Gjest Purple Skrevet 4. november 2005 #1 Skrevet 4. november 2005 Noen som kan anbefale noen koselige kafeer i Oslo sentrum, der man kan stikke innom en lørdag formiddag/ettermiddag, og sette seg ned med ei bok og en kaffekopp? Altså ikke noe bråkete sted, og ikke så fullt at man ikke kan få seg et bord, men samtidig med litt mennesker da, så man ikke blir eneste gjest der. Tror nemlig jeg må øve meg litt på å gjøre sånne ting på egen hånd, så jeg ikke gror helt fast hjemme når jeg ikke har noen å gå sammen med...
Tusenfryd Skrevet 4. november 2005 #2 Skrevet 4. november 2005 Når jeg er i det moduset at jeg bare skal sitte å titte på folk alene eller bare lese litt elle rnoe, går jeg gjerne på de typiske kaffebarene som Kaffe og Krem, Kaffekompaniet, Kaffepikene og sånn. Det er så uformelt at jeg i hvert fall aldri føler meg teit om jeg sitter i timesvis alene.
Gjest Dalwhinnie Skrevet 4. november 2005 #3 Skrevet 4. november 2005 Enig med Tusenfryd. Når jeg vil sitte alene og drikke kaffe, lese og se på folk, så er de typiske kaffebarene supre. Slår meg gjerne ned her med en bunke aviser om lørdagen hvis jeg har tid.
Gjest Manic Skrevet 4. november 2005 #4 Skrevet 4. november 2005 (endret) Gå en tur til grünerløkka og sett deg på Påfyll og nyt gatelivet og byens beste kaffe! Som bonus får du kanskje sitte ved siden av en kjendis eller to, jeg mistenker dette for å være kjendisenes hemmelige oase, bra liv og likevel veldig behagelig å sitte her alene. Alle avisene har de også! Endret 4. november 2005 av Manic
Gjest Purple Skrevet 4. november 2005 #5 Skrevet 4. november 2005 Takk for tips! Får se om jeg tar meg en tur i morgen.
Claire Skrevet 4. november 2005 #6 Skrevet 4. november 2005 Når jeg er i det moduset at jeg bare skal sitte å titte på folk alene eller bare lese litt elle rnoe, går jeg gjerne på de typiske kaffebarene som Kaffe og Krem, Kaffekompaniet, Kaffepikene og sånn. Det er så uformelt at jeg i hvert fall aldri føler meg teit om jeg sitter i timesvis alene. ← Og Kaffebrenneriet! Der har de utrolig deilig kaffe, synes jeg. Gå en tur til grünerløkka og sett deg på Påfyll og nyt gatelivet og byens beste kaffe! Som bonus får du kanskje sitte ved siden av en kjendis eller to, jeg mistenker dette for å være kjendisenes hemmelige oase, bra liv og likevel veldig behagelig å sitte her alene. Alle avisene har de også! ← Påfyll er kjempekjekk! Skulle vært litt større da... For har ofte opplevd at det er fullt. Kjendiser? Å? Har ikke sett noen der jeg...
Gjest Manic Skrevet 4. november 2005 #7 Skrevet 4. november 2005 Både komikere, skuespillere og Tufte-gjengen har jeg sett der på en ukedag .....håper jeg ikke ødelegger hele greia nå da...
Gjest Purple Skrevet 5. november 2005 #8 Skrevet 5. november 2005 Var på to Kaffebrenneriet i dag, men det var stappfullt på begge, så jeg snudde i døra. Endte opp på bakeriet på Egertorget (Samson eller noe sånn). Ble liksom ikke helt som jeg hadde tenkt, så jeg satt der en stund og leste i et blad, og så dro jeg hjem...
Angus Skrevet 5. november 2005 #9 Skrevet 5. november 2005 fysjom for noen kjedelige hobbier dere kvinner har
Gjest Purple Skrevet 5. november 2005 #10 Skrevet 5. november 2005 fysjom for noen kjedelige hobbier dere kvinner har ← Det er vel heller mangel på hobbyer. Derfor jeg må finne på noe å beskjeftige meg med...
LilleMy Skrevet 5. november 2005 #11 Skrevet 5. november 2005 Jeg liker meg på cafe M på Majorstuen, eller på The Broker. Føler meg overhodet ikke teit eller på utstilling på de to stedene. Men kaffebarene er også ett meget godt alternativ.
Gjest gjest (Amalie) Skrevet 5. november 2005 #12 Skrevet 5. november 2005 Hei! Å sitte og nyte livet og en god kaffe på en koselig kafe er ingen dårlig hobby.... Jeg liker meg veldig godt på Cafe B på Bjølsen. Kjempehyggelig sted! Og Kaffepikene i Nydalen er ok etter en liten rusletur langs Akerselva.
Claire Skrevet 6. november 2005 #13 Skrevet 6. november 2005 Åjaaaa, jeg har jo sett Tufte-Martin der, men det var før han ble kjent. Kaffepikene er bra! Enig! Purple: isj, så kjipt... Har også måttet snu i døra på Kaffebrenneriet. Men sjekk den på NAF-huset neste gang! Der pleier jeg alltid å få plass.
Gjest Purple Skrevet 6. november 2005 #14 Skrevet 6. november 2005 NAF-huset? Hvor er det da? (er ikke så godt kjent jeg... )
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2005 #15 Skrevet 6. november 2005 fysjom for noen kjedelige hobbier dere kvinner har ← Grow up, get a life
Shoegal Skrevet 6. november 2005 #17 Skrevet 6. november 2005 NAF-huset? Hvor er det da? (er ikke så godt kjent jeg... ) ← Ved Kirkeristen/Stortorget - samme bygg som XXL-sport og Dolly Dimples.
Lillesøster Skrevet 6. november 2005 #18 Skrevet 6. november 2005 Var på to Kaffebrenneriet i dag, men det var stappfullt på begge, så jeg snudde i døra. Endte opp på bakeriet på Egertorget (Samson eller noe sånn). Ble liksom ikke helt som jeg hadde tenkt, så jeg satt der en stund og leste i et blad, og så dro jeg hjem... ← Ja der er det alltid mye folk og trangt om plassen. Det er god kaffe der og det passer best å gå sammen med kjæresten eller en venninne. Små intime kafebarer derimot er koselige.
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2005 #19 Skrevet 6. november 2005 fysjom for noen kjedelige hobbier dere kvinner har ← Ennå en aktivitet norske kvinner og fremmedkulturelle menn har funnet felles interesse i.
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2005 #20 Skrevet 6. november 2005 Ennå en aktivitet norske kvinner og fremmedkulturelle menn har funnet felles interesse i. ← Hehe...bra sagt, gjest. Der fikk dere et spark, alle trauste, trege, daffe, fotballelskende menn med øyne kun for tennissokkene sine.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå