AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #1 Del Skrevet 22. april 2022 Jeg har aldri smakt fetaost. Hva bruker dere det til? Hva er forskjellen på de i lake og blokk? Jeg lurte litt på å kjøpe en blokk. Hvor lenge holder den etter åpning? Anonymkode: c9371...391 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia mater Skrevet 22. april 2022 #2 Del Skrevet 22. april 2022 Bruker de på glass i vanlig salat, og på blokk til pastasalat. De på glass har krydder og olje på seg som gir mye mer smak. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 22. april 2022 #3 Del Skrevet 22. april 2022 (endret) Forskjellen er at de i lake(olje) har krydder i seg, mens blokk er naturell. Bruker bare de i lake, til diverse salater. Endret 22. april 2022 av AthenaRavenLuna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #4 Del Skrevet 22. april 2022 Jeg bruker det blant annet i salat. Men de du får på glass i lake er nok ikke fetaost. Fetaost er laget av sau- og geitemelk, de glassene fra Apetina er ikke det. Anonymkode: 110d3...434 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #5 Del Skrevet 22. april 2022 De I lake er harde, små terninger som har lite med ekte fetaost å gjøre. Kjøp fersk gresk feta i blokk, den er kremet og myk med mer egensmak. Fetaost skal gjerne smuldres over salater eller andre retter og det får du ikke til med de gummibåtene på glass. Laken til de glassene er lettvint å bruke som vinaigrette, men det er jo også veldig lettvint å blande en vinaigrette selv. Det er et hav av kvalitetsforskjell mellom gresk feta i blokk og de danske (?) glassene. Jeg har ikke brukt de sistnevnte siden jeg var ung (og uvitende). Anonymkode: 62d49...41a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #6 Del Skrevet 22. april 2022 Jeg elsker FETA! Kun ekte Feta får hete så, så kjøp den som heter Feta. Definitivt godset! Jeg bruker litt i sauser, salat eller favoritten som at stoppe i kyllingfileter før jeg steker de. Bruker mest blokk men på glass er godt også. Anonymkode: fb383...7a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snabeltann Skrevet 22. april 2022 #7 Del Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): De I lake er harde, små terninger som har lite med ekte fetaost å gjøre. Kjøp fersk gresk feta i blokk, den er kremet og myk med mer egensmak. Fetaost skal gjerne smuldres over salater eller andre retter og det får du ikke til med de gummibåtene på glass. Laken til de glassene er lettvint å bruke som vinaigrette, men det er jo også veldig lettvint å blande en vinaigrette selv. Det er et hav av kvalitetsforskjell mellom gresk feta i blokk og de danske (?) glassene. Jeg har ikke brukt de sistnevnte siden jeg var ung (og uvitende). Anonymkode: 62d49...41a Nei!!! De er digge da ! Vi har tydligvis helt forskjellig smak. Kan pelle fetaost fra glass og maule rett fra kjøleskapet. Men ts, bruker i salat, smuldrer og har i guacamole, smuldrer og har sammen med tyttebær på elg-burger og til viltkjøtt, finnebiff etc... snask! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet 22. april 2022 #8 Del Skrevet 22. april 2022 Jeg kjøper fetaost i blokk. Den varer lenge hvis du har den i en boks i kjøleskapet. Kan også fryses. I tillegg til å ha i salater, bruker jeg den gjerne på varme smørbrød a la Bruschetta. Prøv den enkleste: en brødskive som du stryker litt finhakket hvitløk på, så noen skiver tomat og til slutt smuldret fetaost. Nam-nam! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #9 Del Skrevet 23. april 2022 Jeg bruker det i salat, på ristet brød, pa pannekaker, vegetarlasagne, omelett.. Anonymkode: b47ef...d5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #10 Del Skrevet 24. april 2022 Gå på innvandrerbutikk og kjøp de på hermetikkboks Anonymkode: 76c8f...12a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå