Gå til innhold

Noen som har prøvd å true Gud?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Men da har vi ikke fri vilje? Og hvorfor griper han ikke inn oftere med så mye elendighet i verden? Er han virkelig ond hvis han hadde eksistert? 

Anonymkode: 757a7...874

Gud eksisterer, det er bevist av vitenskapen og gjennom Hans handlinger. Mennesker har fri vilje, men når vi brukte den til ondt grep Gud inn for å stanse det, så sendte Han Jesus som offer slik at alle som tror får evig liv. Siden har det ikke vært nødvendig å gripe inn.

Anonymkode: b45c4...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Gud eksisterer, det er bevist av vitenskapen og gjennom Hans handlinger. Mennesker har fri vilje, men når vi brukte den til ondt grep Gud inn for å stanse det, så sendte Han Jesus som offer slik at alle som tror får evig liv. Siden har det ikke vært nødvendig å gripe inn.

🤣 nei, gud er på ingen måte bevist igjennom vitenskap. Faktisk det motsatte. Men jeg ble nå litt nysgjerrig på hvordan du tenker vitenskapen har bevist gud? 

Det har ikke vært nødvendig å gripe inn? 😲 fordi dere får evig liv? Så gud tenker det er greit å ødelegge sjeler med grusomheter mens vi lever? Og hvorfor får bare troende evig liv? Tilgir ikke gud alle? Så en som har vært snill og god hele livet, men som ikke tror får ikke evig liv. Mens en slem person som tror får evig liv? 

Hadde det ikke vært bedre om alle mennesker levde et godt liv her på jorden før vi døde? Hvem er han til å diktere hvem som får det godt til slutt? Eller at det er ok at små barn blir voldtatt, sulter ihjel, lever i krig osv? 

Nei han der gud høres ut som en ondskapsfull skapning. Et evig liv høres for meg ut som et helvete. Mest sannsynlig er han bare bare en narsissist av et menneske som ønsket å forlenge livet sitt, så når folk tror på Gud, så lever han videre. 

Anonymkode: 757a7...874

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå tror ikke jeg på gud, men dersom jeg hadde trodd at det satt en allmektig skikkelse en eller annen plass som kunne diktere alt som skjer i mitt liv eller på denne jord, så hadde jeg nok ikke turt å true han/hun/den/det. 

Anonymkode: 364a0...7b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/23/2022 at 9:34 AM, AnonymBruker said:

Jeg har vært god kristen hele mitt liv, men ser ikke ut til å få noe igjen for det. Jeg har bed hver kveld siden jeg var barn, men får aldri hva jeg ber om. Lurer på om det er noen her som har prøvd å true Gud for å få et bedre liv? True med å synde om man ikke får det man krever. 

Anonymkode: 6d1e0...236

Men at du kun vil ha ting er ikke en greie som plager deg nevneverdig? Hva med å la Gud være Gud og så kan du leve livet ditt selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/9/2022 at 3:57 PM, AnonymBruker said:

Når faraoen drepte og forfølgte israels folk og nektet å slippe dem fri fra slaveri var det riktig at Han grep inn.

2. Mosebok: Herren forherdet Faraos hjerte, så han ikke hørte på dem, således som Herren hadde sagt til Moses.

Det var jo Han selv som sørget for at farao ikke ville la dem gå.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 8.6.2022 den 21.37):

Guds eksistens er bevist av vitenskapen

Hahaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...