Gå til innhold

Søke finansjobber. Har det noe å si hvor karakterene er fra?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Hipparchia
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Skjønner. Finnes ulike rangeringer. Men nesten alle rangeringer fokuserer kun på forskning og rykte. Det er forståelig, men det sier jo ikke nødvendigvis så mye om kvaliteten på undervisningen. I fagene jeg studerte(samfunnsøkonomi) så virket pensum å være det samme over alt i den vestlige verden. Vi brukte de samme amerikanske lærebøkene. Så var det sikkert vanskeligere å få gode karakterer på universitetene med toppstudenter enn universitetene med mindre gode studenter. 

Anonymkode: b0b1a...9a0

Ja, det er sant det. Samfunnsøkonomi er nok mer likt verden rundt enn det jeg studerer. På mitt studie er det store forskjeller innad universitetene i Norge og enda større i utlandet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det med minoriteter i finansbransjen tror jeg er i ferd med å endre seg. Jeg er afrikaner og min storebror har jobbet i finansbransjen i 10 år. Han sier i hvert fall at det er flere minoriteter nå enn da han startet. Han brukes også av arbeidsgiveren for å prøve å rekruttere flere med minoritetsbakgrunn.

Tror det dummeste man kan gjøre er å skremme minoriteter fra finansbransjen ved å fortelle at de bare ansetter hvite, da får vi jo aldri mer mangfold i finansbransjen. 

Har du arbeiderklassebakgrunn da? Altså har foreldrene dine høyere utdanning? Hvis de har det, så øker jo sjansene for at dere passer inn i det miljøet da. Er man svart og man har foreldre uten høyere utdanning står man garantert vanskeligere stilt. De jeg vet om som er minoriteter og jobber med finans har foreldre som har gode jobber og tjener godt.

Men det er sant at en endring må til. Spørsmålet er om man selv som minoritet «gidder» å gjøre seg til et offer når man kan velge en annen karrierevei.

Anonymkode: 467d2...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du arbeiderklassebakgrunn da? Altså har foreldrene dine høyere utdanning? Hvis de har det, så øker jo sjansene for at dere passer inn i det miljøet da. Er man svart og man har foreldre uten høyere utdanning står man garantert vanskeligere stilt. De jeg vet om som er minoriteter og jobber med finans har foreldre som har gode jobber og tjener godt.

Men det er sant at en endring må til. Spørsmålet er om man selv som minoritet «gidder» å gjøre seg til et offer når man kan velge en annen karrierevei.

Foreldrene mine er førstegenerasjonsinnvandrere og har ikke høyere utdanning. Pappa kjørte drosje og mamma var arbeidsløs. Min bror kom likevel inn i finansbransjen og har vært der i over 10 år. 

Kan kanskje være at det er deler av finansbransjen som ikke vil ansette innvandrere, men finansbransjen er stor og langt mer enn Pareto og de gutta der. Min bror jobber i et av de største finanskonsernene i Norge og der virker ting seriøst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Man absolutt utteling for å gå på skoler som Copenhagen Buissnes school. Det som er sant er at man kun får utteling for å gå på en håndfull skoler i utlandet. De fleste arbeidsgivere har kun hørt om et lite antall skoler i utlandet, går man på en annen skole så får man null uttelling selv om det kan være en skole som er mye bedre enn noen man finner i Norge.

Det er også sant at det gjelder å ha riktig navn, man får det vanskeligere om arbeidsgiveren mistenker at du er utlending, dessverre. 

Nei, man får ingen ekstra positiv uttelling ved å gå ved spesielle skoler i utlandet, ellers så hadde flere gjort det. Mulig at vi misforstår hverandre med tanke på definisjonen uttelling, men for å spesifisere hva det betyr, så betyr det at du får ikke noe ekstra overtak av å ha gått i København (eller en annen plass for den slags skyld) sammenlignet med NHH / UiO / NTNU / BI. 

Hvis du ikke har lagt merke til det, så har antallet norske studenter som studerer i utlandet på heltid, gått kraftig ned, og det er en trend som startet allerede etter 2015. De fleste fant ut etter hvert hva realiteten i Norge er, og realiteten er at så lenge man har riktig sosio-økonomisk bakgrunn (det nytter ikke å hete Ronny, Laila, Truls, Ahmed, Wahid og Samira), så holder det i massevis for Preben og Cornelia fra vestkanten å gå ved enten BI / NHH / NTNU / UiO. Og Preben og Cornelia trenger ikke en gang å ha toppkarakterer fordi de har noe som heter nettverk via sine foreldre. 

Anonymkode: 98f55...9a9

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hipparchia skrev (11 timer siden):

Jeg er enig med deg i at det er helt urealistisk å tro han skal tjene 4 mill i året innen han er 30 år. I så fall må han starte noe eget. 

CBS og London Buissnes school er svært ettertraktet i Norge, gjerne over NHH. De fleste nyutdannede sivøk vil inn hos de 4 store i starten (i hvert fall de med en MRR) og i disse selskapene står nok de førstnevnte sterkere enn NHH. Men NHH er fortsatt mer ettertraktet enn andre handelsskoler og universitet i Norge.

Som svart i innlegget mitt rett over, for noen minutter siden. Nei, disse skolene har null overtak i Norge i forhold til BI / NHH / NTNU / UiO. Vi i Norge (som de fleste andre land som har en fungerende akademisk sektor), setter først og fremst pris på våre egne skoler. Vi er ikke India eller Afrika. Det er forståelig at noen fra India muligens tilber noen skoler i USA eller Vest-Europa, men sånn er det ikke i Norge, for vi har en fungerende akademisk sektor. 

Problemet er, som sagt, omfattende diskriminering innenfor finansbransjen, som dessverre heller ikke er den eneste bransje hvor åpenbar diskriminering foregår. Da nytter det faktisk ikke hvilken skole eller karaktersnitt man har, hvis ikke "fargen" og bakgrunnen din er "riktig".

Jeg har veldig godt kjennskap til dette, men i motsetning til andre som gjerne tar den berømte "jeg kjenner" argumentet på KG, så forholder jeg meg til fakta, og jeg backer opp fakta med linker, fra andre personer som vet hva de snakker om.

Som du ser av denne artikkelen her, hvordan situasjonen foregår og hva som må til for at veiene skal åpne seg for noen som ikke har "riktig hudfarge" eller "riktig navn".

En må praktisk talt kjenne en "Google topp", for at dørene endelig skal kunne åpne seg for kandidaten det gjelder.

Legg merke til alle henvendelsene han har fått i ettertid og at det gjelder tusenvis !

Jeg tar frem noen sitater:

Dette er en kar jeg kjenner via min datter. Han er født og oppvokst på landet i Norge, har jobbet seg gjennom studiene og gikk ut fra et eliteuniversitet i London med den beste karakteren på hele masterprogrammet.

Så opplever han at alle andre blir innkalt til en haug med intervjuer og nærmest kan velge og vrake i jobber, mens han selv ikke kommer inn døren noe sted, sier Jan Grønbech til Kapital.

Navnet hans er litt uvanlig, og dette gjør sannsynligvis at CVen hans ender lavere i bunken enn det hans prestasjoner skulle tilsi eller kan forsvare. Så mens collegevennene ‘Bjørn, Fredrik og Christian’ (fiktive navn) lander sine første virkelige jobber, selv om karakterene deres kan være middelmådige, vil jeg fortsette å hjelpe min venn med å lande sin første virkelige jobb i et land der han ble født, men som tilsynelatende ikke er i stand til å se forbi navnet hans,” skriver han i innlegget.

Gjelder tusenvis

Dette gjelder ikke bare ham, det gjelder tusenvis, sier Grønbech.

https://kapital.no/reportasjer/naeringsliv/2021/01/18/7608792/tar-til-orde-for-kvotering-av-minoriteter

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Etter 8 sider med avsporing, så kan jeg iallefall komme med litt vettug input.

Om du skriver oppgaver/master/bachelor osv. så skriv om noe som er relevant for norsk finansbransje. Fisk, olje, shipping eller noe slikt. Lag en prediksjonsmodell for et eller annet marked. Da kan du bruke alt pisset du lærte om stokastiske prosesser og i tillegg imponere Mekler Smekk.

Anonymkode: 557b6...92f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Etter 8 sider med avsporing, så kan jeg iallefall komme med litt vettug input.

Om du skriver oppgaver/master/bachelor osv. så skriv om noe som er relevant for norsk finansbransje. Fisk, olje, shipping eller noe slikt. Lag en prediksjonsmodell for et eller annet marked. Da kan du bruke alt pisset du lærte om stokastiske prosesser og i tillegg imponere Mekler Smekk.

Anonymkode: 557b6...92f

Takk. Skal prøve å ha en tittel på masteroppgaven som Megler Smekk forstår. 

Anonymkode: 5546c...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk. Skal prøve å ha en tittel på masteroppgaven som Megler Smekk forstår. 

Jeg er trådstarter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg er trådstarter. 

Har du egentlig minoritetsbakgrunn slik flere påstår? I så fall ikke la deg bli dratt ned :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Foreldrene mine er førstegenerasjonsinnvandrere og har ikke høyere utdanning. Pappa kjørte drosje og mamma var arbeidsløs. Min bror kom likevel inn i finansbransjen og har vært der i over 10 år. 

Kan kanskje være at det er deler av finansbransjen som ikke vil ansette innvandrere, men finansbransjen er stor og langt mer enn Pareto og de gutta der. Min bror jobber i et av de største finanskonsernene i Norge og der virker ting seriøst. 

Har du eller broren din hatt utfordringer med minoritetsbakgrunn da? Føles det ensomt? Man er jo oppvokst i forskjellige kår enn sine kolleger og for så vidt studievenner. Jeg vurderer å starte på indøk men det er det jeg er redd for, å ikke passe inn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Har du eller broren din hatt utfordringer med minoritetsbakgrunn da? Føles det ensomt? Man er jo oppvokst i forskjellige kår enn sine kolleger og for så vidt studievenner. Jeg vurderer å starte på indøk men det er det jeg er redd for, å ikke passe inn

Min bror stortrives og det er også derfor han har jobbet i samme bedrift i alle årene etter han ble ferdigutdannet. Han har også rykket oppover i bedriften og fått mye lederansvar. Han jobber som sagt nå med rekruttering av folk med minoritetsbakgrunn, det er jo fordi han trives i jobben. Hadde han mistrivdes så hadde han sluttet og advart andre med minoritetsbakrunn å søke der. 

Tror ikke du skal være redd for å ikke passe inn i finansnæringen om du velger å jobbe der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hipparchia skrev (14 timer siden):

Jeg er enig med deg i at det er helt urealistisk å tro han skal tjene 4 mill i året innen han er 30 år. I så fall må han starte noe eget. 

CBS og London Buissnes school er svært ettertraktet i Norge, gjerne over NHH. De fleste nyutdannede sivøk vil inn hos de 4 store i starten (i hvert fall de med en MRR) og i disse selskapene står nok de førstnevnte sterkere enn NHH. Men NHH er fortsatt mer ettertraktet enn andre handelsskoler og universitet i Norge.

Men resten av innlegget ditt vitner om at du har sett litt for mye exit og ikke har en reell erfaring fra finansverdenen. De aller fleste som har gått på NHH og jobber i finans er nerdete, skoleflinke og sosialt oppegående mennesker. De er ambisiøse, og i slike bransjer er bakgrunn og hudfarge mindre viktig og talenter viktigere - de vil tjene penger. Dessverre er det en sammenheng mellon sosioøkonomisk bakgrunn og utdanning, og da er det kanskje ikke så rart at en bransje som krever master ikke har den beste representasjonen av minioriteter og arbeiderklasse. 

Dette er jo direkte feil. MRR finnes jo ikke i utlandet. Det er en norsk utdanning som gir en norsk autorisasjon. En må faktisk ha den norske versjonen for å kunne kvalifisere som regel for å bli revisor

Når det er sagt så stiller nok disse utenlandske skolene ganske likt med andre mastergrader fra NHH i ansettelsesprosessen i de 4 Store. Grunnen til det er at de fleste som jobber i de 4 store har doble mastergrader. De har altså en økonomisk mastergrad/ finans eller bedøk. Og så MRR. 

Anonymkode: 4e458...a98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg studerer 3.året(Bachelor) på NHH og mitt inntrykk er at så lenge du har sterk finansinteresse så har det ikke så mye å si hva du har studert.

Jeg har hatt internship i Investment banking hos Pareto Securities, og skal til et stort Private Equity selskap i sommer. Det er nok karakterene mine, deltidsjobber og lederverv som har gjort at jeg har fått intervju og tilbud. Jeg har hatt relevant deltidsjobb i bank under hele studietiden, har A snitt og hatt flere frivillige verv. I tillegg har jeg hatt en stor lidenskap for finans som jeg har klart å formidle godt på intervju og i søknadsbrev. 

For de «vanlige» finansjobbene i Investment banking, analyse og megling kommer nok NHH/BI/NTNU studentene først i bunken, ettersom selskapene har erfaring med hva de får og de passer ofte miljøet godt. Du vil nok ikke få bruk for den sterke kvantitative bakgrunnen din i en investeringsbank (går mest i Excel og power point). Det er nok i Asset Management du vil få bruk for den kvantitative bakgrunnen, der bruker man programmering og avansert matematikk (typ Oljefondet, Pareto asset management, DNB asset management). 

Husk at å jobbe i en investeringsbank så er du en selger, alt handler om å close dealer. 

Vil bare tilslutt legge til at jeg hadde matematikk, fysikk og kjemi på vgs med gode resultater. Jeg hadde lett kommet inn på et realfagsstudie på universitet. Ettersom jeg var veldig interessert i finans var det naturlig for meg å velge NHH, der jeg kunne dyrke interessen min og bygge nettverk med bransjen. Hva som er vanskelig er en subjektiv vurdering, for meg er mattefag relativt lett men kvalitative fag er mer utfordrende. I finansbransjen er det viktig at du er god kvalitativ og kvantitativ. Det er derfor naivt sagt at du vil gjøre det bedre fordi du tar master i matematikk. 

Anonymkode: 1ae2a...899

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg studerer 3.året(Bachelor) på NHH og mitt inntrykk er at så lenge du har sterk finansinteresse så har det ikke så mye å si hva du har studert.

Jeg har hatt internship i Investment banking hos Pareto Securities, og skal til et stort Private Equity selskap i sommer. Det er nok karakterene mine, deltidsjobber og lederverv som har gjort at jeg har fått intervju og tilbud. Jeg har hatt relevant deltidsjobb i bank under hele studietiden, har A snitt og hatt flere frivillige verv. I tillegg har jeg hatt en stor lidenskap for finans som jeg har klart å formidle godt på intervju og i søknadsbrev. 

For de «vanlige» finansjobbene i Investment banking, analyse og megling kommer nok NHH/BI/NTNU studentene først i bunken, ettersom selskapene har erfaring med hva de får og de passer ofte miljøet godt. Du vil nok ikke få bruk for den sterke kvantitative bakgrunnen din i en investeringsbank (går mest i Excel og power point). Det er nok i Asset Management du vil få bruk for den kvantitative bakgrunnen, der bruker man programmering og avansert matematikk (typ Oljefondet, Pareto asset management, DNB asset management). 

Husk at å jobbe i en investeringsbank så er du en selger, alt handler om å close dealer. 

Anonymkode: 1ae2a...899

Takk for svar! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du egentlig minoritetsbakgrunn slik flere påstår? I så fall ikke la deg bli dratt ned :) 

Jeg er trådstarter og jeg har ikke minoritetsbakgrunn. Men jeg har foreldre som ikke har høyere utdanning og som kommer fra bygda. Så jeg er ikke en del av Oslo/Bærum-miljøet. 

Jeg skal ikke la meg bli dratt ned, jeg tror at smarte folk som jobber hardt lykkes til slutt.  Ser du vurderer Indøk. Jeg sier kjør på, tror ingen har angret på å ta den utdannelsen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Min bror stortrives og det er også derfor han har jobbet i samme bedrift i alle årene etter han ble ferdigutdannet. Han har også rykket oppover i bedriften og fått mye lederansvar. Han jobber som sagt nå med rekruttering av folk med minoritetsbakgrunn, det er jo fordi han trives i jobben. Hadde han mistrivdes så hadde han sluttet og advart andre med minoritetsbakrunn å søke der. 

Tror ikke du skal være redd for å ikke passe inn i finansnæringen om du velger å jobbe der. 

Problemet er at vi har ingen bevis (og det er uansett en anekdote du fremhever) for at din bror jobber der du hevder at han gjør. Det er dessuten uansvarlig å skjønnsmale en bransje i positivt lys, som virkelig er rasistisk. Siden du selvfølgelig (No Surprise there) har ingen linker og undersøkelser som støtter det du sier, mens jeg har en haug med linker som støtter det jeg påpeker, så er det veldig uansvarlig å pushe folk med minoritetsbakgrunn i en retning som gjør at de har overveldende odds for å feile og dermed ende opp med å enten være arbeidsledige eller at de havner i en jobb som ikke har noe med utdanningen deres å gjøre.

Din anekdote ligner på det Trumpister holder på med i USA. Deres argument er som følger: "Fordi Obama ble president", så er det selvsagt ingen problemer og rasisme for African-Americans i USA 😂 Det er i bunn og grunn det du sier, når du fremhever din bror som et positivt eksempel - hvis det i det hele tatt stemmer, det du sier.

Men nå er det slik at de fleste African-Americans er ikke Obama, Oprah, Jay-Z eller Beyonce, til tross for at "vanlige" African-Americans kan ha tatt en mastergrad eller en profesjonsgrad de også. 

Din anekdote greier ikke å overstyre fakta, og fakta er at det er sånn ca 1% (hvis vi runder oppover) Non-Whites blant ansatte i finans. Dette gjelder altså Norge.

https://www.dn.no/innlegg/migrasjon/innvandring/arbeidsliv/innlegg-den-lange-og-smale-veien-til-arbeidslivet/2-1-832328

Som sagt, tusener og tusener har helt andre erfaringer, nemlig helt forferdelige opplevelser.

Jeg støtter fullt ut det han fyren sa med tanke på kvotering. Det burde blitt gjort for lenge siden, på samme måte som man måtte gjøre det for norske kvinner. Men problemet er at det IKKE er blitt gjort ennå (kvotering), og da er det på sin plass å advare at det er en svært høy risiko for en person med minoritetsbakgrunn å ta en utdanning som sikter seg inn på finansbransjen eller lignende bransjer i privat sektor.

Dette har ingenting med å "være negativ". Dette er ren fakta slik situasjonen er per i dag, i 2022. Inntil politikere gjør noe med denne diskrimineringen i privat sektor, så er det på sin plass å advare folk mot å gå på en massiv smell. 

Husk også at bedriftene selv kunne aktivt rekruttert folk med minoritetsbakgrunn, men de velger å IKKE gjøre det. Det taler for seg selv, og det er en skam.

Det er en grunn til at folk med minoritetsbakgrunn velger heller å bli tannlege, lege, advokat eller sykepleier / lærer, nettopp fordi alle disse yrkene jeg nå har nevnt befinner seg i offentlig / kommunal sektor, der det er mindre diskriminering, eller så får man statlig godkjenning slik at man kan praktisere yrket selv, blant annet tannlege, lege og advokat. 

Privat sektor, derimot, er brutal, og det er der det er aller mest diskriminering, ironisk nok, når vi ser på yrker som krever høyere utdanning. 

Se på den massive arbeidsledigheten blant innvandrere som har teknisk / ingeniør, naturvitenskapelig mastergrad:

Blant ikke-vestlige innvandrere med master innen naturvitenskapelige og tekniske fag er ledigheten på 32,7 prosent, sammenlignet med 15 prosent for alle, uansett innvandringsbakgrunn.

https://khrono.no/nifu-arbeidsledighet-kandidatundersokelsen/stor-og-okende-arbeidsloshet-blant-ikt-kandidater-med-master/221431

Det er dette som er realiteten for veldig mange, dessverre.

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest June1996
12 hours ago, AnonymBruker said:

Problemet er at vi har ingen bevis (og det er uansett en anekdote du fremhever) for at din bror jobber der du hevder at han gjør.

Hvorfor skulle noen lyve om at de har en bror i finansbransjen? Det er åpenbart folk med minoritetsbakgrunn som jobber i finansbransjen. Ikke så rart for det er titusenvis av ansatte i den bransjen og det er absolutt ikke bare toppstillinger. 

Endret av June1996
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
June1996 skrev (3 minutter siden):

Hvorfor skulle noen lyve om at de har en bror i finansbransjen? Det er åpenbart folk med minoritetsbakgrunn som jobber i finansbransjen. Ikke så rart for det er titusenvis av ansatte i den bransjen.  

Fordi det er typisk for KG. Såkalte "debattanter" tyr til "Jeg kjenner"-argumentet når de ikke har noe å komme med når det gjelder fakta og slik situasjonen er. Og igjen, la oss, for ordens skyld, si at det er riktig at broren hans jobber der han jobber. Det overstyrer likevel ikke det faktumet at det er sånn ca 1% ikke-hvite nordmenn som jobber innen finans. Altså 1 av 100.

Man kan selvfølgelig alltid satse på å bli 1 av 100, hvis man er en ikke-hvit minoritetsnordmann, men det er som sagt ikke å anbefale, så lenge politikere ikke har innført de samme kvoteringsreglene for minoritetsnordmenn, slik man tidligere har måttet gjøre på vegne av etnisk-norske kvinner.

Du ser jo at til tross for kvotering, så holder Gutteklubben Preben Vestkant Members ennå stand og nekter å øke andelen av norske kvinner utover det som strengt tatt er juridisk sett påbudt å gjøre.

https://www.dn.no/arbeidsliv/kjonnsdelt-arbeidsliv/ledelse/narings-og-fiskeridepartementet/naringsministeren-ut-mot-menn-som-rekrutterer-menn-det-er-deprimerende/2-1-321503

Som minoritet, kan man ikke akkurat forvente rettferdig behandling, når Preben-gjengen fra vestkanten ikke engang gir etnisk norske kvinner en rettferdig behandling når de søker jobb.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest June1996
10 hours ago, AnonymBruker said:

Fordi det er typisk for KG. Såkalte "debattanter" tyr til "Jeg kjenner"-argumentet når de ikke har noe å komme med når det gjelder fakta og slik situasjonen er. Og igjen, la oss, for ordens skyld, si at det er riktig at broren hans jobber der han jobber. Det overstyrer likevel ikke det faktumet at det er sånn ca 1% ikke-hvite nordmenn som jobber innen finans. Altså 1 av 100.

Hva så? Tipper det også er i ferd med å endre seg. Sjekker man på skoler som BI i Oslo er det mange ikke-hvite som studerer økonomi og ender i finanssektoren. 

Nylig kom DNB på fjerdeplass i Europa over "mest opptatt av mangfold"-arbeidsplass. Dette på en kåring med 850 ulike arbeidsgivere over hele Europa. 

https://www.dnb.no/dnbnyheter/no/samfunn/mangfold-er-driveren

Tviler ikke på at det finnes diskriminering, men bare tull at man må tilhøre Gutteklubben Grei for å få jobb der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest June1996
16 hours ago, AnonymBruker said:

Sant. Det er utrolig stygt mot minoriteter å fortelle dem at de ikke kan lykkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...