AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #1 Skrevet 23. april 2022 Hei, fått tilbud om jobb. De prøvde seg på 33 818,- først, men jeg fikk forhandlet meg til 36 000,-. Jeg kjenner jeg er veldig misfornøyd. Er jo selvsagt ny i bransjen, men hvis jeg ikke takker ja, så må jeg fortsette på dagpenger. Vurderer å prøve å forhandle meg til litt til, men er litt ubehagelig å gjøre det. Er snakk om en jobb på et lager forresten. Jeg bare syns ikke det er nok. Alt blir jo dyrere nå også. Anonymkode: f7645...0ca
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #2 Skrevet 23. april 2022 Er det kr 36 000,- per måned før skatt og 100%, dagtid? Hvor gammel er du? Anonymkode: 1e767...b06
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #3 Skrevet 23. april 2022 Du løper jo høyere risiko ved å forhandle mer, for du risikerer de trekker seg. Hvorfor ikke ta tilbudet så du kommer deg av dagpenger og fortsette å søke jobb? Ingen tvinger deg til å være der evig. Anonymkode: 13127...113 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #4 Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det kr 36 000,- per måned før skatt og 100%, dagtid? Hvor gammel er du? Anonymkode: 1e767...b06 Er 28 år. Og ja, før skatt hver måned. De har skiftordning. Anonymkode: f7645...0ca
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #5 Skrevet 23. april 2022 Hva er brutto årslønn, hva slags stilling er det, og hva slags muligheter er det for opprykk? Jo lengre du går på dagpenger jo mindre attraktiv blir du i markedet. Det kan virkelig bli dyrt for deg. Anonymkode: 3ba18...27e 3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #6 Skrevet 23. april 2022 Enklere å få jobb når man har jobb. Alt er dyrere, også for arbeidsgiver. Anonymkode: 052c4...34d 2
Dråpe Skrevet 23. april 2022 #7 Skrevet 23. april 2022 Det må vel være en god lønn for denne type jobb, og mtp. at du er ny i bransjen. Arbeidsgiver kan ikke vite hva du er god for ennå, men gjør du en bra jobb og egner deg i stillingen så er jo det det beste utgangspunktet for forhandling av lønn etterhvert. 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #8 Skrevet 23. april 2022 Jeg hadde tatt jobben. Syns ikke 36 000,- er så dårlig om det er uten eventuelle kveldstillegg/helgetillegg. Og det sies jo at det er lettere å få jobb, om du allerede har en jobb. Ta jobben og søk på andre jobber mens du jobber der. Da får du jo også erfaring. Kanskje jobben tilbyr truckførerbevis etterhvert om de har behov, da går du sikkert opp i lønn også. Anonymkode: 1e767...b06 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #9 Skrevet 23. april 2022 Det er det samme som en nyutdannet sykepleier har, så syntes ikke det er dårlig for en lagerjobb. Du får vel tillegg for kveld og helg itillegg? Anonymkode: af7c5...829 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #10 Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hei, fått tilbud om jobb. De prøvde seg på 33 818,- først, men jeg fikk forhandlet meg til 36 000,-. Jeg kjenner jeg er veldig misfornøyd. Er jo selvsagt ny i bransjen, men hvis jeg ikke takker ja, så må jeg fortsette på dagpenger. Vurderer å prøve å forhandle meg til litt til, men er litt ubehagelig å gjøre det. Er snakk om en jobb på et lager forresten. Jeg bare syns ikke det er nok. Alt blir jo dyrere nå også. Anonymkode: f7645...0ca På vårt lager har vi 39k pr mnd etter 10 år. Anonymkode: 85e13...195 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #11 Skrevet 23. april 2022 Om det er skiforeningen så er sikkert dette grunnlønn. Det er vel ikke verst? Viktig å være I jobb om du søker ny jobb. Anonymkode: 3f4bc...caf
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #12 Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er det samme som en nyutdannet sykepleier har, så syntes ikke det er dårlig for en lagerjobb. Du får vel tillegg for kveld og helg itillegg? Anonymkode: af7c5...829 Nei, det er faktisk det samme som en sykepleier med 2 års ansienitet får. Også det samme som sosionomer, barnehagelærere, vernepleiere og en hel rekke andre profesjonsutdannelser med 3 årig bachelor betaler etter 2 års anisienitet. Så sammenlignet med det og deres ansvar er vel lønna grei. Men skjønner du ønsker mer da. Anonymkode: bee5d...357 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #13 Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, det er faktisk det samme som en sykepleier med 2 års ansienitet får. Også det samme som sosionomer, barnehagelærere, vernepleiere og en hel rekke andre profesjonsutdannelser med 3 årig bachelor betaler etter 2 års anisienitet. Så sammenlignet med det og deres ansvar er vel lønna grei. Men skjønner du ønsker mer da. Anonymkode: bee5d...357 Jøss, er det sant? Trodde de tjente mer etter så mange år med skole. Jeg tjener ca det samme som forrige jobben jeg hadde, men ønsket å få mer da alt er blitt mye dyrere nå. Må kjøre i 40 min hver vei til nye jobben også. Anonymkode: f7645...0ca
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #14 Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jøss, er det sant? Trodde de tjente mer etter så mange år med skole. Jeg tjener ca det samme som forrige jobben jeg hadde, men ønsket å få mer da alt er blitt mye dyrere nå. Må kjøre i 40 min hver vei til nye jobben også. Anonymkode: f7645...0ca Ja, det stemmer. Her ser du oversikten. https://www.utdanningsforbundet.no/lonn-og-arbeidsvilkar/tariffavtaler/ks/lonnstabell-ks/ Anonymkode: bee5d...357
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #15 Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du løper jo høyere risiko ved å forhandle mer, for du risikerer de trekker seg. Hvorfor ikke ta tilbudet så du kommer deg av dagpenger og fortsette å søke jobb? Ingen tvinger deg til å være der evig. Anonymkode: 13127...113 De kan ikke trekke tilbudet fordi man forhandler lønn. Det er jo helt sprøtt å si. Tilbudet er bindende, selv om det er muntlig. Men de står fritt frem til å si nei til økningen hun ber om. Anonymkode: 577ff...abb 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #16 Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De kan ikke trekke tilbudet fordi man forhandler lønn. Det er jo helt sprøtt å si. Tilbudet er bindende, selv om det er muntlig. Men de står fritt frem til å si nei til økningen hun ber om. Anonymkode: 577ff...abb Jo, de kan faktisk trekke tilbudet. I det hun begynner å forhandle lønn har hun i utgangspunktet takket nei til tilbudet. Og det er derfor ikke lengre bindende. Anonymkode: 22992...ca0
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #17 Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): De kan ikke trekke tilbudet fordi man forhandler lønn. Det er jo helt sprøtt å si. Tilbudet er bindende, selv om det er muntlig. Men de står fritt frem til å si nei til økningen hun ber om. Anonymkode: 577ff...abb Det kommer an på formuleringen. Takker man nei og ber om høyere lønn, er jo tilbudet avslått og dermed ikke bindende. Anonymkode: 249ba...a0f
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #18 Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jo, de kan faktisk trekke tilbudet. I det hun begynner å forhandle lønn har hun i utgangspunktet takket nei til tilbudet. Og det er derfor ikke lengre bindende. Anonymkode: 22992...ca0 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Det kommer an på formuleringen. Takker man nei og ber om høyere lønn, er jo tilbudet avslått og dermed ikke bindende. Anonymkode: 249ba...a0f Du skal selvfølgelig ikke takke nei til tilbudet, du skal forhandle lønnen i tilbudet. Det er to vidt forskjellige ting. De kan ikke trekke tilbudet fordi du ønsker å forhandle lønnen. Anonymkode: 577ff...abb
missmcbeal Skrevet 23. april 2022 #19 Skrevet 23. april 2022 Men hallo? Dette er jo ikke å noe å tenke på dersom det er fast stilling og det er kun er lønnen som stopper deg. Da tar du den til du finner ny jobb, dagpenger er jo mye mye mindre utbetalt - så skjønner ikke hvorfor du tenker på si nei? Har du hatt en svært godt betalt jobb før dette? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå