Gå til innhold

Info fra barnehage til skole

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnet mitt begynner på skolen etter sommeren. Nå er det tid for at vi skal finne ut hva som skal sies om barnet fra barnehagen til skolen. Da lurer jeg på hvilken type informasjon de er ute etter? Hvordan barnet er? Hvilke ferdigheter barnet har, ikke har? Skal informasjonen beskrive barnet? 

Anonymkode: 9c696...254

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Barnet mitt begynner på skolen etter sommeren. Nå er det tid for at vi skal finne ut hva som skal sies om barnet fra barnehagen til skolen. Da lurer jeg på hvilken type informasjon de er ute etter? Hvordan barnet er? Hvilke ferdigheter barnet har, ikke har? Skal informasjonen beskrive barnet? 

Bhg overfører den infoen vil jeg tro.

Anonymkode: a898c...8c6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bhg overfører den infoen vil jeg tro.

Anonymkode: a898c...8c6

Vi skal ha samtale om hva vi ønsker skal informeres om. Etter det jeg har forstått har ikke barnehagen lov til å informere om noe uten at vi har fått info om det. 

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes rutiner på overgangsamtale mellom barnehage og skole. Du som forelder må samtykke for at slik informasjon skal kunne gis. 
Det gis info om hvordan barnet fungerer sosialt, styrker og eventuelle utfordringer, hvorvidt barnet er selvstendig, helsemessige ting, osv. 

Anonymkode: cbea3...26b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi fylte ut et flere siders langt skjema. En del vi og en del barnehagen. Det var nøye gjennomtenkt fra vår side, og innehold info som skolen/lærer måtte vite, blant annet at barnet ville bli borte i tre uker i september grunnet en planlagt operasjon (i tilleg var det noe om språk, sosialt, hva hun lukte p gjøre etc). Da jeg så i august tok kontakt med lærer for å spørre om det praktiske rundt fraværet, ante hun ingenting, og kunne fortelle meg at de skjemaene lå nedlåst i en skuff hos skoleledelsen/sosiallærer et sted og ble bare lest hvis det oppsto noe. Hun som kontaktlærer fikk ingen info om sine elever overhodet.

Anonymkode: 8f78a...b26

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Vi fylte ut et flere siders langt skjema. En del vi og en del barnehagen. Det var nøye gjennomtenkt fra vår side, og innehold info som skolen/lærer måtte vite, blant annet at barnet ville bli borte i tre uker i september grunnet en planlagt operasjon (i tilleg var det noe om språk, sosialt, hva hun lukte p gjøre etc). Da jeg så i august tok kontakt med lærer for å spørre om det praktiske rundt fraværet, ante hun ingenting, og kunne fortelle meg at de skjemaene lå nedlåst i en skuff hos skoleledelsen/sosiallærer et sted og ble bare lest hvis det oppsto noe. Hun som kontaktlærer fikk ingen info om sine elever overhodet.

Anonymkode: 8f78a...b26

Har samme erfaring. 

Pappaen til barnet vårt var alvorlig syk siste året i bhg, og det ville vi jo skolen skulle vite. Barnehagen bruker masse tid på disse skjemaene (borte fra barna de ellers skulle vært med), så dette irriterer meg. 

Anonymkode: 1f154...791

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...