Gå til innhold

Hvor lenge er det innafor å bruke barnevogn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel mener du barnet må være når det slutter med vogn? Er det helt tullete å ha en 4-åring i vogn?

Anonymkode: 0f806...43f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, ulike diagnoser gjør at det er helt innafor med vogn til barn på 4 år og eldre også synes jeg.

Anonymkode: 75abd...12e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge de trenger det eller av ulike grunnwr har behov for det. Men ville ikke hatt barn over 2-3år i vogn..

Anonymkode: d3515...ff4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en på 1.5 og en på 3.5. Har vogn med ekstra benk til eldstemann. Synes det er veldig praktisk!

Anonymkode: a93f3...e19

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vår sov på dagtid til han var 3,5. så da brukte han vogn i bhg og på ferie. Det året hadde vi med vogna på ferietur fordi vi visste det ble veldig mye gåing/lange avstander, og det var godt, for det var litt for langt å gå flere kilometer i varmen for en på litt over 3,5. men ellers trengte han jo ikke vogn. 

Anonymkode: ea36d...1d6

AnonymBruker
Skrevet

Vi bor slik til at det er mulig å gå til butikker, kjøpesentre og lekeparker, men det er fortsatt langt nok til at gutten vår på snart 4 ikke klarer å gå tur/retur. Alternativet er å ta buss 3 stopp, og det mener jeg er unødvendig på våren/sommeren når det er mulig å gå. Det er 1,2 km til nærmeste dagligvarebutikk. Han har ingen diagnoser, men blir sliten av å gå så langt.. lurer derfor på om det er innafor å fortsatt ha han i vogn..

Ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har to år mellom barna (2 og 4). Har hatt søskenvogn siden minste ble født.  

Eldste har alltid elsket trilleturer og vil fortsatt av og til bli med på tur i vogn når yngste skal sove. Synes det er helt ok da det ikke er noe som gjøres daglig. 

Anonymkode: 38c1d...43a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi bor slik til at det er mulig å gå til butikker, kjøpesentre og lekeparker, men det er fortsatt langt nok til at gutten vår på snart 4 ikke klarer å gå tur/retur. Alternativet er å ta buss 3 stopp, og det mener jeg er unødvendig på våren/sommeren når det er mulig å gå. Det er 1,2 km til nærmeste dagligvarebutikk. Han har ingen diagnoser, men blir sliten av å gå så langt.. lurer derfor på om det er innafor å fortsatt ha han i vogn..

Ts

Rettelse: 1,4 km til nærmeste dagligvarebutikk.

Ts

Skrevet

Sluttet med vogn rundt 3 år, men på ferier er vogn selv til 4 åring ganske greit, det blir fort mye gåing (parker f.eks) og da er vogn gull. Det var siste året vi har brukt tralle med på ferie. 

Skrevet

Dere skal gå lenger enn han klarer og orker. Han synes det er helt greit å sitte i vogn og du synes det er greit å kjøre ham i vogn. Hvorfor i all verden skulle andres meninger ha noe som helst å si på at dere har en praktisk løsning som fungerer for dere? :klo: 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg satt i vogn til jeg ble rundt 5 år, (hadde dårlig balanse og veldig korte ben, så det å skulle gå langt, var ikke mulig for meg, når jeg var under 5 år).

Anonymkode: 0f8f6...d12

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Syns absolutt det er innafor med vogn/trille til 3-4 åringer når man må gå et stykke, osv. Men litt avhengig av veien ville jeg vurdert andre muligheter også - hva med sparkesykkel, for eksempel? Min snart-treåring kommer seg mye fortere fram på den (men det funker såklart ikke langs en trafikkert vei uten fortau eller lignede).

Anonymkode: 0f67b...3e0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg satt i sykkelvogn til jeg var 7 år tror jeg, da stakk hodet ut av vognen😅 pappa syklet til jobb, og leverte oss på veien. Syntes ikke det er noe galt å ha en 4 åring i vogn nei, men kanskje dere kan sykle istedet? 

Anonymkode: b5c3a...8c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...