AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #1 Skrevet 22. april 2022 Jeg jobber på en middels stor arbeidsplass. Har jobbet der i ca 3 år. Kommer godt overens med de fleste og vi må ofte samarbeide på tvers sv avdelingene. Av rundt 25 ansatte er det 3 stk jeg føler er reserverte og tilbakeholdne mot meg. De jobber på 3 forskjellige avdelinger. Når vi har måttet samarbeide svarer de kun kort og tar ingen initiativ til å snakke eller ha kontakt. De tuller og snakker mye med de andre, men meg liker de tydeligvis ikke. Er det sånn at en må regne med at en ikke blir likt av alle når en jobber et sted? Jeg klarer ikke slutte å lure på hvorfor de ikke liker meg, og hva jeg kan gjøre for å få de til å like meg. Prøver å være hyggelig og inkluderende med alle. Jeg synes det er rart at en ikke kan prøve å ha en god tone med alle kollegene sine. Er jeg for hårsår, og må jeg bare drite i at noen ikke liker meg? Anonymkode: 9c0b7...807 3
Fjaselina Skrevet 22. april 2022 #2 Skrevet 22. april 2022 Det er vanskelig å bli likt av alle. Om du klarer å drite i det, er det absolutt det beste! Men elles må du berre prøve å oppføre deg mot dei som om ingenting er galt. 2 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #3 Skrevet 22. april 2022 Alle kan ikke like alle, selv om det er sånn at man gjerne vil bli likt. Det har ikke noe med deg å gjøre. Anonymkode: 0b6a0...c73 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #4 Skrevet 22. april 2022 Men det virker som de har så utrolig god tone med alle de andre. Forstår liksom ikke hvorfor de ikke liker meg.. Så det er altså vanlig for alle mennesker å ikke bli likt av noen? Er uvant for meg, for jeg kan ikke huske å ha hatt det slik siden ungdomsskolen. Har vært i arbeidslivet i snart 20 år. Anonymkode: 9c0b7...807 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #5 Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Alle kan ikke like alle, selv om det er sånn at man gjerne vil bli likt. Det har ikke noe med deg å gjøre. Anonymkode: 0b6a0...c73 Det har jo med meg å gjøre. Jeg overhørte to som satt og snakket. Hørte navnet mitt og "liker du henne ikke?" Hvor denne mannlige kollegaen ristet på hodet. Har aldri jobbet med han eller hatt lange samtaler med ham, så forstår ikke hvorfor.. blir bare trist og sitter og grubler på hva jeg har gjort feil. Anonymkode: 9c0b7...807 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #6 Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men det virker som de har så utrolig god tone med alle de andre. Forstår liksom ikke hvorfor de ikke liker meg.. Så det er altså vanlig for alle mennesker å ikke bli likt av noen? Er uvant for meg, for jeg kan ikke huske å ha hatt det slik siden ungdomsskolen. Har vært i arbeidslivet i snart 20 år. Anonymkode: 9c0b7...807 Ja, men noen er kanskje litt bedre på å skjule det enn andre. Man burde jo være snill og inkluderende(og i hvert fall i jobbsammenheng) uansett, men det er kanskje ikke alle som er like flinke til det. Det trenger ikke å være sånn at de har noen negative tanker om deg, men det kan f.eks være at energien deres ikke matcher helt med din. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det har jo med meg å gjøre. Jeg overhørte to som satt og snakket. Hørte navnet mitt og "liker du henne ikke?" Hvor denne mannlige kollegaen ristet på hodet. Har aldri jobbet med han eller hatt lange samtaler med ham, så forstår ikke hvorfor.. blir bare trist og sitter og grubler på hva jeg har gjort feil. Anonymkode: 9c0b7...807 Dette nevnte du jo ikke i HI da, men hvis du ikke har gjort noe, så er det jo ikke din feil. Anonymkode: 0b6a0...c73
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #7 Skrevet 22. april 2022 Så av ca 25 stk er det 3 stk som er reserverte mot deg. Er ikke det en ganske fin statistikk? Du skriver ikke at de er ufine eller noe, bare at de kanskje ikke liker deg/er interessert. Jeg ville fortsatt å være høfflig og profesjonell med dem og fokusert på at de ca 22 andre hadde en fin tone med meg😊 Det er sjelden mulig å bli likt av alle. Jeg har aldri greid det, men har heller ikke forsøkt. Anonymkode: 0fca4...219 1 3
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #8 Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det har jo med meg å gjøre. Jeg overhørte to som satt og snakket. Hørte navnet mitt og "liker du henne ikke?" Hvor denne mannlige kollegaen ristet på hodet. Har aldri jobbet med han eller hatt lange samtaler med ham, så forstår ikke hvorfor.. blir bare trist og sitter og grubler på hva jeg har gjort feil. Anonymkode: 9c0b7...807 Men hvis du aldri har hatt lange samtaler med ham eller jobbet med ham, og han mener han ikke liker deg... da er det vel hos ham problemet ligger. Han sier til andre at han ikke liker en person han ikke har nok kjennskap til å faktisk kunne vurdere. Er det så viktig at en slik person liker deg? Anonymkode: 0fca4...219 2 2
-Missi- Skrevet 22. april 2022 #9 Skrevet 22. april 2022 Dette er forferdelig vondt ts❤det forstår jeg godt. Jeg er også sånn som helst vil at alle skal like meg. Desverre er det alltid noen man ikke klaffer helt med. Blir det for ikke og du mistrives så ville jeg faktisk vurdert å bytte jobb. Livet er for kort ❤men prøv det som flere foreslår og fokuser på de som liker deg og behandler deg på en god måte. Er du tøff nok kan du jo prøve å ta det direkte opp med de, eller med ledelsen. Arbeidsmiljø er viktig for trivsel. Desverre er det ikke slik at mobbing og utfrysing stopper på skolen men fortsetter også i arbeidslivet. Jeg har vært både mellomleder og leder med personal ansvar og noen mennesker får man ikke endrer uansett hvor mange møter man har hvor de lover bedre oppførsel. Har sett personer som har lovet endring og uka etter er de like ufine. Noen er bare sånn desverre. Ofte sliter de nok med noe selv som gjør at de behandler andre ufint for å få det bedre med seg selv. Sender deg en klem ts❤ 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #10 Skrevet 22. april 2022 Hvordan går det sitatet igjen? Du kan være verdens mest modne og saftige fersken, men det kommer alltid til å være noen som ikke liker ferskner. 3 av 25 er som andre her sier kjempebra statistikk. Prøv å glem dette! Gled deg over de 22 som du har god tone med. Anonymkode: b2ea2...614 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #11 Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men hvis du aldri har hatt lange samtaler med ham eller jobbet med ham, og han mener han ikke liker deg... da er det vel hos ham problemet ligger. Han sier til andre at han ikke liker en person han ikke har nok kjennskap til å faktisk kunne vurdere. Er det så viktig at en slik person liker deg? Anonymkode: 0fca4...219 Ja det er viktig for meg, for plutselig havner vi på samme avdeling, og da må jeg samarbeide og jobbe med denne personen 7,5 t 5 dager i uken. Det blir ikke så veldig kjekt å føle seg dårlig likt hele dagen. Anonymkode: 9c0b7...807 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #12 Skrevet 22. april 2022 Takk for positive og oppløftende svar. Ja, jeg burde fokusere mer på alle de jeg har en god tone med❤ Anonymkode: 9c0b7...807 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #13 Skrevet 22. april 2022 Har noen sånne jeg og, på min jobb. Bare hev deg over det, dette er jo folk som ikke kjenner deg godt! Noen er bare sånn. Det er uprofesjonelt. Man skal være hyggelig med alle på jobben. Alle har et ansvar for å lage et godt arbeidsmiljø. Du høres ut som en veldig fin person, ikke la deg påvirke av de her.. Anonymkode: 3551c...c97 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #14 Skrevet 22. april 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Ja det er viktig for meg, for plutselig havner vi på samme avdeling, og da må jeg samarbeide og jobbe med denne personen 7,5 t 5 dager i uken. Det blir ikke så veldig kjekt å føle seg dårlig likt hele dagen. Anonymkode: 9c0b7...807 Tror du hadde hatt godt av å prøve å drite litt i hva andre tenker om deg. Spesielt om det at en person får deg til å følge deg dårlig likt hele dagen. Du kommer til å møte mye mennesker i jobbsammenheng, noen vil ikke være så hyggelige dessverre mens andre tar litt lenger tid før de lar noen komme innpå seg. Jeg har en kollega som bekymrer seg mye og sliter med å gi beskjed og blir nedtrykt av små mengder konstruktiv kritikk. Jeg kjører hardt på, er målfokusert og kan nokk trå andre litt på tærene. De første par årene la jeg nesten ikke merke til henne, og tenkte at hun var vanskelig og sur. Hun har derimot vært nervøs for meg og synes at jeg var brautende og skummel. Nå har vi jobbet sammen i syv år og i løpet av de siste fem årene har hun ikke bare blitt en av de beste kollegaene jeg har. Hun har lært meg mye og holder meg tilbake (noe jeg virkelig trenger), mens hun sier at jeg pusher henne framover og gir henne mer selvtillit. Forsett å være hyggelig og blid og vær deg selv! Sannsynligvis så kommer denne kollegaen til å tine opp etterhvert. Anonymkode: 0431f...ee0 1 3
BethB Skrevet 22. april 2022 #15 Skrevet 22. april 2022 Jeg synes at bare det at de snakker slik om deg på jobb gjør at de ikke fortjener en kollega som deg! Mennesker som skaper drama og sur stemning på arbeidsplassen er rett å slett ikke verdt å bruke tid på, TS! 1 3
Fjaselina Skrevet 24. april 2022 #16 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (På 4/22/2022 den 23.19): Ja det er viktig for meg, for plutselig havner vi på samme avdeling, og da må jeg samarbeide og jobbe med denne personen 7,5 t 5 dager i uken. Det blir ikke så veldig kjekt å føle seg dårlig likt hele dagen. Anonymkode: 9c0b7...807 Eg har mange kollegaer, nokre har eg ikkje jobba tett ilag med. Men det varierer frå år til år, og eg har oppdaga at eg stort sett likar dei eg har blitt godt kjent med! Så om du skal ende på samme avdeling, kan du risikere at kjennskap gir vennskap❤ 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #17 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (På 22.4.2022 den 23.19): Ja det er viktig for meg, for plutselig havner vi på samme avdeling, og da må jeg samarbeide og jobbe med denne personen 7,5 t 5 dager i uken. Det blir ikke så veldig kjekt å føle seg dårlig likt hele dagen. Anonymkode: 9c0b7...807 Drit i det. Vær deg selv og fortsett en god jobb. Kan hende det går over. Ved feks å hente kaffe til to ved pause ol. Blid og imøtekommende Anonymkode: b6491...6ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå