Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Føler meg så enormt utakknemlig men jeg virkelig på kanten til hater å gå gravid. Er litt over halveis i dette drittet og kjenner jeg blir helt dårlig både fysisk og psykisk av å tenke at jeg skal gå som dette nesten hele sommeren. 
Hater alle restriksjonene på hva jeg kan spise. Alle kontrollene hos legen/jordmor, få analysert min egen urin, blodprøver, bli tatt på av folk, at folk kommenterer kroppsfasongen og at alle er så forbannet positive. 

eneste jeg har lyst til er å drikke iskald rosévin i vårsolen uten å bli full i pigmentflekker og ikke føle meg som en tomannsbolig. 
Kan jo ikke snakke om dette høyt til noen heller fordi det er jo «verdens største glede å gå gravid» Gleder meg massivt til ungen er ute  men  dette gravidgreiene er så hinsides oppskrytt! 

Skulle ønske jeg hadde råd til det og at surrogati var innafor her til lands. For akkurat nå er det ingen tvil om at denne ungen blir enebarn. 

Sukk! 

*sutring over* 

Anonymkode: ddc38...cbb

• Liker 1
  • Hjerte 9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lov å sutre :) 

Gravid med nr. 2 nå. Endte opp på krykker i første svangerskap pga bekkenet, og nå begynner det å bli mer og mer plagsomt. Savner salami på brødskiva og et glass rødvin. Men plutselig er svangerskapet over og ungen er 4 år, og alt er faktisk glemt helt til man eventuelt bestemmer seg for å få en til og går gjennom det ennå en gang. 

Anonymkode: d842f...46c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ungen min skulle også være enebarn helt til hun ble tre måneder, da fikk jeg lyst på en til. Da innså jeg at det helvete med å gå gravid og den første tiden var verdt det.

Det går over, det blir bra, og la deg selv hate det! Vi er mange som hater å gå gravide.

Anonymkode: 2da1e...265

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Føler meg så enormt utakknemlig men jeg virkelig på kanten til hater å gå gravid. Er litt over halveis i dette drittet og kjenner jeg blir helt dårlig både fysisk og psykisk av å tenke at jeg skal gå som dette nesten hele sommeren. 
Hater alle restriksjonene på hva jeg kan spise. Alle kontrollene hos legen/jordmor, få analysert min egen urin, blodprøver, bli tatt på av folk, at folk kommenterer kroppsfasongen og at alle er så forbannet positive. 

eneste jeg har lyst til er å drikke iskald rosévin i vårsolen uten å bli full i pigmentflekker og ikke føle meg som en tomannsbolig. 
Kan jo ikke snakke om dette høyt til noen heller fordi det er jo «verdens største glede å gå gravid» Gleder meg massivt til ungen er ute  men  dette gravidgreiene er så hinsides oppskrytt! 

Skulle ønske jeg hadde råd til det og at surrogati var innafor her til lands. For akkurat nå er det ingen tvil om at denne ungen blir enebarn. 

Sukk! 

*sutring over* 

Føler med deg. Er selv 25 uker på vei og det er virkelig nå magen min begynner å vokse. Savner å kunne ta på meg hva som helst og gå ut. Ser ut som en flodhest i treningsklær. Jeg kuttet i tillegg alkohol en måned FØR jeg ble gravid, så føles det ut som det er 100 år siden sist. Mannen koser seg med vin og alt hver helg, nesten som det provoserer meg litt men har ikke sagt noe😅

Ikke minst migrene uten å få tatt medisiner hele tiden, og i tillegg bekkensmerter. Kan ikke gå en tur på en time for da verker hele kroppen, må ha støttebelte på. Får ikke trent ordentlig fordi mange øvelser øker bekkensmertene, så må bare trene på skikkelig lavt nivå. Sliter med å sove hele natta fordi jeg må fly på do hele tiden.

Og ja det at alle er positive er slitsomt, jeg vil bare få det overstått. Få kroppen min tilbake for meg selv, men da er det vel amming som man må tenke på. Så ja høres sikkert utakknemlig ut, men skulle ønske jeg var en mann av og til.. virkelig!

Anonymkode: 8e2fe...d9a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Føler med deg. Er selv 25 uker på vei og det er virkelig nå magen min begynner å vokse. Savner å kunne ta på meg hva som helst og gå ut. Ser ut som en flodhest i treningsklær. Jeg kuttet i tillegg alkohol en måned FØR jeg ble gravid, så føles det ut som det er 100 år siden sist. Mannen koser seg med vin og alt hver helg, nesten som det provoserer meg litt men har ikke sagt noe😅

Ikke minst migrene uten å få tatt medisiner hele tiden, og i tillegg bekkensmerter. Kan ikke gå en tur på en time for da verker hele kroppen, må ha støttebelte på. Får ikke trent ordentlig fordi mange øvelser øker bekkensmertene, så må bare trene på skikkelig lavt nivå. Sliter med å sove hele natta fordi jeg må fly på do hele tiden.

Og ja det at alle er positive er slitsomt, jeg vil bare få det overstått. Få kroppen min tilbake for meg selv, men da er det vel amming som man må tenke på. Så ja høres sikkert utakknemlig ut, men skulle ønske jeg var en mann av og til.. virkelig!

OT men jeg fikk beskjed om at det var helt greit å ta sumatriptan ved anfall. Hva slags migrenemedisin bruker du?

Tror veldig, veldig mange kvinner har ønsket at det ikke var de som måtte gå gravide og føde ;) Ikke at jeg unner mannen min livsvarige plager, men jeg er ganske bitter over at det er jeg som har ofret litt av kvaliteten på sexlivet, mens han er uskadet.

Anonymkode: 4dc16...b7a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sist jeg drakk var ifjor sommer, ikke planlagt denne graviditeten og full i hormoner som gjør at jeg er nok litt ekstra bitter 🙊 Her har samboer forbud mot å drikke foran meg fordi jeg blir så syyyykt sur. 😅🥲 

Har så sykt lyst å gå på vors og byn med venner i sommervarmen. Drikke frisk deilig pils, ta noen sig sammen med en kopp irish coffe og avslutte kvelden med en joint 🙊 

Siste der er jo over og ut for de neste sånn 16 årene pga det ikke er lov og gidder ikke risikere noe i fht til ungen men shiiit for en teit tid på året å gå gravid dette er. Prøve planlegge en eventuell neste graviditet. Om det noensinne skjer 🙊🙊

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg er i uke 33 og hatet det så sykt. Har en datter på 3 år fra før.

Teller ned dagene til jeg er ferdig. Aldri igjen!

Anonymkode: 9c57b...f33

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja jeg er i uke 33 og hatet det så sykt. Har en datter på 3 år fra før.

Teller ned dagene til jeg er ferdig. Aldri igjen!

Føler STERKT med deg. Snaaaart er du der! 

TS! 

• Liker 1
Skrevet

Jeg savner øl, rødvin, spekemat og brie😫spesielt nå som det snart er sommer.

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Føler STERKT med deg. Snaaaart er du der! 

TS! 

Godt vi er fler!

Hold ut du også! jeg vet hvordan du har det 😫

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg et SÅ enig!! Alle restriksjonene og når svigermor serverer vin til maten og ser på meg mens hun sjenker til andre og sier «men DU får ikke». Selv om jeg ikke hadde drukket vin nå uansett provoserer det meg sikkelig! Som om jeg er et barn igjen 🙄 og at kroppen min nå er «allemannseie» og at 20 stk skal spørre meg hver dag om hvordan det går og ikke aksepterer svaret «det går helt greit». OG lege og jordmor i hytt og pine 🤮

Anonymkode: b1f41...ba7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

OT men jeg fikk beskjed om at det var helt greit å ta sumatriptan ved anfall. Hva slags migrenemedisin bruker du?

Tror veldig, veldig mange kvinner har ønsket at det ikke var de som måtte gå gravide og føde ;) Ikke at jeg unner mannen min livsvarige plager, men jeg er ganske bitter over at det er jeg som har ofret litt av kvaliteten på sexlivet, mens han er uskadet.

Anonymkode: 4dc16...b7a

Bruker sumatriptan også vanligvis. Men lege sier nei, vært til flere gynekologer som har sagt det er bra jeg ikke tar den medisinen og jordmor. Får bare høre at jeg må ta paracet. Og det har jeg gjort en del men det funker bare en sjelden gang hvis hodepinen er noe mer moderat. Leser en del forskjellig om sumatriptan, men føler selv forskningen er for lite til at jeg tør å bruke det. Er litt redd for paracet også. Det er jo noe negativt med alt. 

Er litt bekymret også for alt som skjer etter en fødsel.. ødelagt sexliv høres ikke noe oppløftene ut. Men akkurat nå vil jeg bare bli ferdig med det og komme i gang å "bli meg selv" igjen. Men det er enda laaaang tid igjen.

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Sist jeg drakk var ifjor sommer, ikke planlagt denne graviditeten og full i hormoner som gjør at jeg er nok litt ekstra bitter 🙊 Her har samboer forbud mot å drikke foran meg fordi jeg blir så syyyykt sur. 😅🥲 

Har så sykt lyst å gå på vors og byn med venner i sommervarmen. Drikke frisk deilig pils, ta noen sig sammen med en kopp irish coffe og avslutte kvelden med en joint 🙊 

Siste der er jo over og ut for de neste sånn 16 årene pga det ikke er lov og gidder ikke risikere noe i fht til ungen men shiiit for en teit tid på året å gå gravid dette er. Prøve planlegge en eventuell neste graviditet. Om det noensinne skjer 🙊🙊

Jeg har i grunn en fordel siden jeg i en lang periode i svangerskapet har hatt avsmak for alkohol(dvs.frister ikke), orker ikke alkoholfri en gang (sånn øl, cider osv). Men jeg savner følelsen av å ønske å ta en kald øl ute i sola, eller et glass hvitvin. 

Og mannen har tatt helt av nå i sommervarmen , kjøper vinflasker, øl osv og drikker mer enn når vi begge drakk før. Orker ikke gi noe forbud for han å drikke i nærheten av meg, så får bare holde irritasjonen for meg selv men kommer med noen sarkastiske kommentarer av og til..

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ungen min skulle også være enebarn helt til hun ble tre måneder, da fikk jeg lyst på en til. Da innså jeg at det helvete med å gå gravid og den første tiden var verdt det.

Det går over, det blir bra, og la deg selv hate det! Vi er mange som hater å gå gravide.

Anonymkode: 2da1e...265

Akkurat det samme her :) Det er så verdt det selv om svangerskap og fødsel er grusomt ubehagelig 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes du kan være helt ærlig led folk når de spør hvordan det går. Det er jeg. 

her går det ikke bra, har vært et veldig tungt svangerskap. Har vært delvis eller helt sykemeldt nesten siden jeg fant ut av det. Med unntak av 3-4 uker hvor jeg prøvde å jobbe 100%. 

har vært kvalm, slitt med sure oppstøt, ekstrem trøtthet, lite energi, vond rygg, halebein og bekken. Dårlig søvn osv.. nå begynner kroppen å bli ekstremt tung også. Har slikke fått gått tur med hunden på 6 mnd. Jeg elsker å gå tur! Savner å kunne gjøre ting. Tåler ikke engang å sitte på kino for det er så vondt å sitte i setet. 

gleder meg ekstremt mye til å kunne ta en kald øl eller glass hvitvin i sola. Har aldri før tenkt så mye på alkohol😂

Anonymkode: 85237...6b4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt det ganske greit i svangerskapet (førstegangs). Ja, kvalm i første trimester, litt vondt her og der, dårlig søvn. Er nå i uke 38 og hater… siste måneden her går SÅÅÅÅÅ sakte!!!! Gruer meg til fødsel, men samtidig så er det greit å få det overstått. Får vondt i bekkenet bare av å stå/gå i et kvarter 😭 våkner hele tida gjennom natta pga smerter og halsbrann. 

Anonymkode: b7bd7...f90

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes ingenting som er så langvarig bedritent som å gå gravid. Jeg er glad jeg har gjort det, for jeg elsker gutta mine, men det var fortsatt så dritt å gå gravid at jeg brekker meg når jeg ser bilder av meg selv som gravid.. 

Anonymkode: 6d52a...4a3

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.4.2022 den 19.56):

Sukk! 

*sutring over* 

Ja graviditet er no dritt. Eneste positive er premien man får til slutt

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Følte akkurat det samme, jeg har to barn nå, men å gå gravid var dritt. Hadde ikke mange plager, men halsbrann og en gedigen mage. Syntes det er deilig å tenke på at jeg ikke skal gå gravid en gang til, men det var absolutt verdt det når jeg ser resultatet. Syntes du kan være ærlig med de rundt deg, at du ikke trives som gravid, og ønsker minst mulig oppmerksomhet rundt det.

Anonymkode: d9b64...149

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.4.2022 den 19.56):

Sukk! 

*sutring over* 

Hvis du åpner deg opp dor noen andre som er gravide, eller har værtgravidfør, så vil du nok oppleve at de færreste synes at graviditeten i seg selv er en "fantastisk" opplevelse. Kanskje vil du føle deg bedre om du får snakket med noen som har det på samme måte? 

Jeg er 17 uker på vei, men føler virkelig ikke at dette er så fantastisk. Jeg er heldig og er i god form, men ser fram til å få tilbake min egen kropp ogfå ungen ut. Snakk med noen.❤

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner ingen som syntes det å gå gravid er så «fantastisk», det er jo pyton fra ende til annen med masse plager. I tillegg toppes det jo med det smertehelvetet som er fødsel 🙈

PS: Sannsynligvis kommer du til å glemme det her så snart babyen er ute, og ønske deg nummer 2 ;) 

Anonymkode: d8050...dd2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...