Gå til innhold

Noen som har prøvd å true Gud?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Da har du misforstått hva bønn er. Høres ut som du ber med feil motiver. Bønn er ikke en bestillingsliste du leverer inn, og kan komme og forlange det ene og det andre med. 

Anonymkode: 426e5...98a

Nettopp. Gud er ikke noen ønskebrønn; heller ikke en lampeånd som er tjeneren vår, og oppfyller en ønskeliste bare man knipser med fingrene.

Anonymkode: 7dbed...c1b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 23.4.2022 den 8.34):

Jeg har vært god kristen hele mitt liv, men ser ikke ut til å få noe igjen for det. Jeg har bed hver kveld siden jeg var barn, men får aldri hva jeg ber om. Lurer på om det er noen her som har prøvd å true Gud for å få et bedre liv? True med å synde om man ikke får det man krever. 

Anonymkode: 6d1e0...236

❤️ 

Skjønar ikkje heilt kva du skal true med? At du skal synde? Korleis går det ut over Gud? 

Anonymkode: 7e4be...40c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har vært god kristen hele mitt liv, men ser ikke ut til å få noe igjen for det. Jeg har bed hver kveld siden jeg var barn, men får aldri hva jeg ber om. Lurer på om det er noen her som har prøvd å true Gud for å få et bedre liv? True med å synde om man ikke får det man krever. 

Hva ber du om da? Jeg pleier å få mye av det jeg ber om, men jeg ber jo ikke om ting som påvirker andre mennesker, det kan jeg jo ikke få, andre mennesker har også fri vilje, heldigvis.

Anonymkode: 31d48...32b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Skjønar ikkje heilt kva du skal true med? At du skal synde? Korleis går det ut over Gud? 

sidan du skriv nynorsk skal eg forsøka å gjere det også:-) Det blir sikkert nokre feil. 

så mykje hugsar eg om bibelen at eg veit at det står ein eller annan stad at Gud (eller Jesus?) blir vonbroten for kvart einaste lam (les menneskje) han mister. 

Eg kunne i farta berre finne dette: 

Tananger menighet – Bibelkvarten: Tweens – mars

"Vi ser Guds enorme kjærlighet for den ene. Gjeteren går fra de 99 sauene for å finne den ene som har blitt borte. Den ene sauen er utrolig verdifull for ham. Og når gjeteren finner sauen, holder han fest! Han inviterer inn naboer og venner! For Gud er hver og en av oss uendelig verdifull. Du er verdifull!" 

Ergo kan ein truge med å venda seg bort frå han. 

Anonymkode: bedce...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Det er to løgner folk sier

Jeg vet at Gud finnes og jeg vet at Gud ikke finnes.

Det som er riktig å si er, Gud finnes sannsynligvis ikke.

Anonymkode: 8c05f...6c6

Hva med påskeharen da?

Anonymkode: cd68d...e1e

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

❤️

Gjør som meg. Vend deg bort fra Gud og skap din egen lykke.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg pleier å be Gud om penger. Han leverer alltid, og nå er jeg styrtrik. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

True Gud? Vet du hva det du aldri gjøre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 4/27/2022 at 1:11 AM, AnonymBruker said:

Vel. Det finnes null bevis på denne «gud» vitenskapen derimot er full i bevis. Så enkelt er det. 

Anonymkode: fddba...adf

Smule usikker på hva slags vitenskap du sikter til som er full av beviser. 
Vi vet jo at den generelle relativitetsteorien til Albert Einstein er feil, selv om vi har masse empiriske beviser på at den ikke er feil. Den er ikke forenelig med kvantefysikken, så noe i GR er feil.

Vi vet at matematikken vi bruker, er feil. Pi er ett godt eksempel på det. 

Menneskehetens nivå av såkalt vitenskapelig arbeid består av å knuse ett lommeur med hammer til små biter, for så å prøve å forstå hvordan den fungerte. De er rett og slett som huleboere å betegne når det kommer til vitenskap. Det er ingen finesse. Kun en hel haug med synsing.

Det går nå framover, men så lenge dem tviholder på utdatert matematikk, så vil resultatene kun bli korrekte’ish.

Men for å sirkulere tilbake. Vitenskap holder ikke på med beviser, vitenskapen holder på med å motbevise påstander. 
Det finnes ikke etablert vitenskap. Om noe, så burde jo "LAWS OF THERMODYNAMICS" være en etablert vitenskap, men dem prøver hver dag å finne ett smutthull som dem kan komme seg igjennom, så nei, det finnes ingen beviser i vitenskapen, kun etablerte empiriske beviser som dem prøver å påvise er feil.

Anonymkode: 41dfb...cc7

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.4.2022 den 6.46):

Da har du misforstått hva bønn er. Høres ut som du ber med feil motiver. Bønn er ikke en bestillingsliste du leverer inn, og kan komme og forlange det ene og det andre med. 

Anonymkode: 426e5...98a

Nettopp.

Det er det som var Kains (første) feil; han trodde offer og bønn handlet om kjøpslåing, som i den gamle Mesopotamiske religionen.

Det gjør ikke det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.4.2022 den 10.13):

❤️

Vel Gud blir litt lei seg.

Synderen derimot blir veldig lei seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Entern skrev (På 29.4.2022 den 9.31):

Vel Gud blir litt lei seg.

Synderen derimot blir veldig lei seg.

Jeg synder hver dag. Er blasfemisk, gjør daglig narr av Gud, har masse sex utenfor ekteskapet, har brukt både bibler og koraner som toalettpapir og er kjempelykkelig! 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marte79 skrev (På 27.4.2022 den 1.22):

Det spørsmålet som jeg stilte meg allerede so  barn: Hvorfor finnes det krig hvis det (skulle) finnes gud?

Spørsmålet nr 2 som jeg stiller deg: Hva er som oftest grunn til krig? Jo, religion!

Nei, det finnes veldig mange andre grunner enn religion som er årsak til krig. F. eks. den krigen som foregår nå, 2. verdenskrig, 1. verdenskrig, den amerikanske borgerkrig, krigene som romerne førte etc. De fleste kriger handller om «retten til landområder». Det handler i bunn og grunn til og med konflikten i Israel om også

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg synder hver dag. Er blasfemisk, gjør daglig narr av Gud, har masse sex utenfor ekteskapet, har brukt både bibler og koraner som toalettpapir og er kjempelykkelig! 

Det blir dyrt, og ræva blir full av trykksverte.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Entern skrev (Akkurat nå):

Det blir dyrt, og ræva blir full av trykksverte.

Tjener veldig bra, så har råd til «eksklusivt» toalettpapir 😆

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 4/28/2022 den 20.21):

Smule usikker på hva slags vitenskap du sikter til som er full av beviser. 
Vi vet jo at den generelle relativitetsteorien til Albert Einstein er feil, selv om vi har masse empiriske beviser på at den ikke er feil. Den er ikke forenelig med kvantefysikken, så noe i GR er feil.

Anonymkode: 41dfb...cc7

Relativitetsteorien er da absolutt ikke feil. Den er dekker bare ikke bittesmå kvantemekanismer. Akkurat som kvantefysiske teorier ikke dekker kosmisk (større) fysikk.

Anonymkode: 54559...24b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

"God may judge you but his sins outnumber your own" - godt uttrykk synes jeg.

Anonymkode: c76b6...e04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tjener veldig bra, så har råd til «eksklusivt» toalettpapir 😆

Haha godt svar 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...