AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #1 Skrevet 22. april 2022 Er det vanlig å ta med barna på besøk hos noen og bli der til sent med barna? Er ikke det rart å være der til langt over leggetid? Det er snakk om vanlig besøk, ikke noe fest og ikke noe alkohol involvert. Anonymkode: 8a35e...88a
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #2 Skrevet 22. april 2022 Neida, hvorfor er det rart? Anonymkode: 1c780...27f 4
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #3 Skrevet 22. april 2022 Det kommer jo helt an på alder på barna, om de er kjent der osv. Da barna var små hendte det ofte at vi var hos et vennepar med dem, ungene la seg der og vi bar dem sovende ut i bilen og hjem. Da de ble litt eldre var de som regel våkne. Men de hadde jo andre barn å være sammen med da. Å ha barn sittende rett opp og ned for at foreldrene skal være på besøk sent blir jo noe annet. Anonymkode: 1e08b...299 6
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #4 Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Neida, hvorfor er det rart? Anonymkode: 1c780...27f Vil ikke være til bry, men har lang reisevei og vil ikke være der i kun to timer liksom, kan ikke overnatte heller. Vet ikke om de ser rart på meg om jeg blir lenge og til over leggetid så bare håpet at det er akseptert liksom 😊 Anonymkode: 8a35e...88a
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #5 Skrevet 22. april 2022 Nei, det er ikke normalt. I alle fall ikke i Norge. Barn trenger nok søvn og bør legge seg i rett tid. Anonymkode: 55176...bb6 3
Daria Skrevet 22. april 2022 #6 Skrevet 22. april 2022 (endret) Det kommer jo så an på hvem og hva og hvor og hvorfor og hvordan og tusen andre ting som handler om sammenheng og kontekst og omstendigheter. Det kan være hinsides merkelig og helt selvfølgelig. Endret 22. april 2022 av Daria 4 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #7 Skrevet 22. april 2022 Det kommer an på foreldrene og barna. Det hender en sjelden gang at vi gjør det. Med vårt eldste barn har det aldri vært noe problem å legge henne der vi var og så bære henne inn i bilen og videre fra bilen og til sengs hjemme. Med den yngste går det ikke like greit. Det kan gå, men det kan også hende hun våkner til helt, og ikke får sove igjen, og det blir bare krøll som forplanter seg over flere dager etterpå. Så nå pleier vi enten å overnatte, eller pusse tenner og ta på pysj der vi er hvis det er litt kjørevei og satse på at de sovner i bilen. Anonymkode: 88abb...a09 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #8 Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vil ikke være til bry, men har lang reisevei og vil ikke være der i kun to timer liksom, kan ikke overnatte heller. Vet ikke om de ser rart på meg om jeg blir lenge og til over leggetid så bare håpet at det er akseptert liksom 😊 Anonymkode: 8a35e...88a Da hadde jeg bare prøvd det om jeg var deg. Hvis det var hit du kom, hadde jeg i hvert fall ikke sytes det var rart Anonymkode: 88abb...a09 2
Daria Skrevet 22. april 2022 #9 Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vil ikke være til bry, men har lang reisevei og vil ikke være der i kun to timer liksom, kan ikke overnatte heller. Vet ikke om de ser rart på meg om jeg blir lenge og til over leggetid så bare håpet at det er akseptert liksom 😊 Anonymkode: 8a35e...88a Hvis dette er en helt konkret situasjon, er jo det åpenbare svaret å faktisk kommunisere med dem du skal besøke om hva de har tenkt og ser for seg. Inviterer jeg folk med barn på besøk ville jeg i utgangspunktet tatt for gitt at de dro ved leggetid med mindre vi hadde snakket om noe annet. Hvilke vurderinger andre gjør om sine barns leggetider bryr jeg meg ikke om, men hvis jeg inviterer med en forventning om at besøket drar i 20-tiden kan det være greit å vite at de ser for seg å bli til 23. Sannsynligvis synes jeg bare det er hyggelig at de kan bli lenger enn jeg hadde trodd, men en felles forståelse er alltid greit. 4 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #10 Skrevet 22. april 2022 Daria skrev (1 minutt siden): Hvis dette er en helt konkret situasjon, er jo det åpenbare svaret å faktisk kommunisere med dem du skal besøke om hva de har tenkt og ser for seg. Inviterer jeg folk med barn på besøk ville jeg i utgangspunktet tatt for gitt at de dro ved leggetid med mindre vi hadde snakket om noe annet. Hvilke vurderinger andre gjør om sine barns leggetider bryr jeg meg ikke om, men hvis jeg inviterer med en forventning om at besøket drar i 20-tiden kan det være greit å vite at de ser for seg å bli til 23. Sannsynligvis synes jeg bare det er hyggelig at de kan bli lenger enn jeg hadde trodd, men en felles forståelse er alltid greit. Jeg sa jeg blir lenge, de er klar over det og de har ikke sagt noe men jeg er bare litt redd å bli sett på som en dårlig mamma som ikke tenker på leggetid osv 😅 kan legge til at det er første gang det skjer. Anonymkode: 8a35e...88a
Daria Skrevet 22. april 2022 #11 Skrevet 22. april 2022 Da synes jeg du bare skal slutte å tenke så mye - så lenge du er trygg på at de valgene du tar for din unger funker for dere ved denne anledninger, er det alt som teller. De du besøker bryr seg sannsynligvis ikke... 4 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #12 Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Nei, det er ikke normalt. I alle fall ikke i Norge. Barn trenger nok søvn og bør legge seg i rett tid. Anonymkode: 55176...bb6 To timer på besøk er vel nok 😛 Anonymkode: 63706...859 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #13 Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Er det vanlig å ta med barna på besøk hos noen og bli der til sent med barna? Er ikke det rart å være der til langt over leggetid? Det er snakk om vanlig besøk, ikke noe fest og ikke noe alkohol involvert. Anonymkode: 8a35e...88a Nei det er ikke rart så lenge det passer for de du er hos. Anonymkode: 65c39...615 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #14 Skrevet 22. april 2022 Hvor gamle barn er det snakk om her? Du sier du har lang reisevei, det er jo noe som taler for å begrense lengden på besøket dersom det er snakk om små barn.. og hva slags besøk er det snakk om? Har de du skal besøke barn? Hvorfor er det ikke aktuelt med overnatting? Kan det være en løsning å ordne overnatting et annet sted i nærheten? Anonymkode: f5cb5...84b 1
Katten89 Skrevet 22. april 2022 #15 Skrevet 22. april 2022 Du kan jo komme tidligere til besøket!? Si "jeg har med meg xxx, og h*n trenger å legge seg i rett tid, kan vi komme litt tidligere så vi får litt ut av besøket? " Når jeg besøker folk med barna så planlegger jeg alltid for å være hjemme til leggetid. Selv på nyttårsaften dro vi hvert til vårt (to småbarnsfamilier) da klokken var 19. Men det kommer selvsagt an på alderen til barnet. 0-3 måneder gamle babyer tåler kveldsbesøk, de tar seg dupper når de trenger det. Og et barn som var over kanskje 8 år. Men mellom 3 måneder og 8 år ville jeg ikke ofret leggetid for noe annent en f.eks om man må på legevakt eller det oppstår noe helt spesielt og uforutsett. 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #16 Skrevet 22. april 2022 Før var vel det vel helt normalt å legge barna der man var, bære de sovende i bilen og lempe over. Vi har gjort det med våre siden de var små. Tok med pysj og evt tannbørste, og reiseseng hvis nødvendig. Avklart med vertskapet så klart. Aldri vært et problem, mye enklere å legge borte enn hjemme av en eller annen grunn. Norge er så firkantet på dette med leggetid at det er ikke rart småbarnsforeldre klager på de mister omgangskrets! Barn er fleksible. Anonymkode: a9c83...ec0 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #17 Skrevet 22. april 2022 Noen barn er fleksible. Vi trodde vår eldste var det fordi vi voksne var fleksible med henne, var på besøk sent og ikke opptatt av leggetider. Det gikk finfint, hun trivdes og tok igjen søvn dagen etter, kunne ta seg en dupp på dagtid hvis hun følte for det eller jeg foreslo det, sov i bilen, kunne legges hos andre, vekkes og legges hjemme etterpå, sov i vogn på restaurant, var våken og tilfreds til sent på kveld hvis vi var på besøk etc. Jeg tenkte de som tviholdt på «må hjem til kl.18 for å følge leggerutine og barnet MÅ sove i egen seng hjemme innen kl.19» hadde skapt seg et problem selv. Så fikk vi nummer to. Vi var fortsatt «fleksible», men det var ikke hun. Én sen kveld og flere dager etterpå var ødelagt. Barn er forskjellige. Voksne også. Anonymkode: d0b7b...b68 5
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #18 Skrevet 22. april 2022 Gjorde det ofte med eldste fordi han sovnet fort i vogna bare den bevegde seg, så vi kunne ha han med overalt. Når nummer to kunne yngste sove i sele til hun var et halvt år, men det ble vanskeligere med vogn. Ungene sovnet alltid i bilen så vi kunne dra hjem i tide til å «legge» dem i bilen og så bære de inn i sengen. Anonymkode: 71a02...d06
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #19 Skrevet 22. april 2022 Tenker du kjenner barna dine best. Vi har hatt med jenta vår på seine besøk uten problem. Anonymkode: a28b8...b62
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #20 Skrevet 22. april 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Nei, det er ikke normalt. I alle fall ikke i Norge. Barn trenger nok søvn og bør legge seg i rett tid. Anonymkode: 55176...bb6 Å herregud.... Anonymkode: e4dc2...eb9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå