Gå til innhold

Overvektige damer - hva slags menn er ok?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ei venninne som er ganske stor, og hun har akkurat fått kjæreste. Jeg spurte litt hvordan de møttes og sånn, også sier hun "så har han preferanse på kun store damer, så detta var god match". Tenker vel litt at en fyr som har prefiks på overvektige er ganske spes? Eller er det slike dere må ta til takke med?

Anonymkode: 1d349...980

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Overvektige damer har like mye til felles som alle blondiner eller alle brunetter har. Du kunne like gjerne spurt : «dere med blå øyne, hva slags menn liker dere»..? 
At venninna di har funnet en som foretrekker store damer betyr ikke at det er noe vi må «ta til takke med», men de aller fleste ønsker jo en som er tiltrukket av dem, så om han er tiltrukket av hennes type utseendet er det jo naturlig for henne at hun føler seg komfortabel med det. 
Å ha en preferanse betyr heller ikke automatisk at man har en «prefiks» eller «fetish».. mange mennesker liker noe uten at de er «besatt» av det eller sykelig opptatt av det. Hvor mange kvinner liker vel ikke en høy mann? Er da dette noe høye menn må «ta til takke med», kvinner med en prefiks? (Din logikk..) 

Anonymkode: f72de...9d5

• Liker 12
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tenker vel litt at en fyr som har prefiks på overvektige er ganske spes? Eller er det slike dere må ta til takke med?

Nice

Anonymkode: 04262...3f3

• Nyttig 1
Skrevet

Ta til takke med ? 
jeg liker slanke brunetter . 
er det slike som meg de må ta til takke med ? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Overvektige damer har like mye til felles som alle blondiner eller alle brunetter har. Du kunne like gjerne spurt : «dere med blå øyne, hva slags menn liker dere»..? 
At venninna di har funnet en som foretrekker store damer betyr ikke at det er noe vi må «ta til takke med», men de aller fleste ønsker jo en som er tiltrukket av dem, så om han er tiltrukket av hennes type utseendet er det jo naturlig for henne at hun føler seg komfortabel med det. 
Å ha en preferanse betyr heller ikke automatisk at man har en «prefiks» eller «fetish».. mange mennesker liker noe uten at de er «besatt» av det eller sykelig opptatt av det. Hvor mange kvinner liker vel ikke en høy mann? Er da dette noe høye menn må «ta til takke med», kvinner med en prefiks? (Din logikk..) 

Anonymkode: f72de...9d5

Det er jo ingen som er fysisk tiltrukket av det med mindre de har en fetisj. De andre er sammen med overvektige damer fordi det er det de kan få. På samme måte at folk er sammen med noen som er stygg fordi det er det nivået de kan forvente en partner på. Skjønner at det er sårt og vanskelig å forstå. Ikke alle kan bli sammen med Maren Turmo eller Tonje Frigstad. 

Anonymkode: 7e90e...3d5

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mannen min er godt trent og kjekk, kunne fått hvem han ville, så og si. Han tok til takke med meg, lite trent og noen ekstra kilo🙃

Anonymkode: 3d3b5...1bd

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er overvektig. Eksmannen min er slank og kjekk. Var det hele tiden. Vi var sammen i 24 år og det var jeg som gikk. Etter det var jeg i ett forhold med en mann i 2,5 år. Slank og kjekk. Var jeg som gjorde det slutt. Han vil ha meg tilbake 

Anonymkode: bc15c...467

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har flere overvektige venninner. Deres menn/samboere er ikke overvektige. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.4.2022 den 4.56):

Jeg har ei venninne som er ganske stor, og hun har akkurat fått kjæreste. Jeg spurte litt hvordan de møttes og sånn, også sier hun "så har han preferanse på kun store damer, så detta var god match". Tenker vel litt at en fyr som har prefiks på overvektige er ganske spes? Eller er det slike dere må ta til takke med?

Anonymkode: 1d349...980

Jeg har en kompis som liker store damer. Kun det. Han syns ikke tynne damer er fint. Det er det han tenner på og hans preferanse. Alle har forsjellige preferanser og fetisjer. Noen liker det og noen liker noe annet. Ser ikke noe galt i det, folk må vel få like hva de vil? Er ingen fasit som sier at alle menn må like tynne damer. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han har vel de preferansene da. Trenger ikke være noe spesielt med ham, kun fordi han liker store damer. Heller du som tenker for mye over ting aom ikke angår deg. Vær heller glad på hennes vegne. Hun er tydeligvis god nok som venninne, så hvorfor skulle hun ikke være god nok som noens kjæreste også?

Kanskje hun har kvaliteter som han setter pris på, i tillegg til de du setter pris på?

Anonymkode: 08591...338

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Min kjære er ikke sammen med meg hverken pga eller på tross av min vekt. Han er sammen med meg fordi han liker den jeg er fysisk og psykisk. 

Anonymkode: 02dee...318

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Like barn leker best, feit + feit, tynn + tynn 

Anonymkode: 8e5d5...e87

Skrevet

Ryddet for brukerdebatt, 

Christina82, mod

AnonymBruker
Skrevet

Dama er slank og trent, og liker menn med stor pikk, er trent og slank. Da ble det meg da.

.

Anonymkode: 9c704...1c3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er overvektig kvinne, og har møtt noen menn som tenner på store damer, men der er ikke jeg stor nok. Noen av de har spurt om jeg ikke kunne tenke meg å spise meg større. Noe jeg selvfølgelig ikke ønsker. Ellers er det gjerne slanke menn, som sier at det er veldig godt med noe mykt. 

Jeg er langvarig singel, både fordi jeg har det fint som singel, men jeg er ganske kresen. Ikke så mye på utseende, men på personlighet. Og er sjelden det dukker opp noen jeg liker nok.

Anonymkode: ec264...1e7

• Liker 2
Skrevet

Akkurat slik noen tar veldig mye «self pride» i å bygge muskler eller ha en spesifikk rumpefasong (tenk Kim K), eventuelt være tynn - finnes det kvinner og menn som liker seg selv aller best som tjukk. 

Så om de da møter en som setter ekstremt stor pris på det de selv liker best ved seg selv er vel det en god match da?

Om man tar en BBL eller større silikonpupper så leter man jo ikke etter noen som er helt nøytrale til det utseendet. Det ville jo vært bortkastede penger og narkose. 

AnonymBruker
Skrevet

Tenker det er stor forskjell på å ha preferanse for "formfulle damer", altså at de ikke er syltynn uten former, men har noen kg for mye (les noen kg, ikke sykelig overvektig). Også er det de som har fetisj for store/sykelig overvektige damer. Det er noe HELT ANNET. Det tenker jeg ikke er sunt for damene i det hele tatt, nettopp fordi de oppfordrer til en usunn livsstil som på sikt kan gå ordentlig ille utover helsen. Og i de tilfelle er det jo spørsmål om de faktisk LIKER damen, eller om de kun liker vekten fordi det er fetisjen. 

Anonymkode: 15bcc...e7b

AnonymBruker
Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Tenker det er stor forskjell på å ha preferanse for "formfulle damer", altså at de ikke er syltynn uten former, men har noen kg for mye (les noen kg, ikke sykelig overvektig). Også er det de som har fetisj for store/sykelig overvektige damer. Det er noe HELT ANNET. Det tenker jeg ikke er sunt for damene i det hele tatt, nettopp fordi de oppfordrer til en usunn livsstil som på sikt kan gå ordentlig ille utover helsen. Og i de tilfelle er det jo spørsmål om de faktisk LIKER damen, eller om de kun liker vekten fordi det er fetisjen. 

Anonymkode: 

Nå er det forskjell på hvordan overvektige tenker og føler om egen kropp, og hvis de selv har kommet til å faktisk akseptere og leve med den kroppen de har, som den er, vil de sette pris på en partner som liker og tenner på den kroppen de har å by på. Og den personen de er. 

Akkurat som alle andre.

(Tenk det!)

Denne artikkelen her byr på et litt annet - en "feit" kvinnes - perspektiv:

https://www.goodhousekeeping.com/life/relationships/a35730257/plus-size-dating/

Og sier mye om hvor komplisert dette kan være, men aller mest på grunn av holdninger man blir møtt med, enten som mann (som liker store damer) eller som stor dame. Eller som par.

Mange utenforstående "tenker sitt" (negative, uforstående, fordomsfulle) om overvektige og deres partnere, og det er kanskje et problem de erfarer ved sine forhold - som de fleste andre slipper å oppleve. 

Anonymkode: 6567d...306

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.4.2022 den 22.42):

Det er jo ingen som er fysisk tiltrukket av det med mindre de har en fetisj. De andre er sammen med overvektige damer fordi det er det de kan få. På samme måte at folk er sammen med noen som er stygg fordi det er det nivået de kan forvente en partner på. Skjønner at det er sårt og vanskelig å forstå. Ikke alle kan bli sammen med Maren Turmo eller Tonje Frigstad. 

Anonymkode: 7e90e...3d5

Det er mange land hvor slanke damer ikke blir sett på som noe tiltrekkende faktisk. Jeg er nokså slank, over 30, og jeg synes det er veldig merkelig at hvis jeg chatter med noen menn, så spør de ofte om jeg er slank. Nesten som om de tror at da ser jeg automatisk bra ut. Jeg føler egentlig det motsatte, spesielt når man kommer opp i årene, at de som er slank ser ofte mye eldre ut, enn deres jevnaldrende som er overvektig. Jeg har to venninner som er overvektige og de ser mye yngre ut enn meg. Har også to eldre tanter hvor en er slank og hun andre er overvektig. Og jeg synes sistnevnte holder seg mye bedre. I tillegg er det mange menn som foretrekker en "mykere" kropp, som de med mer fett på kroppen besitter. 

Jeg aner ikke hvor jeg ville med dette innlegget, annet enn å vise at det finnes fordeler og ulemper med begge. Jeg har hvertfall lyst til å legge på meg ett par kg. 

Anonymkode: 99ee3...eb0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...