AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #1 Skrevet 22. april 2022 Jeg er i uke 35 og er helt på felgen. siste uke har jeg nesten ikke sovet på nettene. Har enormt mye og vonde kynnere og siste døgnet har mini vært så aktiv at jeg kun har sovet ett par timer. I dag er jeg helt på felgen. Mini har vært mega aktiv i hele dag, masse kynnere så jeg nesten ikke klarer å gå, og har vel sovet Max 4 timer siste døgnet. Gjennom hele graviditete har jeg følt at det eneste mannen klarer å forholde seg til er om jeg har vondt eller ikke. Hormoner, at jeg er sliten og trøtt etc fikser han ikke. Spesielt ikke det som går på emosjoner. I dag er jeg som sagt helt i minus. Jeg har ikke overskudd, totalt utslitt og bekymret for om mini har det bra. Hans tilnærming er da « hvorfor jeg er så sur, hvorfor jeg er sånn mot han, så hyggelig det var her hjemme da» for så å sette seg i sola og tanne i 4 timer. For så å dra på trening og bare si surt i forbifarten at han drar på trening. Skal nevnes at alt som har med å gjøre klart til og fikse til mini kommer er det jeg som har gjort, i tillegg til det meste at hverdagstingene hjemme. Hvis jeg sier noe så sier han bare at jeg bare må si hva han skal gjøre. Men hvorfor må man be en 40 år gammel mann om å støvsuge sitt eget hus eller vaske sin egen do? Føler han er så ego og at dette sliter meg totalt ut. Tenker det hadde vært like greit å bare være alene, da slipper jeg hvertfall å bli frustrert over han i tillegg til alt annet… Noen som er i liknende situasjon? Jeg har grått av frustrasjon og fordi jeg er lei meg over situasjonen, i hele dag Anonymkode: d6b28...93f 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #2 Skrevet 22. april 2022 Han høres tafatt ut. Er han ferdig med deg? Tar deg for gitt? Virker slik. Hvorfor ville du få barn med han? 🤷♀️ trist situasjon du har havnet i/satt deg i Anonymkode: 2ca57...a2c 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #3 Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Han høres tafatt ut. Er han ferdig med deg? Tar deg for gitt? Virker slik. Hvorfor ville du få barn med han? 🤷♀️ trist situasjon du har havnet i/satt deg i Anonymkode: 2ca57...a2c Om han er ferdig med meg? Jeg vet ikke..kanskje? At han lever komfortabelt og tar meg noe for gitt: uten tvil! Hvorfor jeg ville få barn med han er et godt spm. Det var vel litt nå eller aldri, og så elser/elsket jeg han. Nå er jeg så sliten at jeg ikke vet eller orker å forholde meg til hva jeg føler for han. Anonymkode: d6b28...93f
Gjest tullerikke Skrevet 22. april 2022 #4 Skrevet 22. april 2022 Du må stille noen krav da, ellers så går du fra han. Se hva han svarer til det.
Mt3 Skrevet 22. april 2022 #5 Skrevet 22. april 2022 Du må huske på at du nå er veldig påvirket av hormoner og søvnmangel. Er han virkelig annerledes enn før? Har han noengang tatt initiativ til å støvsuge, rydde... gjøre husarbeid tidligere i forholdet? Ja du er helt på felgen, det skjønner vi som har vært gjennom dette. Men er du sur og mutt mot han? Lite hyggelig? Er det i såfall så merkelig om han trekker seg unna for å slippe at det smeller? Prøv å ta det opp på en rolig måte at du desverre er irritabel for tiden pga søvnmangel, skriv ned en liste over daglige, ukentlige, månedlige gjøremål så kan dere se på de sammen og bli enige om en nogenlunde grei fordeling. Så klart er det enklere å være alene på det viset at en ikke forventer og tror noen andre gjør den eller den oppgaven for så å skuffet ende opp med å fikse det selv, men du er jo glad i han og han er glad i deg så det vil jo være synd å ikke prøve å få til ett godt samarbeid og forhold. 9 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #6 Skrevet 22. april 2022 Mt3 skrev (10 minutter siden): Du må huske på at du nå er veldig påvirket av hormoner og søvnmangel. Er han virkelig annerledes enn før? Har han noengang tatt initiativ til å støvsuge, rydde... gjøre husarbeid tidligere i forholdet? Ja du er helt på felgen, det skjønner vi som har vært gjennom dette. Men er du sur og mutt mot han? Lite hyggelig? Er det i såfall så merkelig om han trekker seg unna for å slippe at det smeller? Prøv å ta det opp på en rolig måte at du desverre er irritabel for tiden pga søvnmangel, skriv ned en liste over daglige, ukentlige, månedlige gjøremål så kan dere se på de sammen og bli enige om en nogenlunde grei fordeling. Så klart er det enklere å være alene på det viset at en ikke forventer og tror noen andre gjør den eller den oppgaven for så å skuffet ende opp med å fikse det selv, men du er jo glad i han og han er glad i deg så det vil jo være synd å ikke prøve å få til ett godt samarbeid og forhold. Takk for et fornuftig svar! Ts Anonymkode: d6b28...93f
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #7 Skrevet 22. april 2022 Bestill vaskehjelp som du krever han betaler 50% for. Og be ham bli med på jordmortime for en reality check. En objektiv tredjepart vil kunne forklare ham hvor slitsomt svangerskap er. Jeg er i uke 38 og klager en del her hjemme. Samboeren min blir også lei, så jeg prøver og ikke klage for mye 😅 Det skal sies at han er hjelpsom osv. Men det er jo sant det han sier til meg også at det er vanskelig å vise sympati HVER gang jeg klager når det er så ofte 🤣 det er liksom ikke noe nytt det klages over. Anonymkode: 73178...8f6
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #8 Skrevet 22. april 2022 Eksen min viste null forståelse for meg da jeg var gravid, ble sur fordi jeg ville ligge på sofaen etter jobb (truet med brudd faktisk), sluttet å gjøre husarbeid, overlot alt av tunge ting som stabling av ved, snømåking osv. til meg. Det ble overhodet ikke bedre, han meldte seg helt ut da babyen kom. Det kan være hormonelt, og han kan være en stor dritt som min eks var. Spørs om du må vente og se. Men jeg ventet for lenge og dro ikke før ungen var to, da hadde han ikke vært pappa overhodet med unntak av pappaperm da han var nødt. Ikke én natt, ikke én trilletur utenom. Dersom du ser han ikke stiller opp når babyen er her så ville jeg tenkt meg godt om du synes det er greit. Håper det ordner seg og blir bedre ❤️ Anonymkode: 383f1...606 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #9 Skrevet 22. april 2022 Mt3 skrev (1 time siden): Du må huske på at du nå er veldig påvirket av hormoner og søvnmangel. Er han virkelig annerledes enn før? Har han noengang tatt initiativ til å støvsuge, rydde... gjøre husarbeid tidligere i forholdet? Ja du er helt på felgen, det skjønner vi som har vært gjennom dette. Men er du sur og mutt mot han? Lite hyggelig? Er det i såfall så merkelig om han trekker seg unna for å slippe at det smeller? Prøv å ta det opp på en rolig måte at du desverre er irritabel for tiden pga søvnmangel, skriv ned en liste over daglige, ukentlige, månedlige gjøremål så kan dere se på de sammen og bli enige om en nogenlunde grei fordeling. Så klart er det enklere å være alene på det viset at en ikke forventer og tror noen andre gjør den eller den oppgaven for så å skuffet ende opp med å fikse det selv, men du er jo glad i han og han er glad i deg så det vil jo være synd å ikke prøve å få til ett godt samarbeid og forhold. Dette. Anonymkode: 515cb...9a5
