Gå til innhold

Bror brakk armen min, kreve at han kastes ut?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg og storebroren min på 26 bor hjemme. For noen dager siden brakk broren min armen min. Intensjonen var selvfølgelig ikke at armen skulle brekkes, men nå vet vi hva han er i stand til av fysiske utbrudd i "den rette sinnsstemninga", som såklart aldri er greit uansett. (Verdt å nevne at jeg ikke var fysisk utagerende, så det handlet ikke om selvforsvar fra hans side) Jeg har aldri følt at jeg kan slappe av helt eller være meg selv når han er rundt, hverken før eller etter dette. Det har stadig vært stikk og kommentarer som har gjort at jeg knapt tør å "bevege meg" i mitt eget hjem.
Er det urimelig av meg å kreve at broren min blir kasta ut?

Anonymkode: be6fc...160

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Enig i at det ikke er akseptabel oppførsel, men hvorfor bor dere fortsatt hjemme? (Eller er du mye yngre?)

Anonymkode: 4d8c0...d84

• Liker 7
Skrevet

Ja det er det for det er ikke din avgjørelse . Hvor gammel er du? Kan du flytte ut selv? 

• Liker 3
Skrevet

Du kan jo kreve alt du vil, men om det blir etterfulgt av de som har makta er jo en annen sak. Hva sier foreldrene deres til dette da? De er vel ikke særlig upartiske, men så de hendelsen, eller har de fått det hele gjengitt av dere to?

Og hvordan greide han å brekke armen din? Var det et uhell, eller brukte han kraft han burde skjønt kunne være skadelig?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke komme med krav nei. Du kan kun kreve om du er eieren av boligen. Uten det, kan du ytre ett ønske om. 

Alternativ flytter du ut selv. 

Anonymkode: e3cce...714

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hei.

Jeg og storebroren min på 26 bor hjemme. For noen dager siden brakk broren min armen min. Intensjonen var selvfølgelig ikke at armen skulle brekkes, men nå vet vi hva han er i stand til av fysiske utbrudd i "den rette sinnsstemninga", som såklart aldri er greit uansett. (Verdt å nevne at jeg ikke var fysisk utagerende, så det handlet ikke om selvforsvar fra hans side) Jeg har aldri følt at jeg kan slappe av helt eller være meg selv når han er rundt, hverken før eller etter dette. Det har stadig vært stikk og kommentarer som har gjort at jeg knapt tør å "bevege meg" i mitt eget hjem.
Er det urimelig av meg å kreve at broren min blir kasta ut?

Anonymkode: be6fc...160

Ingen på 26 år bør bo hjemme. Oppskrift for incel og arbeidsløs særing 

Anonymkode: 0d71a...5ae

• Liker 4
Skrevet

Det må ha vært en veldig smertefull og skremmende hendelse for deg.:klem:

Hvor gammel er du? Hvorfor har ikke broren din flyttet ut når han er 26 år?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo ikke kreve at broren din flytter ut, da må du jo flytte selv da, hvis du ikke vil bo i samme hus som han?

Anonymkode: 8bb61...9a2

• Liker 2
Skrevet

Er det ditt hus? I så fall kan du kaste han ut.

Skrevet

Hvor gammel er du? Er du under 18 kan du vel kreve det, fordi du som barn har rett på et trygt hjemmemiljø. Er du over 18 så kan du vel be om det, men du har ikke myndighetene (barnevernet) i ryggen dersom foreldrene dine sier nei.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er det ikke urimelig av deg å kreve at storebroren din skal flytte. Det er tvert imot veldig rimelig. Hvis han faktisk har brukket armen din i sinne, er han ikke i stand til å bo sammen med andre mennesker og dine foreldre bør kreve at han flytter, ettersom deres hovedansvar faktisk er å beskytte sine barn. 

Anonymkode: a7d51...c2d

• Liker 1
Gjest lurven
Skrevet

Hvorfor bor han hjemme hvis han er 26 år

AnonymBruker
Skrevet

Er du mindreårig har du krav på et trygt hjemmemiljø. 

Er du voksen kan du ikke kreve noe. 

Uansett bør du vurdere å politianmelde om noen brekker armen din i sinne. 

Anonymkode: 63644...f60

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg støtter at du bør anmelde dette. Hvis foreldrene dine lar broren din bo hjemme etter dette er det også de som er ditt største problem, for det er helt sykt. Da ville jeg vurdert å flytte til en slektning/venn/på krisesenter.

Anonymkode: b35fb...730

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...