Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette her kan oppfattes som kvalmt, men tro meg, det er ikke sånn det er ment. 

Saken er at jeg ikke føler meg fortjent til den lønnen jeg har med tanke på utdanningsnivået mitt. 
Jeg har ingen Bachelor eller Master, har kun noen små kurs, men har mange års jobberfaring nå.  

Jobber internt med IT og har over millionen i lønn. Føles litt rart å ha en så bra lønn i forhold til jobben jeg gjør og utdanningsnivået mitt, men klager ikke.

Bare lurer på om det er andre som føler at de tjener ufortjent mye her? 

Anonymkode: bd5c0...441

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg. Har en veldig chill jobb, typ sjåfør, og synes hjelpepleiere, servitører og andre i stressende yrker fortjener mye mer enn meg!

Anonymkode: cbb57...70f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jobber også innen IT og har en lønn på 1,4 millioner kroner, jobbet snart i 28 år. Kun bachelor. 
Blir en del jobbing hjemmefra og arbeidsoppgavene mine er relativt lette.. Føler sykepleiere etc fortjener mye mer enn meg. 
Gir vekk en del til veldedighet og organisasjoner da.

Anonymkode: 3797f...ba0

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber innenfor offentlig adm. og føler jeg også tjener for mye. Har null utdanning, lite erfaring og altfor lite arbeidsoppgaver. Tjener 750.000 på å sitte på ræva hele dagen, svare noen mail, drikke kaffe og chatte med kolleger, som også gjør like lite som meg. 

Og nå skal vi pga omstrukturering oppbemanne framover 🤣

Anonymkode: 2cba8...df9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg jobber innenfor offentlig adm. og føler jeg også tjener for mye. Har null utdanning, lite erfaring og altfor lite arbeidsoppgaver. Tjener 750.000 på å sitte på ræva hele dagen, svare noen mail, drikke kaffe og chatte med kolleger, som også gjør like lite som meg. 

Og da vanker det opprykk og lønnsøkning på meg, vet jeg allerede 🤣

Gjest Albbas
Skrevet

Det handler ikke om hva man fortjener, men tilbud og etterspørsel på markedet. 

Du får den lønna din arbeidsgiver mener du er verdt. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tjener million i året fordi jeg mistet jobben i ferskvaredisken i matbutikken. Da jeg var 18 tok jeg ett år med IT studier kun for å få studielån. Jeg likt ikke studiet og sjekket aldri arbeidsmulighetene i stedet fortsatte jeg i jobben i matbutikken. Etter noen år ble matbutikken jeg jobbet i nedlagt. Jeg slet med å finne ny jobb og gikk til NAV. De spurte om jeg hadde noe utdanning og jeg svarte at jeg hadde et årsstudie i IT, men at det ikke var noe man kunne bruke til noe som helst. NAV mente jeg tok feil og at jeg burde søke IT jobber i stedet for kun butikkjobber. Jeg lyttet til NAV, fikk meg en IT jobb og etter 10 år tjener jeg millionen i året. 

Anonymkode: 6229b...57b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tenker alle dere som mener dere har enkle jobber og arbeidsoppgaver. Til dere som mener dere sitter på ræva. 

Det tenker jeg må bli eller er forferdelig kjedelig... 

Jeg elsker heller en praktisk jobb der jeg brukt kroppen og kjenner at ingen dag er lik. 

Ja er flott med mye penger osv, men tror dere taper mye i verdi i lengden. 

Vil heller jobbe 1 dag der jeg får brukt kroppen enn 1000 dager der jeg sitter på ræva og kjeder livet av meg

Anonymkode: bc252...b19

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke ofte IT jobber litt spesialiserte? At når noen jobber med et visst system og gjør seg kjent, så kan ikke den personen erstattes uten videre. Mens i andre yrker så kan man velge og vrake.

Anonymkode: c5a7a...311

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Tenker alle dere som mener dere har enkle jobber og arbeidsoppgaver. Til dere som mener dere sitter på ræva. 

Det tenker jeg må bli eller er forferdelig kjedelig... 

Jeg elsker heller en praktisk jobb der jeg brukt kroppen og kjenner at ingen dag er lik. 

Ja er flott med mye penger osv, men tror dere taper mye i verdi i lengden. 

Vil heller jobbe 1 dag der jeg får brukt kroppen enn 1000 dager der jeg sitter på ræva og kjeder livet av meg

Anonymkode: bc252...b19

Det trodde jeg og, helt til jeg ble sittende på ræv. Jobben ser bra ut på CVen også 😎

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Er ikke ofte IT jobber litt spesialiserte? At når noen jobber med et visst system og gjør seg kjent, så kan ikke den personen erstattes uten videre. Mens i andre yrker så kan man velge og vrake.

Akkurat det kan gå begge veier. Jobber man for lenge på et sted så kan man ende med å bli spesialist i noe ingen andre arbeidsgivere har bruk for og da kan man ikke velge og vrake i jobber.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Utdanning?

Hvilken sektor?

Anonymkode: bf5e6...b56

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg tror ikke på deg.

Anonymkode: 9d73b...515

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Utdanning?

Hvilken sektor?

Anonymkode: bf5e6...b56

Ingen utdanning, men har tatt noen studiepoeng i adm. og ledelse etter jeg fikk jobben. 

En offentlig etat i "gokk" som ønsket å ansette lokalt for å unngå gjennomtrekk. 

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg tror ikke på deg.

Anonymkode: 9d73b...515

Synd for deg 😊

AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Sånn er det for mannen min. Millionlønn, ingen utdanning. Han hadde ikke greid å oppnå det samme i dag da, arbeidsgivere er mye strengere på utdanning i dag, og i dag er det jo større tilgang på folk med IT-utdanning. Men selskapet hans trenger flere folk med samme kompetanse som han, og det er umulig å finne til under millionlønn. De har fått tak i noen noen ganger, men de headhuntes jo til andre med én gang. 

Mannen min kunne fint fått seg ny jobb med endra høyere lønn han også, men han liker å ha en 8-4 jobb. 

Kompetansen hans vil aldri bli utdatert. Selv om systemet han jobber med kan bli utdatert (tvilsomt, det utvikler seg jo det også), så har han gjennom 15 år utviklet en veldig god systemforståelse som kan brukes i mange sammenhenger. Men millionlønnen faller kanskje bort da. 

Anonymkode: fddea...ec7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ååh, jeg vil bytte jobb 😆 Har 7 års høyere utdanning, jobber som lærer på ungdomsskolen og sliter meg fullstendig ut både psykisk og fysisk, og tjener rundt 500.000kr. 😔 Ekstra ferie blir bare brukt til å puste littegrann, rekker aldri komme ovenpå.

On 4/22/2022 at 11:39 PM, AnonymBruker said:

Dette her kan oppfattes som kvalmt, men tro meg, det er ikke sånn det er ment. 

Saken er at jeg ikke føler meg fortjent til den lønnen jeg har med tanke på utdanningsnivået mitt. 
Jeg har ingen Bachelor eller Master, har kun noen små kurs, men har mange års jobberfaring nå.  

Jobber internt med IT og har over millionen i lønn. Føles litt rart å ha en så bra lønn i forhold til jobben jeg gjør og utdanningsnivået mitt, men klager ikke.

Bare lurer på om det er andre som føler at de tjener ufortjent mye her? 

Anonymkode: bd5c0...441

Hvilke kurs har du tatt? Jeg har god generell IT- kompetanse, noe medie/kommunikasjon- utdanning og kunne gjerne jobbet med noe innen data og fått bedre betalt. 

22 hours ago, AnonymBruker said:

Hva innebærer egentlig en sånn jobb? Jeg har mye mye erfaring med det offentlige og med administrering hvertfall 😆

Anonymkode: d8400...da3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva innebærer egentlig en sånn jobb? Jeg har mye mye erfaring med det offentlige og med administrering hvertfall 😆

En god kombo av småinnkjøp, HR-oppgaver, kontaktperson for interne og eksterne kilder, mellomledd mellom ansatte og ledelse, loggføring, referatføring, litt økonomiske oppgaver, planlegging, styrearbeid, tillitsverv, sikkerhetsarbeid, møtevirksomhet (som det er mye av), opplæring, timelister osv. Innimellom pålegges vi ekstra oppgaver (i forbindelse med ferie og fravær) og får overtid som følge av ekstraarbeid som utføres på kveld eller helg, på tross av at du har hatt lite å gjøre på dagtid 😄 Vi fungerer som avdelingens poteter og er lett på fot om det er noe, og er dermed høyt verdsatt, både internt og eksternt.  

Lønnen jeg oppga er inkludert omdisponering, overtid, variable tillegg, reiser osv. Bruttolønnen er nok reellt rundt 650 000,-. Men nå ligger jeg pga omstrukturering an til stillingsopprykk pga ansiennitet. Jobben inngår dog akkurat det samme som nå, det handler bare om bedre vilkår og mer "ansvar", hvor jeg beordres som leder når lederen for en avdeling er borte (reise, ferie, sykdom osv).

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo engasjere deg politisk og kjempe for høyere skatt for de med så massiv inntekt som deg. 

Så får du både bedre samvittighet, og hjelper andre som jobber like hardt til under halve lønna.

Anonymkode: 2e1fb...805

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvilke kurs har du tatt? Jeg har god generell IT- kompetanse, noe medie/kommunikasjon- utdanning og kunne gjerne jobbet med noe innen data og fått bedre betalt.

Kan du programmere?

AnonymBruker
Skrevet

Er det noe å klage på? Hadde vært superfornøyd om det var meg. 

Anonymkode: c24da...f80

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...