergen, så da bør det være her onsdag, neste gang vi får post, Evt fredag. Krysser fingrene! Dere har heldigvis rett til nødpass hvis ikke dere har mottatt innen 10 dager: SMS om at pass eller ID-kort er sendtDu kan søke om nødpass dersom det har gått over 10 dager etter at du har fått SMS om at passet eller ID-kortet er sendt eller postlagt, og du ikke har mottatt passet.
BellaDonna1 Skrevet 30. mai 2022 #409 Skrevet 30. mai 2022 Kristin12344 skrev (2 minutter siden): Krysser fingrene! Dere har heldigvis rett til nødpass hvis ikke dere har mottatt innen 10 dager: SMS om at pass eller ID-kort er sendtDu kan søke om nødpass dersom det har gått over 10 dager etter at du har fått SMS om at passet eller ID-kortet er sendt eller postlagt, og du ikke har mottatt passet. Gjelder det fortsatt, etter innstramningen? Får jo bare nødpass nå i helt spesielle tilfeller....
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #410 Skrevet 30. mai 2022 3 minutter siden, Kristin12344 said: Krysser fingrene! Dere har heldigvis rett til nødpass hvis ikke dere har mottatt innen 10 dager: SMS om at pass eller ID-kort er sendtDu kan søke om nødpass dersom det har gått over 10 dager etter at du har fått SMS om at passet eller ID-kortet er sendt eller postlagt, og du ikke har mottatt passet. Ikke nå lenger. Nye regler fra i dag. Anonymkode: 2e5bb...315 1
hjärterdam Skrevet 30. mai 2022 #411 Skrevet 30. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 4.5.2022 den 21.15): Politiet sendte jo ut SMS til alle med utgått pass i høst og oppfordret til å bestille time for å få fornyet det. Har man valgt å lukke øynene og ignorere det, og bestille seg tur som man bare "MÅ" reise på, og forventer å bli prioritert i passkøen, så er man enten dum eller sykt egosentrisk/egoistisk. Meg før alle andre!!!! Anonymkode: f2d22...232 Passet mitt gikk ut i 2016. Jeg har ikke fått noen SMS om å fornye det. Trenger det heldigvis ikke enn så lenge, så får bare vente til de som har behov har fått ordnet seg. 1
JasteJan Skrevet 30. mai 2022 #412 Skrevet 30. mai 2022 BellaDonna1 skrev (30 minutter siden): Hadde time 28. april og fikk i dag, litt etter klokken 12, sms om at passet var ferdig produsert og blir sendt i posten. Nå håper jeg bare at jeg får riktig pass og at det ikke forsvinner i posten. 😊 Drar på ferie 14. juni, så dette var nervepirrende... Takk for at du deler , veldig fint å vite hvordan de ligger an i produksjonen 😃
Kristin12344 Skrevet 30. mai 2022 #413 Skrevet 30. mai 2022 BellaDonna1 skrev (7 minutter siden): Gjelder det fortsatt, etter innstramningen? Får jo bare nødpass nå i helt spesielle tilfeller.... Det gjelder fortsatt heldigvis! 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #414 Skrevet 30. mai 2022 Men så kommer det med at man ikke nødvendigvis får sms i det hele tatt da... Hva da? Og det virker ikke mulig å få vite at passet er sendt på noen annen måte enn å enten få sms eller få passet i postkassa. Ingen hadde som sagt peiling da vi tok kontakt på at det allerede var sendt, og hadde det blitt borte på veien hadde vi fortsatt trodd det ikke var sendt. Det blir interessant hva som skjer om leveringstiden til slutt overskrider den tiden de har lov å oppbevare dataene. Men forhåpentligvis kommer vi ikke dit, det har stått 7 uker leveringstid en god stund nå. I media har de antydet 10 uker, som fortsatt er innenfor fristen på tre måneder. Anonymkode: bbc24...8e6
BellaDonna1 Skrevet 30. mai 2022 #415 Skrevet 30. mai 2022 Kristin12344 skrev (12 minutter siden): Det gjelder fortsatt heldigvis! Det er jo veldig bra. Tusen takk for info. 😊
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #416 Skrevet 30. mai 2022 12 minutter siden, BellaDonna1 said: Det er jo veldig bra. Tusen takk for info. 😊 25 minutter siden, Kristin12344 said: Det gjelder fortsatt heldigvis! Gjør nok ikke det : Anonymkode: 2e5bb...315
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #417 Skrevet 30. mai 2022 Jeg synes det er HELT FANTASTISK at dere som ikke skaffet dere pass høsten 2021, står i fare for å ikke få pass 😃😆 Noen ganger må man være føre var. At noen velger å ikke høre på politiet, må nesten få kjenne på konsekvensene. Anonymkode: fb04b...3c3 3
Kristin12344 Skrevet 30. mai 2022 #418 Skrevet 30. mai 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Gjør nok ikke det : Anonymkode: 2e5bb...315 Det gjør det. Som det står i bildet ditt over "nødsituasjon" ELLER "særlige grunner". Dette går under særlige grunner. Samme hvis du har bestilt reise før 28 april og hatt passtime før 28 april. 1
BellaDonna1 Skrevet 30. mai 2022 #419 Skrevet 30. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg synes det er HELT FANTASTISK at dere som ikke skaffet dere pass høsten 2021, står i fare for å ikke få pass 😃😆 Noen ganger må man være føre var. At noen velger å ikke høre på politiet, må nesten få kjenne på konsekvensene. Anonymkode: fb04b...3c3 Bra du er anonym her, så du slipper å vise verden hvor blottet du er for sympati og empati for andre mennesker... 6
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #420 Skrevet 30. mai 2022 8 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg synes det er HELT FANTASTISK at dere som ikke skaffet dere pass høsten 2021, står i fare for å ikke få pass 😃😆 Noen ganger må man være føre var. At noen velger å ikke høre på politiet, må nesten få kjenne på konsekvensene. Anonymkode: fb04b...3c3 Inkludert de som hadde over et år igjen på passet i fjor høst? Merk at politiet ikke oppfordret ALLE til å skaffe nytt pass, bare de som var gått ut eller ville gå ut før sommeren. Mange av oss som var ute i god tid kom også i knipe, fordi politiet tok passene ved bestilling og ventetiden ble lengre enn de sa. Merker at jeg synes det vil være HELT FANTASTISK om ditt pass går ut når det er HELT TOMT for papir. Anonymkode: bbc24...8e6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå