Gå til innhold

Hotelltips i Roma/omegn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser på tur til Roma. Det er første gang jeg står for bestilling og jeg blir helt overveldet av alle hotellene man kan velge mellom. 

Noen som har noen konkrete hotelltips? 

Vi er to personer. Er åpen for det meste, men er på let etter noe som:

-  ikke koster skjorta

-  inkludert frokost er et pluss

-  er i sentrum eller utenfor. Plassering er altså ganske åpent. Jeg liker meg best midt i byen, mens samboeren gjerne vil bo utenfor, med tilgang på strand/bading. 

Anonymkode: 3515f...52b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror dere må innstille dere på å velge: enten strandferie, eller byferie. I Roma får dere byferie. Dersom dere vil ut på stranda, ville jeg heller ha prioritert færre dager i Roma for så reise til en stranddestinasjon i Italia. Stranden ved Roma er ikke noe å skryte av, og om dere skal bo nærme stranda så er det litt hazzle å komme seg inn til byen - spesielt om dere reiser i sommer og det er varmt. 

Når det gjelder område/hotell i byen, så kan jeg varmt anbefale å bo ved Pantheon og Navona området. Der har du lettest tilgang til hele byen i gåavstand. Nedsiden med det område er at det er litt langt unna metroen. Om dere vil bo nærme banen, kan jeg anbefale å bo nære stasjonene: Barberini og/eller Spagna. 

Jeg har vært i Roma 10+ ganger, og prøvd litt forskjellige hoteller/AirBnb hver gang. Det jeg har vært mest fornøyd med var Palazzo Navona hotel (moderne) og Grand Hotel de La Minerve (litt mer eldre hotell, men med følelse av luksus). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...