AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #1 Del Skrevet 23. april 2022 Jeg har vært god kristen hele mitt liv, men ser ikke ut til å få noe igjen for det. Jeg har bed hver kveld siden jeg var barn, men får aldri hva jeg ber om. Lurer på om det er noen her som har prøvd å true Gud for å få et bedre liv? True med å synde om man ikke får det man krever. Anonymkode: 6d1e0...236 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #2 Del Skrevet 23. april 2022 Gud er en eventyrfortelling. Synes du burde «synde» litt mer, det gjør jeg og har et fantastisk liv! Anonymkode: cd68d...e1e 10 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gereon Rath Skrevet 23. april 2022 #3 Del Skrevet 23. april 2022 Nei har aldri prøvd å tro på Gud. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akryl Skrevet 25. april 2022 #4 Del Skrevet 25. april 2022 AnonymBruker skrev (På 23.4.2022 den 8.34): Jeg har vært god kristen hele mitt liv, men ser ikke ut til å få noe igjen for det. Jeg har bed hver kveld siden jeg var barn, men får aldri hva jeg ber om. Lurer på om det er noen her som har prøvd å true Gud for å få et bedre liv? True med å synde om man ikke får det man krever. Anonymkode: 6d1e0...236 Verden er en test. Virkelig liv kommer etter døden. Gud tester noen mennesker mer enn andre. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 25. april 2022 #5 Del Skrevet 25. april 2022 Skulle Gud blitt redd meg om jeg hadde truet eller....? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klossmajor Skrevet 26. april 2022 #6 Del Skrevet 26. april 2022 Akryl skrev (22 timer siden): Verden er en test. Virkelig liv kommer etter døden. Gud tester noen mennesker mer enn andre. Han har det med å dra det litt vel langt da. Gud har til og med dratt de testene sine så langt at helt uskyldige barn har måtte bøte med livet bare for at farens fromhet skulle settes litt på prøve. Stakkars barna til Job. Narrestreken Gud kjørte mot Abraham var vel ikke helt innafor, den heller. Hadde jeg vært Isak, ville jeg ikke følt meg helt trygg på faren min, for å si det mildt. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #7 Del Skrevet 26. april 2022 Klossmajor skrev (5 minutter siden): Han har det med å dra det litt vel langt da. Gud har til og med dratt de testene sine så langt at helt uskyldige barn har måtte bøte med livet bare for at farens fromhet skulle settes litt på prøve. Stakkars barna til Job. Narrestreken Gud kjørte mot Abraham var vel ikke helt innafor, den heller. Hadde jeg vært Isak, ville jeg ikke følt meg helt trygg på faren min, for å si det mildt. Gud er psykopat, litt sånn som Putin. Liker å drepe og lemleste barn. Anonymkode: cd68d...e1e 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #8 Del Skrevet 26. april 2022 Vanskelig å true noe som ikke finnes. 🤷🏻♀️ Anonymkode: fddba...adf 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oktoberknøttet Skrevet 26. april 2022 #9 Del Skrevet 26. april 2022 😂😂😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #10 Del Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vanskelig å true noe som ikke finnes. 🤷🏻♀️ Anonymkode: fddba...adf Det er to løgner folk sier Jeg vet at Gud finnes og jeg vet at Gud ikke finnes. Det som er riktig å si er, Gud finnes sannsynligvis ikke. Anonymkode: 8c05f...6c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #11 Del Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Det er to løgner folk sier Jeg vet at Gud finnes og jeg vet at Gud ikke finnes. Det som er riktig å si er, Gud finnes sannsynligvis ikke. Anonymkode: 8c05f...6c6 Vel. Det finnes null bevis på denne «gud» vitenskapen derimot er full i bevis. Så enkelt er det. Anonymkode: fddba...adf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marte79 Skrevet 26. april 2022 #12 Del Skrevet 26. april 2022 Det spørsmålet som jeg stilte meg allerede so barn: Hvorfor finnes det krig hvis det (skulle) finnes gud? Spørsmålet nr 2 som jeg stiller deg: Hva er som oftest grunn til krig? Jo, religion! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gereon Rath Skrevet 26. april 2022 #13 Del Skrevet 26. april 2022 Jeg leste spørsmålet som Noen som har prøvd å tro på Gud? jeg ser nå at det ikke var spørsmålet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #14 Del Skrevet 27. april 2022 jeg vet ikke om han finnes. Men jeg heller litt mer mot at han finnes enn at han ikke finnes. Å true, nytter jo ingenting overfor en som er (såkalt) "allmektig", men i mitt stille sinn kaller jeg ham for en "ufattelig tåpelig blåst idiot som har feilet totalt med prosjektet menneskeheten" Han er jo åpenbart fullstendig handlingslammet nå om dagen (med "om dagen" mener jeg egentlig de siste par tusen år). Min konklusjon er altså - om han så finnes eller ikke - så er vi uansett overlatt til oss selv. Han har gitt opp, eller har mistet all interesse. Og vi er jo helt på egenhånd istand til å kjøre verden til helvete, så han har vel bare avskrevet prosjektet. Han starter kanskje heller med blanke ark på den andre siden av universet. Anonymkode: bedce...992 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #15 Del Skrevet 27. april 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Gud er psykopat, litt sånn som Putin. Liker å drepe og lemleste barn. Anonymkode: cd68d...e1e Guden i Bibelen er mye, mye verre enn Putin. Anonymkode: 54559...24b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #16 Del Skrevet 27. april 2022 3 hours ago, Marte79 said: Det spørsmålet som jeg stilte meg allerede so barn: Hvorfor finnes det krig hvis det (skulle) finnes gud? Spørsmålet nr 2 som jeg stiller deg: Hva er som oftest grunn til krig? Jo, religion! Pussig da at slaktere som Stalin, Mao eller Pol Pot som ikke nølte med å drepe millioner, alle var sjefer i et ateistisk regime, noe som også gjelder den vennlige Kim-slekten som styrer Nord-Korea. For øvrig blir det ikke krig fordi Gud står med et maskingevær og kommanderer styrkene sine. Det blir krig fordi idioter gjør idiotiske ting, og ikke evner til å forstå begrepet fri vilje. Hadde Gud vært diktator, slik man anklager ham for, hadde det ikke blitt noe problem å få alle mennesker til å bli snille som engler. Men nettopp fordi Gud ikke er det og har gitt mennesket fri vilje, skjer det som skjer her på jorden. Problemet er at dette blir en smule vanskelig å forklare når utgangspunktet for diskusjonen er fraværende kunnskap om elementære teologiske prinsipper. Anonymkode: 7dbed...c1b 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #17 Del Skrevet 27. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Pussig da at slaktere som Stalin, Mao eller Pol Pot som ikke nølte med å drepe millioner, alle var sjefer i et ateistisk regime, noe som også gjelder den vennlige Kim-slekten som styrer Nord-Korea. For øvrig blir det ikke krig fordi Gud står med et maskingevær og kommanderer styrkene sine. Det blir krig fordi idioter gjør idiotiske ting, og ikke evner til å forstå begrepet fri vilje. Hadde Gud vært diktator, slik man anklager ham for, hadde det ikke blitt noe problem å få alle mennesker til å bli snille som engler. Men nettopp fordi Gud ikke er det og har gitt mennesket fri vilje, skjer det som skjer her på jorden. Problemet er at dette blir en smule vanskelig å forklare når utgangspunktet for diskusjonen er fraværende kunnskap om elementære teologiske prinsipper. Anonymkode: 7dbed...c1b Både det å hevde at all religion er årsaken til de fleste kriger, og å hevde at drepingen i de utplukkede tilfellene du nevner har noe særlig med ateisme å gjøre, er teit. Religion er som oftest et vikarierende motiv, der det egentlige motivet er et ønske om makt. Religion er en nyttig identitetsmarkør for å få folk til å tenke i oss-og-dem. Dessuten bryter veldig mye i religion med sunn fornuft eller rasjonalitet, så det kan være til hjelps med å få folk til å tro på ting de ellers ikke ville ha gjort. Til sist: Guden i Bibelen er absolutt en diktator, kanskje den aller verste jeg har lest om. Selv i diktaturer har mennesker fri vilje. Allikevel er jeg helt enig i at Gud ikke står og kommanderer folk til grusomheter - det er fordi han heldigvis ikke finnes. Anonymkode: 54559...24b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #18 Del Skrevet 27. april 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er to løgner folk sier Jeg vet at Gud finnes og jeg vet at Gud ikke finnes. Det som er riktig å si er, Gud finnes sannsynligvis ikke. Anonymkode: 8c05f...6c6 Stemmer ikke. Du kan si dette om konseptet "en gud" av et eller annet slag, da ville jeg vært enig. Men Gud som beskrevet i Bibelen, han finnes beviselig ikke. Anonymkode: 54559...24b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #19 Del Skrevet 27. april 2022 Da har du misforstått hva bønn er. Høres ut som du ber med feil motiver. Bønn er ikke en bestillingsliste du leverer inn, og kan komme og forlange det ene og det andre med. Anonymkode: 426e5...98a 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ABM Skrevet 27. april 2022 #20 Del Skrevet 27. april 2022 AnonymBruker skrev (På 23.4.2022 den 8.34): Jeg har vært god kristen hele mitt liv, men ser ikke ut til å få noe igjen for det. Jeg har bed hver kveld siden jeg var barn, men får aldri hva jeg ber om. Lurer på om det er noen her som har prøvd å true Gud for å få et bedre liv? True med å synde om man ikke får det man krever. Anonymkode: 6d1e0...236 Tullegudene i bibelen var bare mennesker med teknologi...er trolig døde og ikke særlig trubare noen av de lenger...🙈🤩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå