Ilmodric Skrevet 23. april 2022 #41 Del Skrevet 23. april 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Nei du kommer ingen vei med samfunnsøkonomi Anonymkode: 4e458...a98 Du kommer en vei. En ganske god en også. Men kanskje ikke en vei som tilfredsstiller TS sitt ambisjonsnivå. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #42 Del Skrevet 23. april 2022 Ilmodric skrev (Akkurat nå): Du kommer en vei. En ganske god en også. Men kanskje ikke en vei som tilfredsstiller TS sitt ambisjonsnivå. Kommer ikke dit Ts vil med samfunnsøkonomi Anonymkode: 4e458...a98 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #43 Del Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Nettopp derfor bør de ansette oss som har studert matematikk på universitetet. Har sett litt på muligheten for å ta mastergrad i samfunnsøkonomi ved UiO. Er det like lett å få toppjobbene med den som på BI/NHH? Fordelen med samfunnsøkonomi ved UiO er at jeg kan starte på graden allerede til høsten. Skal jeg på BI/NHH må jeg ta ett år ekstra for søknadsfristen er utløpt og jeg trenger noen bedøk fag for å ta master der. TS Anonymkode: 5546c...fdb Hvor får du det fra at det er så enkelt på NHH? Bachelor på NHH er ganske tøff. Masteren er mye enklere. Grunnen til det er at de da slipper ikn utveklsingsstudenter og folk fra andre skoler sånn som deg. Da blir fagene sinnsykt mye lettere fordi mange som kommer inn på master er på er veldig lavt nivå. jeg hadde c-b på bachelor og a på master på NHH i finans og bedøk fag.. Anonymkode: 4e458...a98 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #44 Del Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor får du det fra at det er så enkelt på NHH? Bachelor på NHH er ganske tøff. Masteren er mye enklere. Grunnen til det er at de da slipper ikn utveklsingsstudenter og folk fra andre skoler sånn som deg. Da blir fagene sinnsykt mye lettere fordi mange som kommer inn på master er på er veldig lavt nivå. jeg hadde c-b på bachelor og a på master på NHH i finans og bedøk fag.. Anonymkode: 4e458...a98 Du viser jo selv at master på NHH er simpelt. Du klarte å få A på master med C-B på bacheloren. Du hadde trolig ikke engang bestått fagene på masterprgrammet til UiO. Det sier jeg ikke for å være nedtlatende, men man er helt uforberedt på master i finans ved UiO ved kun en bachelorgrad fra NHH. TS Anonymkode: 5546c...fdb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #45 Del Skrevet 23. april 2022 Ilmodric skrev (17 minutter siden): Samfunnsøkonomi høres ut som et dårlig valg for deg hvis målet er å jobbe med finans i det private. Toppjobb i Norges Bank når du passerer 55 blir det dog en mikroskopisk mulighet for. Takk! Da dropper jeg master i samfunnsøkonomi. TS Anonymkode: 5546c...fdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #46 Del Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du viser jo selv at master på NHH er simpelt. Du klarte å få A på master med C-B på bacheloren. Du hadde trolig ikke engang bestått fagene på masterprgrammet til UiO. Det sier jeg ikke for å være nedtlatende, men man er helt uforberedt på master i finans ved UiO ved kun en bachelorgrad fra NHH. TS Anonymkode: 5546c...fdb Motsatt. Det sier at bachelor på NHH er mye vanskeligere enn mange andre steder fordi det blir lettere når det kommer inn studenter med a og b fra andre skoler. Anonymkode: 4e458...a98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #47 Del Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Motsatt. Det sier at bachelor på NHH er mye vanskeligere enn mange andre steder fordi det blir lettere når det kommer inn studenter med a og b fra andre skoler. Anonymkode: 4e458...a98 Godt mulig NHH er vanskeligere enn andre handelshøyskoler. Men NHH er åpenbart enklere enn UiO. Her er matte fra bachelornivå på UiO: https://www.uio.no/studier/emner/matnat/math/MAT2400/oppgaver/MAT2400_2021.pdf TS Anonymkode: 5546c...fdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #48 Del Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Godt mulig NHH er vanskeligere enn andre handelshøyskoler. Men NHH er åpenbart enklere enn UiO. Her er matte fra bachelornivå på UiO: https://www.uio.no/studier/emner/matnat/math/MAT2400/oppgaver/MAT2400_2021.pdf TS Anonymkode: 5546c...fdb Forstår ikke hvor du vil med dette. Det er da mange studier som er vanskeligere enn NHH. Men hvor temaene ikke er relevant. Å studere fysikk på UIB er ikke bedre bare fordi fysikkfag er vanskeligere. Det er ikke vanskelig matte på bachelor på NHH fordi det er ikke noe alle som går der trenger. En kan velge mer matematiske fag på master, men det er da ikke er matematikk studium. Anonymkode: 4e458...a98 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 23. april 2022 #49 Del Skrevet 23. april 2022 Hvis du har gått glipp av fristen til NHH men tenker å gå der neste år kan du kanskje benytte deg av dette året til å ta fag på UIO likevel. Sjekk med NHH om det er mulig å få innpasset fag fra andre skoler. Hvis det er det kan du benytte deg av fag du har tatt på UIO, og få gjort unna masteren på NHH på kortere tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #50 Del Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Forstår ikke hvor du vil med dette. Det er da mange studier som er vanskeligere enn NHH. Men hvor temaene ikke er relevant. Å studere fysikk på UIB er ikke bedre bare fordi fysikkfag er vanskeligere. Det er ikke vanskelig matte på bachelor på NHH fordi det er ikke noe alle som går der trenger. En kan velge mer matematiske fag på master, men det er da ikke er matematikk studium. Anonymkode: 4e458...a98 Jeg vil få frem at en grad fra NHH er mye enklere enn en grad fra UiO. Jeg har INGEN problemer med å få A i snitt på master på NHH, mens en med bachelor fra NHH trolig ikke engang ville fått bestått på master på NHH og de ville kanskje ikke engang fått bestått på bachelornivå på UiO. Det handler ikke om hvor mye matte man trenger, men hva som er vanskeligst. Når jeg kan ta master på NHH og få A i snitt og en med bachelor fra NHH ikke engang klarer å få bestått på master ved UiO så er masteren på UiO åpenbart mye vanskeligere. Gliffy skrev (Akkurat nå): Hvis du har gått glipp av fristen til NHH men tenker å gå der neste år kan du kanskje benytte deg av dette året til å ta fag på UIO likevel. Sjekk med NHH om det er mulig å få innpasset fag fra andre skoler. Hvis det er det kan du benytte deg av fag du har tatt på UIO, og få gjort unna masteren på NHH på kortere tid. Takk! Jeg skal begynne med fag på UiO til høsten. Jeg skal også sjekke om jeg kan få godkjent noen av fagene mine fra UiO slik at jeg kan ta masteren på NHH raskere. TS Anonymkode: 5546c...fdb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #51 Del Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nettopp! Holdninger om at alle utdanninger er like vanskelige er hva jeg frykter. I tillegg frykter jeg arbeidsgivere som ikke skjønner at man jobber pga pengene. Hadde lønna vært den samme overalt så hadde jeg tatt jobb i akademia. Ts Anonymkode: 5546c...fdb Jeg sier ikke at alle utdanninger er like vanskelig, ei heller mener jeg det - jeg vet utmerket godt at det et forskjell. Men jeg er ikke interessert i å ansette noen som uttrykker nedlatende holdning til et annet utdanningssted. Skjønner du forskjellen? Anonymkode: 472e6...018 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #52 Del Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg vil få frem at en grad fra NHH er mye enklere enn en grad fra UiO. Jeg har INGEN problemer med å få A i snitt på master på NHH, mens en med bachelor fra NHH trolig ikke engang ville fått bestått på master på NHH og de ville kanskje ikke engang fått bestått på bachelornivå på UiO. Det handler ikke om hvor mye matte man trenger, men hva som er vanskeligst. Når jeg kan ta master på NHH og få A i snitt og en med bachelor fra NHH ikke engang klarer å få bestått på master ved UiO så er masteren på UiO åpenbart mye vanskeligere. Takk! Jeg skal begynne med fag på UiO til høsten. Jeg skal også sjekke om jeg kan få godkjent noen av fagene mine fra UiO slik at jeg kan ta masteren på NHH raskere. TS Anonymkode: 5546c...fdb Da anbefaler jeg at du prøver deg på NHH om du mener du er så overlegen Anonymkode: 4e458...a98 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilmodric Skrevet 23. april 2022 #53 Del Skrevet 23. april 2022 52 minutter siden, AnonymBruker said: Her er matte fra bachelornivå på UiO: Unnskyld meg, men det der er VM i hvordan man får matte til å se vanskeligere ut enn det egentlig er. NTNU og NHH er mye mer praktisk rettet så oppgavene gis i "løs et problem" format. Det ser mye lettere ut enn på matematisk språk, men metodikken er jo helt lik. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilmodric Skrevet 23. april 2022 #54 Del Skrevet 23. april 2022 1 minutt siden, Ilmodric said: praktisk rettet Gjett forresten hvem som setter veldig pris på dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #55 Del Skrevet 23. april 2022 Ilmodric skrev (Akkurat nå): Unnskyld meg, men det der er VM i hvordan man får matte til å se vanskeligere ut enn det egentlig er. NTNU og NHH er mye mer praktisk rettet så oppgavene gis i "løs et problem" format. Det ser mye lettere ut enn på matematisk språk, men metodikken er jo helt lik. Ja godt poeng. Dessuten er ikke økonomistudiet bare matte. Faktisk så er det masse annet, mest annet. Feks må man jo også være kreativ og god i markedsføring og andre mye fag som organisasjonspsykologi. Anonymkode: 4e458...a98 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilmodric Skrevet 23. april 2022 #56 Del Skrevet 23. april 2022 Just now, AnonymBruker said: og god i markedsføring og andre mye fag som organisasjonspsykologi. ... Derfor jeg ikke går økonomi 😴 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #57 Del Skrevet 23. april 2022 Ilmodric skrev (2 minutter siden): ... Derfor jeg ikke går økonomi 😴 Det er jo en smakssak. Men nå snakker jo ts om å Søke seg til NHH som er en økonomiskole. Og ikke minst sammenligner han bachelor i økonomi på NHH med UIO og bacheloren på NHH har flust av obligatoriske fag innenfor markering og psykologi og masse annet rart. Anonymkode: 4e458...a98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilmodric Skrevet 23. april 2022 #58 Del Skrevet 23. april 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det er jo en smakssak. Haha, selvfølgelig. Og godt er det at ikke alle ønsker det samme, for da hadde konkurransen fort blitt slitsom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilmodric Skrevet 23. april 2022 #59 Del Skrevet 23. april 2022 53 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har INGEN problemer med å få A i snitt på master på NHH, mens en med bachelor fra NHH trolig ikke engang ville fått bestått på master på NHH og de ville kanskje ikke engang fått bestått på bachelornivå på UiO. 53 minutter siden, AnonymBruker said: Når jeg kan ta master på NHH og få A i snitt og en med bachelor fra NHH ikke engang klarer å få bestått på master ved UiO så er masteren på UiO åpenbart mye vanskeligere. Hvor er det du får disse forestillingene fra egentlig? Mye mulig at det har skjedd enkelttilfeller, men de aller fleste på NHH er åpenbart flinke folk. Nekter forøvrig å tro at det eksisterer nok data til å gi et representativt bilde på estimert suksess til folk som går fra NHH til UIO. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #60 Del Skrevet 23. april 2022 Ilmodric skrev (8 minutter siden): Unnskyld meg, men det der er VM i hvordan man får matte til å se vanskeligere ut enn det egentlig er. NTNU og NHH er mye mer praktisk rettet så oppgavene gis i "løs et problem" format. Det ser mye lettere ut enn på matematisk språk, men metodikken er jo helt lik. Det er ikke VM i å få matte til å se vanskleigere ut enn det er, det er matte på et nivå som er mye høyere enn man har på NHH. AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Da anbefaler jeg at du prøver deg på NHH om du mener du er så overlegen Anonymkode: 4e458...a98 Jeg skal kanskje prøve meg på NHH. Men først skal jeg prøve meg på UiO, kan jo hende jeg er smartere enn jeg tror og faktisk klarer A-snitt der. Ilmodric skrev (2 minutter siden): Hvor er det du får disse forestillingene fra egentlig? Mye mulig at det har skjedd enkelttilfeller, men de aller fleste på NHH er åpenbart flinke folk. Nekter forøvrig å tro at det eksisterer nok data til å gi et representativt bilde på estimert suksess til folk som går fra NHH til UIO. Jeg har sett på mange av emnene på NHH og i mange av emnene så er pensum på masternivå det samme som jeg hadde tidlig og i midten av min bachelorgrad. I disse fagene fikk jeg kun Aer og Ber. Å ta fagene på nytt vil bli simpelt, og jeg har ingen problem å få A i fagene. Nei, det er ingen som går fra NHH til UiO, for man er ikke kvalifisert til master på UiO ved bachelorgrad fra NHH. På samme måte som man med medikamentregning på sykepleien ikke er kvalifisert til master på NHH. Det er sikkert drøssevis av flinke folk på NHH, folk som soper inn Aer nesten uten å jobbe for dem. Det jeg sier er at de ikke hadde fått Aene like lett på UiO. TS Anonymkode: 5546c...fdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå