Gå til innhold

Hva tenker dere kvinner om et halvåpent forhold?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dvs åpent for henne, og ikke for han. 

Det finnes faktisk en del menn som tenner på at hun har sex med andre, at hun har elskere.

Hva med dere kvinner som har et forhold som er helt greit på alle måter, men hvor mye av spenningen mellom dere er borte, og mannen er kommet til at han ønsker å oppleve den spenningen et halvåpent forhold ville tilført dere.

Ønsker dere å prioritere tryggheten, og et stadig kjedeligere seksualliv, også dersom mannen oppriktig ønsker at du har faste elskere? 
Er voksne kvinner så ustabile, at straks de har sex med andre, så glemmer de alt annet og bryter opp med alt de hadde før? Selv om de har masse tung bagasje med sin mann, i form av felles barn, felles samliv i mange år, felles opplevelser osv. som knytter dem sammen.

Hva tenker dere kvinner:
Ville det helt sikkert blitt et kaos av følelser på villspor? Eller kunne dere funnet plass til en elsker, i full åpenhet overfor deres mann, og likevel tatt vare på forholdet slik at begge har følt seg komfortable, og hatt det bra? 

(Dette vanskelige spørsmålet er til dere kvinner som er så flinke at dere har vært med samme mann i en del år)

Anonymkode: 81696...626

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kunne aldri vært sammen med en cuckold. 

Anonymkode: 2faf9...c7e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har levd både poly og monogamt, og kunne gjort begge deler igjen. Men ikke noe halvveis a la at forholdet egentlig er over men så begynner man nye forhold, det er oppskrift på kaos. 

Anonymkode: 1339a...e2d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg kunne fint klart det for min egen del, men jeg hadde nok hele tiden vært redd for at han skulle bli ulykkelig av situasjonen.

Anonymkode: 35b1c...400

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror det er nokså dødsdømt om spenningen i primærrelasjonen er borte. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde det som dette i mitt forrige forhold, de siste 5 av 10 årene vi var sammen. Men, og dette er viktig, ikke fordi noe var forsvunnet mellom oss eller kjedelig. Vi hadde et bra forhold og bra sexliv hele veien, disse elskerne var bare krydder. Han tente på det, jeg tente på at han tente på det, de mannfolka jeg traff tente på settingen. Bare gøy for alle parter.

Ble slutt mellom oss av helt andre grunner enn dette. Skulle gjerne hatt det slik i mitt nye forhold og, men det skjer nok ikke. :)

Anonymkode: 9a58f...226

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne gjerne hatt sex med andre mens jeg var i forhold sånn prinsipielt sett. Men jeg tror kanskje ikke det hadde vært så positivt for forholdet - jeg kunne falt for noen andre, kanskje. Tror også jeg forbinder cuckold med en slags svakhet hos en mann, som er litt turn-off. 

Anonymkode: 02847...167

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ønsker dere å prioritere tryggheten, og et stadig kjedeligere seksualliv, også dersom mannen oppriktig ønsker at du har faste elskere? 

Nei, mr jeg ønsker helt klart et spennende sexliv sammen med mannen min, og kun med han. Om mannen min var så kjedelig i sengen at vi måtte krydre med at jeg skulle ha sex med andre enn han ville jeg avsluttet forholdet. 

Anonymkode: 29d87...15b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ja, jeg kunne fint klart det for min egen del, men jeg hadde nok hele tiden vært redd for at han skulle bli ulykkelig av situasjonen.

Anonymkode: 35b1c...400

Det høres ut for meg som om du har de beste forutsetninger for at det ikke skjer. Dersom det gir deg litt dårlig samvittighet vil det være en motivasjon til å gi mannen din ekstra oppmerksomhet etterpå. Det som er risikoen er at kvinnen mister interessen for mannen og blir nedlatende overfor han, slik en annen er inne på.  Dersom hun føler at han er mindreverdig fordi han tenner på at hun har elskere vil det nok ikke fungere særlig bra.

ts

AnonymBruker
Skrevet

Skal det være åpent skal det selvfølgelig gå begge veier. Tenker for noen kan det være en bra ting, for andre ikke. Syns det er fint med mennesker som evner å leve utenfor a4 boksen og som tørr å være annerledes å skille seg ut/ikke følge mengden

Anonymkode: 966b7...9fa

• Liker 2
Skrevet

Nei. Jeg er monogam og har overhodet ikke lyst til å ha sex med andre enn mannen min. (Vært sammen i 15 år forøvrig.)

• Hjerte 2
Skrevet
Veggdyret skrev (9 minutter siden):

Nei. Jeg er monogam og har overhodet ikke lyst til å ha sex med andre enn mannen min. (Vært sammen i 15 år forøvrig.)

Samme her.

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det som er risikoen er at kvinnen mister interessen for mannen...

ts

Det er mange ting som er risikoen. At en mann fantaserer om cockold betyr ikke at han faktisk tåler å se henne nypult av en annen mann.

Anonymkode: 1339a...e2d

AnonymBruker
Skrevet

Du kan sukre det så mye du vil, men det er fortsatt cuckolding, og det er for de fleste kvinner en ekkel og bitter pille å svelge. Jeg er poly, og vil gjerne ha et åpent forhold, men en cuckold hadde aldri vært aktuelt. Egoistisk og kvinnefientlig fetisj. 

Anonymkode: f6bff...7ed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ikke. Enten får sexlivet fungere med mannen, eller så får vi gå fra hverandre. Jeg hadde mistet all respekt for mannen om han faktisk synes det er helt OK at jeg er med andre menn.

Anonymkode: 98fdf...077

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde mistet all selvrespekt, følt meg som en gratishore, og mistet alle følelser for ham også, inkludert respekt.  

Anonymkode: 799b0...bb4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe for meg, jeg er en enmsnnskvinne.

Anonymkode: a83fa...cee

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

For et latterlig innlegg med «skjult» devaluering og manipulasjon.

«Er voksne kvinner så ustabile...». «..dere kvinner som har vært så flinke til å...»

Anonymkode: 91762...dfa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det å utvikle følelser ved sex hadde ikke vært et problem for meg, men jeg har opplevd flere overgrep i ung alder, og å hoppe til sengs med ny mann er derfor noe jeg alltid gruet meg til, og det tok tid å våge det. Å ha en ivrig mann som pushet meg i forhold til det hadde derfor vært et mareritt for min del. 

Jeg har en venninne som lever slik. Hun trives med det, men synes innimellom at det blir noe mas om det fra mannen. Hun har ikke mine traumer og hemninger, og føler likevel et visst press på å "forsyne ham" med det han tenner på. Han mener nok ikke å presse, men når han stadig spør i sin iver når hun er noen steder, så oppleves det likevel som press. Jeg hadde ikke taklet det overhodet. Det betyr ikke at vi har kjedelig sexliv, bare at jeg (og min mann heldigvis) ikke tenner på akkurat dette. 

PS! Det er litt ufint å kalle andres sexliv kjedelig, bare fordi det ikke inneholder noe DU tenner på. 

Anonymkode: 2010a...e9e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Egoistisk og kvinnefientlig fetisj. 

Anonymkode: f6bff...7ed

Virkelig? Hvordan? 

ingen har seksuell interaksjon uten noe egoistisk motivasjon, man gjør det fordi man tenner på noe og får nytelse og glede ut av det. Ellers hadde man ikke gjort det.

alle fetisjer vil av den grunn bære preg av noe egoisme, naturlig nok.

Men, om min partner tenner på at jeg har sex med andre, og jeg tenner på å ha sex med andre... Hvordan kan det være kvinne fiendtlig?

Om noe, kunne man til nød påstått at det var manne fiendtlig siden det for mange innebærer å nedverdige mannen med å fortelle hvor mye bedre den andre var, enten etterpå eller underveis mens mannen må se på...... Men vanskelig å påstå, da mannen tenner på dette og ønsker det selv.

til TS:

Så lenge det er noe begge ønsker, og noe som gir noe ekstra til forholdet så why not?

Men gjør det ikke for å redde et forhold.

IKke bry dere om hva andre måtte mene og tenke om det, det er deres forhold og dere som må snakke sammen om hva slags forhold, nye ting dere vil teste og utforske osv.

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...