Gå til innhold

Noen som har prøvd gladkokken lapskaus?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var den god? Vurderer å lage den i dag for nedfrysing til travle dager.

Anonymkode: 31198...a2b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri laget akkurat denne. Men mange nok andre varianter til å se at denne nok er ganske god.

Lapskaus er super mat for å fryse ned. Anbefaler vakuumpakke for å unngå søl, og spare plass, og sikre best mulig holdbarhet. 

Anonymkode: 943ed...1bf

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, 🙂 Har ikke vakumpakket, men stort fryseskap, så fryser ned i plastbeger.

Da prøver jeg meg på denne i dag eller morgen.  Siden du har laget flere varianter før, har du noen tips om å tilsette eller gjøre noe annerledes?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for svar, 🙂 Har ikke vakumpakket, men stort fryseskap, så fryser ned i plastbeger.

Da prøver jeg meg på denne i dag eller morgen.  Siden du har laget flere varianter før, har du noen tips om å tilsette eller gjøre noe annerledes?

Pleier alltid å underkoke grønnsakene litt når det skal varmes opp igjen. Og vær obs på saltmengden, vurder mot hva slags type kraft du bruker. Man kan lage varianter med pølse i stedet for høyrygg om man vil gjøre det raskt og enkelt. Ellers varierer jeg grønnsaker etter hva jeg har, og må bruke opp. 

Det var ingefær i oppskriften, det har jeg aldri gjort. Men jeg har god erfaring med gladkokkens oppskrifter, så verdt å prøve. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har okse høyrygg, så skal bruke det. Har desverre bare okse buljongterning... Så det må bli krafta...

Jeg ser jeg har bacon i kjøleskapet, men iom jeg skal fryse ned lapskausen er jeg redd det ikke blir godt? 

Jeg har mange sene dager på jobb i mai, så derfor vil jeg lage opp. Kan jeg ta opp lapskausen fra fryser kvelden før og sette i kjøleskap for så å varme i micro på jobb? Har aldri laget lapskaus før

Hva slags vakum maskin har du?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Lapskaus er super mat for å fryse ned. 

Ikke all lapskaus egner seg for nedfrysing. Mange grønnsaker, særlig poteter, blir jo direkte ødelagt av frysing.

Anonymkode: dadb4...09a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ikke all lapskaus egner seg for nedfrysing. Mange grønnsaker, særlig poteter, blir jo direkte ødelagt av frysing.

Bør jeg da kutte ut potetene? Det står i oppskriften at den fint kan fryses ned?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Min erfaring med å fryse ned lapskaus, supper og gryter med poteter i er uten problem. Så lenge potetene er varmebehandlet før fryså, så går det helt fint

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...