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #10 Skrevet 22. april 2022 Er du gift eller samboer? Som samboer har du mulighet til å flytte nå, før barnet blir født. Da får barnefar svært lite han skulle ha sagt. Litt mer usikker på hvordan reglene er hvis dere er gift, om det blir delt foreldreansvar uansett da. Hvis han ikke klarer å stille opp med normal fordeling av arbeidet når du er gravid tviler jeg dessverre på at han kommer til å forandre seg etter at barnet er født. Anonymkode: 62aed...482 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #11 Skrevet 22. april 2022 Men det er jo vanskelig for menn å sette seg inn i hvordan vi har det. Jeg er i uke 33 nå, klager en del, men jeg forstår jo mannen også. De vet jo ikke hvordan det føles. Anonymkode: 76ce4...a35 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #12 Skrevet 22. april 2022 Dette er veldig vanlig, ikke få panikk! Mange menn blir litt utafor uti svangerskapet. Og vet ikke helt hva de skal bidra med. Er han interessert i å bli far? Gleder han seg? Anonymkode: a4ef9...7cd 2
Gjest Suluso Skrevet 22. april 2022 #13 Skrevet 22. april 2022 Slapp av og ikke tenk på mannen din nå. Nå er det du og baby som skal ha fokus. Om han er sur og tverr, pfff, la han holde på. Ha i tankene at han også er påvirket av svangerskapet, men menn er jo ofte «idioter» i å vise følelser. Ta vare på deg selv og lille baby, kvil når du kan og se fram til en nydelig tid i barsel. Dette ordner seg ❤️
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #14 Skrevet 22. april 2022 Høres dessverre ut som min mann, og han ble ikke noe bedre da ungen kom, dessverre. Jeg trodde jeg hadde en snill og omsorgsfulle mann før jeg ble gravid, men det er tydeligvis lett å gi omsorg når livet er "lett". Å gi omsorg til en gravid kone, derettee en kone i barsel, samt en liten baby, det ble visst for mye forlangt. Da var det mye enklere å velge seg selv og sine behov første. Vi er fortsatt samme, men har det IKKE bra, så det er vel bare et tidsspørsmål før de uunngåelig skjer. Det skal nevnes at vi har enda litt større problemer enn at jeg må spørre eller be han om å ta i et tak hjemme - han gjør det rett og slett ikke uansett hvor mye jeg ber. Han er overhodet ikke redd for bakterier og rot, til den grad at det ville sett helt forj****** ut om han bodde alene. Hans strategi er altså ikke å ta i et tak hvis jeg er sliten eller ikke i form, men heller å vente til jeg er frisk nok igjen til å gjøre det. Anonymkode: 225a7...812 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #15 Skrevet 22. april 2022 Slo opp med min x, da jeg var 24 uker på vei. Angrer ikke... 👍💕 Anonymkode: 40d8e...778
Silva Pluvialis Skrevet 22. april 2022 #16 Skrevet 22. april 2022 Jeg forstår veldig godt at det er vondt å ikke få emosjonell støtte. Når du i tillegg er høygravid, utslitt og preget av søvnmangel så er det ikke rart at det kjennes ekstra tøft. Jeg ville derimot ventet med å ta en avgjørelse om brudd til du har kommet deg litt ovenpå igjen. Det er ikke lurt å ta sånne drastiske avgjørelser når man er helt ute av seg, ettersom man kan angre når følelsene legger seg og man har fått hvilt ordentlig ut. Har du noen andre å snakke med nå som kan gi emosjonell støtte? ❤️ 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #17 Skrevet 23. april 2022 Høres ut som mannen min da jeg var høygravid. Det ble bare verre når mini var født. Anonymkode: db76f...2f5
Drizzt Skrevet 23. april 2022 #18 Skrevet 23. april 2022 Hvis han ikke stiller opp for deg nå, hvordan kan du forvente at han gjør det senere for deg og deres barn? Det lover ikke godt med slike holdninger. At du må fortelle ham å støvsuge og vaske doen viser bare at han tar deg for gitt og at du er hans mor/ryddehjelp. Umoden med andre ord. Jeg ville sagt ''hvorfor lager du et barn med en slik mann?'' men det er for sent nå, babyen er et faktum. Men jeg ville ikke holdt ut en mann som tar meg for gitt og forventer at jeg gjør hele husarbeidet med mindre han får klar beskjed hver gang konkret hva han skal gjøre. Han bor der, han også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå