Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mistrives fælt på jobb for tiden, jeg trives med selv jobben og det jeg gjør. Men jeg mistrives med noen av de jeg jobber sammen med. Sjefen har sagt at det skal bli forandringer på personalsituasjonen, men virker ikke som noe skjer. Hvordan kan jeg ta dette opp med sjefen, uten å si at om det ikke blir forandringer så slutter jeg, for det er sannheten. Men å true med å slutte er jo ingen bra måte og samarbeide med sjefen. Ting blir skyvd under teppe og ikke tatt tak i. Jeg trives sånn ellers der jeg jobber så synes det er kjedlig å måtte bytte jobb også. 

sjefen vet at jeg ikke fungerer så bra sammen med denne person, men gjør heller ikke noe for å hjelpe til med å løse opp. Føler som om jeg ikke er viktig. Jeg må bruke denne sjefen når jeg evt skal søke jobb videre, så er redd for å komme i konflikt med sjefen om jeg kommenterer at ikke noe er gjort. Hvordan kan man ta det opp med sjef på en grei måte, men samtidig så han skjønner at jeg synes det er vanskelig. Er redd sjefen bare sier at jeg får og snakke med vedkommende og da går det seg nok til. Noe jeg har prøvd flere ganger uten at det har forandra seg. Leder har sagt konkret flere ganger at vi må gjøre en endring, men ingenting skjer? Noen som har noen råd til meg.......

Anonymkode: c89d9...002

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Enkleste er å bytte jobb. Det er fryktelig vanskelig å få folk til å forandre seg. I så fall bør du og denne personen det gjelder ikke jobbe sammen/samarbeide. 

Jeg sluttet selv i en jobb pga mistrivsel. Trives bedre i den nye jobben. Det er mye enklere å komme inn i en arbeidsplass med blanke ark. 

Anonymkode: 99be4...303

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

De fleste gjør nok det dessverre.

Anonymkode: 9dc4f...662

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Enkleste er å bytte jobb. Det er fryktelig vanskelig å få folk til å forandre seg. I så fall bør du og denne personen det gjelder ikke jobbe sammen/samarbeide. 

Jeg sluttet selv i en jobb pga mistrivsel. Trives bedre i den nye jobben. Det er mye enklere å komme inn i en arbeidsplass med blanke ark. 

Anonymkode: 99be4...303

Ja er nok det som er det lureste, takk for svar

AnonymBruker
Skrevet

Det er du som har problemer med denne personen, så snakk med personen selv. Er du som får slutte også siden du ikke takler å samarbeide.

Anonymkode: 08df8...d90

AnonymBruker
Skrevet

Tenker at det kan være vanskelig for sjefen og? Hvis du ikke fungerer sammen med en kollega, så opplever kanskje din kollega det samme ovenfor deg. Da kan det være vanskelig for sjefen å løse problemet med mindre det er mulig med en omorganisering innad på arbeidsplassen. Hvis dette er tatt opp før og sjefen vet at du mistrives, så blir nok ikke sjefen overrasket om du sier opp. En god leder oppfører seg profesjonelt når ansatte sier opp og blir spurt om å være referanse for deg. Det MÅ heller ikke være sjefen din som er referansepersonen, du kan bruke en annen leder i bedriften istedet. 

Anonymkode: a9dd9...2de

• Liker 2
Skrevet

Du skal bli på en arbeidsplass der du mistrives, det kan på sikt gjøre deg syk og utbrent. Så mange timer som vi tilbringer på jobb hver dag er det viktig å ha det ok.

Sjefen din kan synes dette er vanskelig, men hvis vedkommende ikke har baller nok til å gjøre endringer må du gjøre noe med din egen situasjon. Ny jobb er nok da det smarteste. Å ta en samtale ned sjefen der du sier at dette er uholdbart for deg fremover er ikke en trussel, men grensesetting for å passe på deg selv. Jeg sier ikke det er lett, men nødvendig er det. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Serafina. skrev (12 timer siden):

Du skal bli på en arbeidsplass der du mistrives, det kan på sikt gjøre deg syk og utbrent. Så mange timer som vi tilbringer på jobb hver dag er det viktig å ha det ok.

Sjefen din kan synes dette er vanskelig, men hvis vedkommende ikke har baller nok til å gjøre endringer må du gjøre noe med din egen situasjon. Ny jobb er nok da det smarteste. Å ta en samtale ned sjefen der du sier at dette er uholdbart for deg fremover er ikke en trussel, men grensesetting for å passe på deg selv. Jeg sier ikke det er lett, men nødvendig er det. 

Takk for svar, ja må nok manne meg opp. dette orker jeg ikke mer. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det er du som har problemer med denne personen, så snakk med personen selv. Er du som får slutte også siden du ikke takler å samarbeide.

Anonymkode: 08df8...d90

Det har jeg gjort opp til flere ganger, har blitt litt bedre men så tilbake til det gamle. Jeg mener personen ikke gjør jobben sin og når man jobber tett påvirkes man og irriterer man seg over det. 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, rorodinbåt said:

Det har jeg gjort opp til flere ganger, har blitt litt bedre men så tilbake til det gamle. Jeg mener personen ikke gjør jobben sin og når man jobber tett påvirkes man og irriterer man seg over det. 

Det er vel sjefen sin jobb å passe på dette? Hvorfor skal du bry deg? Om du ønsker utrivelig arbeidsplass er det vel bare å fortsette å klage på andre.

Anonymkode: 71512...7d5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er vel sjefen sin jobb å passe på dette? Hvorfor skal du bry deg? Om du ønsker utrivelig arbeidsplass er det vel bare å fortsette å klage på andre.

Anonymkode: 71512...7d5

Fordi jeg må gjøre alt det ikke han gjør. Ja vet jeg burde slutte og irritere meg, men ikke så lett. og tror ikke mange vet om dette så jeg går ikke stadig og klager over det. Men det er mitt liv også og jeg vil faktisk ha det bra på jobb. Har kun sagt det til sjefen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...