AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #1 Skrevet 23. april 2022 Var den god? Vurderer å lage den i dag for nedfrysing til travle dager. Anonymkode: 31198...a2b
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #2 Skrevet 23. april 2022 Jeg har aldri laget akkurat denne. Men mange nok andre varianter til å se at denne nok er ganske god. Lapskaus er super mat for å fryse ned. Anbefaler vakuumpakke for å unngå søl, og spare plass, og sikre best mulig holdbarhet. Anonymkode: 943ed...1bf
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #3 Skrevet 23. april 2022 Takk for svar, 🙂 Har ikke vakumpakket, men stort fryseskap, så fryser ned i plastbeger. Da prøver jeg meg på denne i dag eller morgen. Siden du har laget flere varianter før, har du noen tips om å tilsette eller gjøre noe annerledes? Anonymkode: 31198...a2b
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #4 Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for svar, 🙂 Har ikke vakumpakket, men stort fryseskap, så fryser ned i plastbeger. Da prøver jeg meg på denne i dag eller morgen. Siden du har laget flere varianter før, har du noen tips om å tilsette eller gjøre noe annerledes? Anonymkode: 31198...a2b Pleier alltid å underkoke grønnsakene litt når det skal varmes opp igjen. Og vær obs på saltmengden, vurder mot hva slags type kraft du bruker. Man kan lage varianter med pølse i stedet for høyrygg om man vil gjøre det raskt og enkelt. Ellers varierer jeg grønnsaker etter hva jeg har, og må bruke opp. Det var ingefær i oppskriften, det har jeg aldri gjort. Men jeg har god erfaring med gladkokkens oppskrifter, så verdt å prøve. Anonymkode: 943ed...1bf
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #5 Skrevet 23. april 2022 Jeg har okse høyrygg, så skal bruke det. Har desverre bare okse buljongterning... Så det må bli krafta... Jeg ser jeg har bacon i kjøleskapet, men iom jeg skal fryse ned lapskausen er jeg redd det ikke blir godt? Jeg har mange sene dager på jobb i mai, så derfor vil jeg lage opp. Kan jeg ta opp lapskausen fra fryser kvelden før og sette i kjøleskap for så å varme i micro på jobb? Har aldri laget lapskaus før Hva slags vakum maskin har du? Anonymkode: 31198...a2b
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #6 Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Lapskaus er super mat for å fryse ned. Anonymkode: 943ed...1bf Ikke all lapskaus egner seg for nedfrysing. Mange grønnsaker, særlig poteter, blir jo direkte ødelagt av frysing. Anonymkode: dadb4...09a
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #7 Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ikke all lapskaus egner seg for nedfrysing. Mange grønnsaker, særlig poteter, blir jo direkte ødelagt av frysing. Anonymkode: dadb4...09a Bør jeg da kutte ut potetene? Det står i oppskriften at den fint kan fryses ned? Anonymkode: 31198...a2b
elien Skrevet 23. april 2022 #8 Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ikke all lapskaus egner seg for nedfrysing. Mange grønnsaker, særlig poteter, blir jo direkte ødelagt av frysing. Anonymkode: dadb4...09a Min erfaring med å fryse ned lapskaus, supper og gryter med poteter i er uten problem. Så lenge potetene er varmebehandlet før fryså, så går det helt fint
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå