Gå til innhold

Det er akseptabelt å være redd for veps, men ikke for menn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kaster ut en brannfakkel.

4 personer dør årlig av vepsestikk. Det er helt greit og rasjonelt å være redd for veps.

1/10 kvinner blir voldtatt i Norge. Det er ikke greit å være redd for menn. 

"Not all men" ikke sant?

Anonymkode: bcbbf...a3e

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noen som har nektet noen å være redd for menn?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er det lov å være redd for menn...?

Anonymkode: 7a784...7e6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker du like gjerne kan si

99% av menn er snille.

Ingen veps er snille. 

Anonymkode: f74ce...dc4

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg synes ikke det er så akseptert å være redd for veps heller jeg da,

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 2
Gjest lurven
Skrevet

Jeg er redd for de fleste insekter, men edderkopper er enda verre, det er kanskje en irrasjonell frykt. Men noen insekter og edderkopper er faktisk farlige 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

4 personer dør årlig av vepsestikk. Det er helt greit og rasjonelt å være redd for veps.

"Not all men" ikke sant?

Det er ikke menn du er redd for. Menn oppfører seg og er snille.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Hr. Aktiv skrev (10 timer siden):

Menn oppfører seg og er snille.

Nei. 

Anonymkode: 2207d...9ba

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

"Not all men" ikke sant?

Bare vær redd for menn, du. Helt greit. Men ikke end opp som en bitter insol.

At 1/10 kvinner blir voldtatt betyr ikke at 1/10 menn voldtar. Husk det da.

Anonymkode: 2f9a8...8e8

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei. 

Anonymkode: 2207d...9ba

Du tenker på drittsekker og de er ikke snille nei, men menn er snille. 

• Liker 1
Skrevet

Skjønner ikke at man kan sammenligne veps og menn jeg. 😄 Finnes så mange verre sammenligninger....neida. :P 

Alle menn er ikke dritt de fleste menn er helt ok akkurat som at de fleste kvinner er helt ok så har du noen få som ødelegger for de andre. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er da helt greit å være redd for menn. Kanskje ikke på samme måte som med veps at man fekter med armene og løper når man ser en, men både greit og fornuftig å unngå situasjoner som kan bli ubehagelige som mørk bakgate med fremmed mann eller hjemmedate med en ukjent. 

Anonymkode: 4984c...19d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men det er ganske begrenset hvor mange veps man trenger å omgås i løpet av et år. Menn er overalt av åpenbare grunner.

Anonymkode: 3d58e...715

• Liker 1
Skrevet

Du kan vel strengt tatt være redd for akkurat hva du vil, og det er mange forskjellige (og til dels fornuftige) grunner til å være redd for eller i det minste litt skeptisk til så mangt. Jeg skjønner dog ikke helt sammenlikningen mellom et insekt som handler på nokså forutsigbart instinkt og et menneske som handler individuelt og etter fri vilje.

Tvillingsjel skrev (16 timer siden):

Jeg synes ikke det er så akseptert å være redd for veps heller jeg da, nei. Man blir fort sett på som hysterisk, og folk blir enten sint fordi man hyler og skriker, eller begynner å le fordi de synes man oppfører seg så tåpelig.

Man er jo faktisk hysterisk og tåpelig når man løper hylende rundt ved synes av et insekt som sjelden stikker deg før den føler seg direkte truet av deg, og sannsynligheten for det øker jo mer hysterisk du blir... Forskjellen på å være redd og oppføre seg irrasjonelt. 

AnonymBruker
Skrevet

Menn er som regel litt mer rasjonelle enn veps (med trykk på både som regel og litt. Neidaa). Man kan kommunisere såpass at man til en viss grad vet hvor man har dem. De løper heller ikke alle sammen konstant rundt med en kniv i hånda, og det er ikke sånn at hver eneste en av dem går til fysisk angrep på deg bare du forsøker å vifte dem unna.

Bortsett fra det er jeg enig med deg. "Not all menn" meg i ræva. Hvis jeg er i et rom med ti slanger og jeg vet at bare én av dem er giftig så passer jeg meg like mye for alle sammen. Så får de andre 9 bare bli fornærma.

Anonymkode: ba642...061

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Virker som de fleste damer er som Amber Heard. Prøver å ødelegge for menn som oppfører seg skikkelig, bare fordi det er noen få råtne epler rundt forbi.

Anonymkode: 25bd4...d98

• Liker 1
Skrevet (endret)
Daria skrev (På 23.4.2022 den 13.56):

Man er jo faktisk hysterisk og tåpelig når man løper hylende rundt ved synes av et insekt som sjelden stikker deg før den føler seg direkte truet av deg, og sannsynligheten for det øker jo mer hysterisk du blir... Forskjellen på å være redd og oppføre seg irrasjonelt. 

Et spørsmål: Synes du de som er redd for andre ting også er tåpelige og hysteriske? De som er redd for mus, slanger, fly, høyder, tannleger?

Endret av Tvillingsjel
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg tenker du like gjerne kan si

99% av menn er snille.

Ingen veps er snille. 

Anonymkode: f74ce...dc4

Veps er ikke farlig om du ikke slår etter dem.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Virker som de fleste damer er som Amber Heard. Prøver å ødelegge for menn som oppfører seg skikkelig, bare fordi det er noen få råtne epler rundt forbi.

Anonymkode: 25bd4...d98

Noen få? 1/10 kvinner blir voldtatt, 1/4 er utsatt for uønsket seksuell trakassering. Det er jævla mange råtne menn faktisk

• Liker 3
Skrevet
Tvillingsjel skrev (32 minutter siden):

Et spørsmål: Synes du de som er redd for andre ting også er tåpelige og hysteriske? De som er redd for mus, slanger, fly, høyder, tannleger?

Les hva jeg skriver, da:

Daria skrev (1 time siden):

Forskjellen på å være redd og oppføre seg irrasjonelt. 

Å være redd er ikke tåpelig, men å løpe hylende rundt er i praksis å bare utsette seg for større risiko. Redsel kan man ikke nødvendigvis styre, men litt kontroll på oppførselen sin har de fleste voksne likevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...