AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #1 Skrevet 22. april 2022 Hva er verst? De som ikke bruker blinklys eller de som bruker blinklys feil? Altså blinker til venstre men svinger til høyre. Anonymkode: a91cd...fe1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #2 Skrevet 22. april 2022 De som bruker det feil vil jeg tro er en større trafikkrisiko. Anonymkode: 7abeb...673 4
Viktualia Skrevet 22. april 2022 #3 Skrevet 22. april 2022 Det største problemet er dem som ikke blinker i det hele tatt. Veldig sjelden jeg ser folk som kjører en annen vei enn de blinker. 6
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #4 Skrevet 22. april 2022 Sitat Blinklys, hva er det? Enhver BMW og Tesla sjåfør Anonymkode: ba08f...838 6
tdm900 Skrevet 22. april 2022 #5 Skrevet 22. april 2022 De som ikke evner å gidde å finne blinklysspaken. Ett tilfelle hvor blinklys på henger, blinka feil vel mot det ferden gikk. Dyr bil, er det samme som at blinklys er fraværende!
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #6 Skrevet 22. april 2022 Viktualia skrev (27 minutter siden): Det største problemet er dem som ikke blinker i det hele tatt. Veldig sjelden jeg ser folk som kjører en annen vei enn de blinker. Jeg har heller aldri opplevd det. Men jeg tror det hadde vært større sjangs for ulykker om mange gjorde det. Anonymkode: 7abeb...673
frogger Skrevet 22. april 2022 #7 Skrevet 22. april 2022 6 hours ago, AnonymBruker said: Hva er verst? De som ikke bruker blinklys eller de som bruker blinklys feil? Altså blinker til venstre men svinger til høyre. Anonymkode: a91cd...fe1 Helt klart de som blinker feil
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #8 Skrevet 25. april 2022 Helt klart de som blinker feil. Opplever stadig vekk folk som blinker til høyre eller venstre men kjører rett fram. Anonymkode: 64197...42c
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #9 Skrevet 2. mai 2022 De som blinker feil. De som ikke blinker, stopper jeg for hvis det ikke er helt åpenbart hvor de skal. Men man regner jo med at om folk husker å sette på blinklys, så blinker de riktig vei. Noe annet som er irriterende, er de som blinker samtidig som de svinger og kjører ut. Da kan du likegjerne bare ikke blinke. Anonymkode: 9a24d...e8b 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #10 Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): De som blinker feil. De som ikke blinker, stopper jeg for hvis det ikke er helt åpenbart hvor de skal. Men man regner jo med at om folk husker å sette på blinklys, så blinker de riktig vei. Noe annet som er irriterende, er de som blinker samtidig som de svinger og kjører ut. Da kan du likegjerne bare ikke blinke. Anonymkode: 9a24d...e8b Alt dette. I tillegg til de som bedriver venstreblinking i rundkjøringer. 90% blinker feil, og det skaper trafikkfarlige situasjoner. Er du ikke 110% sikker på korrekt venstreblinking så er det like greit å droppe det. Det er dessuten et helt unødvendig signal med mindre du kjører buss eller lastebil. Anonymkode: 8f886...dd4
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #11 Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 22.4.2022 den 19.25): Enhver BMW og Tesla sjåfør Anonymkode: ba08f...838 Viste du ikke at blinklys er ekstrautstyr på disse bilene? Anonymkode: 7f706...33a
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #12 Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Alt dette. I tillegg til de som bedriver venstreblinking i rundkjøringer. 90% blinker feil, og det skaper trafikkfarlige situasjoner. Er du ikke 110% sikker på korrekt venstreblinking så er det like greit å droppe det. Det er dessuten et helt unødvendig signal med mindre du kjører buss eller lastebil. Anonymkode: 8f886...dd4 Hvordan kan man bruke venstreblink feil? Jeg blinker til venstre hvis jeg… ja, skal til venstre. Anonymkode: 5556f...0a0
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #13 Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan kan man bruke venstreblink feil? Jeg blinker til venstre hvis jeg… ja, skal til venstre. Anonymkode: 5556f...0a0 Du aner ikke hvor mange som konsekvent blinker seg inn i en rundkjøring helt uavhengig av hvor de skal ut... Anonymkode: 8f886...dd4
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #14 Skrevet 2. mai 2022 De som blinker feil bør bruke emergency blinklys istedet. Så alle rundt dem vet at her kommer en fare. Anonymkode: c1009...3d3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #15 Skrevet 6. mai 2022 On 4/22/2022 at 7:25 PM, AnonymBruker said: Enhver BMW og Tesla sjåfør Anonymkode: ba08f...838 Dere må da for faen skjønne hvor vi skal uten at vi må fortelle det😂 Anonymkode: db67f...775 2
ajarRun Skrevet 17. mai 2022 #16 Skrevet 17. mai 2022 Som motorsyklist er det helt klart verst når noen blinker en vei, og svinger en annen. Når jeg kjører buss eller lastebil er det irriterende når noen ikke forteller hvor de skal, men det er ikke farlig. Prøv å stå med en gammel Scania-buss med slitt clutch i en rundkjøring. Det er ikke bare bare å ta en liten luke... Idioter som blinker til venstre når de skal rett frem er idioter. De framstår som fjols, de irriterer større kjøretøy, men de er ikke farlig. Stort sett. Det verste er folk som skal til høyre, og som svinger ut til venstre først som om de kjører modulvogntog (mens de kjører en Swift eller Micra) for å klare svingen. Jeg skjønner ikke at folk plages med blinklys. Blink i den retningen du skal kjøre. Kan det være forvirrende dropper du det. Du blinker selvsagt ikke til venstre om du skal rett fram. Hvis du skal vri rattet til høyre, blinker du til høyre. Skal du vri rattet til venstre, blinker du til venstre. 1
Ninish1991 Skrevet 18. mai 2022 #17 Skrevet 18. mai 2022 Mannen min satt å skravlet huet på meg en dag, jeg skulle rett fram men klarte å blinke til høre men så kjører jeg videre heldigvis de andre bilene ventet for dem skjønte at jeg ikke skulle kjøre inn til høyre. Det var litt skummelt selvom jeg så dem og hadde stoppet for dem hvis dem hadde begynt å kjøre, men det er veldig skummelt med å ikke bruke blinklys riktig spesielt i rundkjøringen 😅😅
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå