AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #41 Del Skrevet 4. mai 2022 Det er en fyr som hadde uhelbredelig skade i ryggen. Han var på et møte i Bedehus. Skadene ble plutselig borte etter en stund. Uhelbredelige skader skal ikke plutselig bare forsvinne. Men gud hjalp han. Nå lever han uten smerte. Men det er helt umuligt og få noen til å tro på noe om dem ikke tror på det.. Man må virkelig ha troa på ting for og tro på ting folk sier. Anonymkode: f2cd2...e5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #42 Del Skrevet 4. mai 2022 On 4/30/2022 at 6:17 PM, JDT said: Hvorfor true noe som ikke finnes? Hvordan vet du at det ikke finnes? Har du beviser på at han ikke finnes? har du beviser på at han finnes? Anonymkode: f2cd2...e5e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JDT Skrevet 8. mai 2022 #43 Del Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 4.5.2022 den 13.31): Hvordan vet du at det ikke finnes? Har du beviser på at han ikke finnes? har du beviser på at han finnes? Anonymkode: f2cd2...e5e Har man ikke bevis på at det finnes, så kan man jo ikke si at det finnes. Det er jo som å si at "jeg kan fly" uten noen ting i tillegg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #44 Del Skrevet 8. juni 2022 Har bedt om bedre helse til mange,men det har ikke blitt bedre.Derimot har jeg bedt gang på gang om å slå opp,i Det nye testamentet ,mest i evangeliene.Har på forhånd bedt om svar på noe jeg lurer på.Gang på gang har jeg fått svar.Har sett en annen vei og slått opp «tilfeldig».Det er en matematisk umulighet at det kan være tilfeldig.Desuten har jeg også bedt om hjelp om noe Jesus vet som er aktuelt for meg,Jesus kjenner meg bedre enn meg selv.Noen ganger har svaret vært nær ordrett delvis likt spørsmålet,det har hjulpet på troen.Kjemper fortsatt mot for mye synd . Anonymkode: 85733...ad5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #45 Del Skrevet 8. juni 2022 JDT skrev (På 8.5.2022 den 9.28): Har man ikke bevis på at det finnes, så kan man jo ikke si at det finnes. Det er jo som å si at "jeg kan fly" uten noen ting i tillegg. Guds eksistens er bevist av vitenskapen Anonymkode: b45c4...656 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #46 Del Skrevet 8. juni 2022 Akryl skrev (På 26.4.2022 den 0.11): Verden er en test. Virkelig liv kommer etter døden. Gud tester noen mennesker mer enn andre. Det der skjønner jeg virkelig ikke. Kristne sier vi har fri vilje, derfor kan ikke Gud gripe inn i f.eks en voldtekt, fattigdom, krig, sult etc. Men han kan teste dere? Og hvorfor ber dere når Gud ikke kan gjøre noe uansett? Hva er liksom vitsen? Og hva er poenget med at det virkelige livet ikke starter før etter døden? Er Gud så kynisk at han må teste og vurdere alle? Hvem er liksom god nok til å komme til himmelen? Anonymkode: 757a7...874 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klossmajor Skrevet 9. juni 2022 #47 Del Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det der skjønner jeg virkelig ikke. Kristne sier vi har fri vilje, derfor kan ikke Gud gripe inn i f.eks en voldtekt, fattigdom, krig, sult etc. Men han kan teste dere? Og hvorfor ber dere når Gud ikke kan gjøre noe uansett? Hva er liksom vitsen? Og hva er poenget med at det virkelige livet ikke starter før etter døden? Er Gud så kynisk at han må teste og vurdere alle? Hvem er liksom god nok til å komme til himmelen? Anonymkode: 757a7...874 Ifølge bibelens historier skal gud ha grepet inn både her og der når gud selv har funnet det for godt. De ti landeplager og ødeleggelsen av Sodoma og Gomorra er eksempler på inngripen fra gud. Så menneskers frie vilje kan vanskelig brukes som et gyldig argument mot at gud kan gripe inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #48 Del Skrevet 9. juni 2022 Klossmajor skrev (41 minutter siden): Ifølge bibelens historier skal gud ha grepet inn både her og der når gud selv har funnet det for godt. De ti landeplager og ødeleggelsen av Sodoma og Gomorra er eksempler på inngripen fra gud. Så menneskers frie vilje kan vanskelig brukes som et gyldig argument mot at gud kan gripe inn. Dette endret seg med Jesu offer på korset. Siden har vi fått nåde gjennom troen slik at Gud ikke trenger å gripe inn. Så nå er det opp til oss å bruke vår frie vilje til godt og følge Bibelen. Anonymkode: b45c4...656 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 9. juni 2022 #49 Del Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 23.4.2022 den 8.34): Jeg har vært god kristen hele mitt liv, men ser ikke ut til å få noe igjen for det. Jeg har bed hver kveld siden jeg var barn, men får aldri hva jeg ber om. Lurer på om det er noen her som har prøvd å true Gud for å få et bedre liv? True med å synde om man ikke får det man krever. Anonymkode: 6d1e0...236 En bønn kan svares ut i mange ulike varianter, ber du om rikdom er det ikke sikkert det er i form av penger , ber du om lykke er det ikke sikkert det er i form av en partner osv osv.. Og det å tro er noe man er, ikke nødvendigvis et valg man tar - og ingen troende ville velge truslet om synd for å få sin vilje, spesielt ikke om man erkjenner at våre synder er våre, tilgitt oss av jesu død og oppstandelse samt at vi alle skal stå tilrette for våre handlinger ved dommens dag.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klossmajor Skrevet 9. juni 2022 #50 Del Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette endret seg med Jesu offer på korset. Siden har vi fått nåde gjennom troen slik at Gud ikke trenger å gripe inn. Så nå er det opp til oss å bruke vår frie vilje til godt og følge Bibelen. Anonymkode: b45c4...656 Jeg vet ikke helt om vi trenger at gud griper inn slik bibelen forteller at gud skal ha gjort tidligere. Å drepe uskyldige barn som straff for noe en farao har gjort, er guddommelig inngripen av en sort jeg tror vi klarer oss fint uten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #51 Del Skrevet 9. juni 2022 Klossmajor skrev (4 timer siden): Jeg vet ikke helt om vi trenger at gud griper inn slik bibelen forteller at gud skal ha gjort tidligere. Å drepe uskyldige barn som straff for noe en farao har gjort, er guddommelig inngripen av en sort jeg tror vi klarer oss fint uten. Når faraoen drepte og forfølgte israels folk og nektet å slippe dem fri fra slaveri var det riktig at Han grep inn. Anonymkode: b45c4...656 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #52 Del Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 23.4.2022 den 8.34): Jeg har vært god kristen hele mitt liv, men ser ikke ut til å få noe igjen for det. Jeg har bed hver kveld siden jeg var barn, men får aldri hva jeg ber om. Lurer på om det er noen her som har prøvd å true Gud for å få et bedre liv? True med å synde om man ikke får det man krever. Anonymkode: 6d1e0...236 Naturligvis kan du true Gud. Du kan true med å slutte å be. Eller å slutte å tro på hen, eller melde deg ut av trosretningen du tilhører, eller slutte å gi tiende eller støtte. Intet av det er farlig eller skummelt (det å melde seg ut eller slutte å gi penger vil påregnelig føre til sosiale sanksjoner, men de utføres i regi av mennesker og på ordre fra mennesker, Gud har intet med saken å gjøre). Men det vil jo helt åpenbart ikke gi noe resultat. Gud finnes heldigvis ikke. Særlig den Gud portrettert i bibelen er en ond psykopat, så hen er det i det hele tvilsomt å tilbe (tilber en av frykt, av ønske om sosiale goder fra andre troende, eller fordi en beundrer onde fantasifostre?) Skal du ha noe gjort her i livet? Ta ansvar for det selv. Anonymkode: 1cd70...681 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #53 Del Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men det vil jo helt åpenbart ikke gi noe resultat. Gud finnes heldigvis ikke. Særlig den Gud portrettert i bibelen er en ond psykopat, så hen er det i det hele tvilsomt å tilbe (tilber en av frykt, av ønske om sosiale goder fra andre troende, eller fordi en beundrer onde fantasifostre?) Gud er vitenskaplig bevist, og er god. Han har gitt alle muligheten til evig liv gjennom troen. Dine lovstridige hatytringer og blasfemi og løgner endrer ikke på fakta. Anonymkode: b45c4...656 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klossmajor Skrevet 9. juni 2022 #54 Del Skrevet 9. juni 2022 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Når faraoen drepte og forfølgte israels folk og nektet å slippe dem fri fra slaveri var det riktig at Han grep inn. Anonymkode: b45c4...656 Var det riktig å drepe alle egypternes førstefødte guttebarn for å tvinge farao til å gi etter? Burde man ikke forvente at en allmektig gud evner å finne en bedre løsning? Endret 9. juni 2022 av Klossmajor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #55 Del Skrevet 9. juni 2022 Klossmajor skrev (2 minutter siden): Var det riktig å drepe alle egypternes førstefødte guttebarn for å tvinge farao til å gi etter? Burde man ikke forvente at en allmektig gud evner å finne en bedre løsning? Faraoen kunne unngått det ved å slippe dem fri fra slaveriet. Blodet er på hans hender, ikke Guds. Anonymkode: b45c4...656 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klossmajor Skrevet 9. juni 2022 #56 Del Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Faraoen kunne unngått det ved å slippe dem fri fra slaveriet. Blodet er på hans hender, ikke Guds. Anonymkode: b45c4...656 Var det farao som drepte egypternes førstefødte guttebarn eller var det gud? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #57 Del Skrevet 9. juni 2022 Marte79 skrev (På 27.4.2022 den 1.22): Det spørsmålet som jeg stilte meg allerede so barn: Hvorfor finnes det krig hvis det (skulle) finnes gud? Spørsmålet nr 2 som jeg stiller deg: Hva er som oftest grunn til krig? Jo, religion! Hva hadde jødene gjort for å bli gasset ihjel? Det var ikke religionen som var krigsutløseren,men det var fyren som var IMOT religionen som drepte de troende. Så folk må slutte å tro på sin gud(sine guder) for å slippe å bli drept? Det sier mer om de ikke-troende enn de troende Anonymkode: bdae8...d7c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #58 Del Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 27.4.2022 den 0.10): Det er to løgner folk sier Jeg vet at Gud finnes og jeg vet at Gud ikke finnes. Det som er riktig å si er, Gud finnes sannsynligvis ikke. Anonymkode: 8c05f...6c6 Det grønne spaghettimonsteret finnes sannsynligvis ikke heller...😂 😂 😂 Anonymkode: 03871...d49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #59 Del Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det grønne spaghettimonsteret finnes sannsynligvis ikke heller...😂 😂 😂 Anonymkode: 03871...d49 Den sanne abrahamske Gud finnes, ateistenes fantasifigurer gjør det ikke. Anonymkode: b45c4...656 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #60 Del Skrevet 9. juni 2022 Klossmajor skrev (11 timer siden): Ifølge bibelens historier skal gud ha grepet inn både her og der når gud selv har funnet det for godt. De ti landeplager og ødeleggelsen av Sodoma og Gomorra er eksempler på inngripen fra gud. Så menneskers frie vilje kan vanskelig brukes som et gyldig argument mot at gud kan gripe inn. Men da har vi ikke fri vilje? Og hvorfor griper han ikke inn oftere med så mye elendighet i verden? Er han virkelig ond hvis han hadde eksistert? Anonymkode: 757a7...874 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå