AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #1 Skrevet 22. april 2022 Skriver på vegne av en person uten brukernavn her: Hei til alle. Jeg ble tilbudt jobb som vikar på barneskole hvor tanken er at jeg skal være vikar for lærerne på barnetrinnene. Jeg søkte egentlig kun SFO, men fikk tilbud for skolen istedet. Jeg har ikke lærerutdanning og føler meg ikke helt komfortabel med å være lærer. Jeg har sendt mail og forklart at jeg søkte egentlig SFO og at jeg ikke har lærerutdanning, så kan ikke være lærer, men fikk et generelt svar at det ikke er noe avanserte greier og at jeg gjorde veldig godt inntrykk. Jeg har ikke barn på skolen og har null peiling på hva lærerne gjør i timen. Jeg har flyttet til Norge i voksen alder, så har egentlig ikke noe kjennskap til hvordan norsk skole fungerer. Hvor vanlig er det med ufaglærte lærere på barnetrinnene? Hva gjør man egentlig i timen som lærer?`Jeg må vel undervise men hva om jeg ikke kan så mye selv på temaet? Spesielt tenker jeg på matte som jeg aldri har vært noe god i selv. Dere som har barn på barneskolen, kan dere fortelle meg i korte trekk hva deres barn i de ulike trinnene lærer om i de forskjellige fagene nå for tiden? Hvor mange fag, hvilke fag, osv? Jeg føler jeg må si nei til denne jobben, men vil først få et inntrykk for hva det er for noe. Anonymkode: 6ff2f...d42
Aviendha Skrevet 22. april 2022 #2 Skrevet 22. april 2022 https://www.udir.no/laring-og-trivsel/lareplanverket/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå