AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #1 Skrevet 22. april 2022 Vi mye sliter i ekteskapet. Har snakket en del om dette, mannen vil fortsette ekteskapet mens jeg nok er ganske klar for å gå. På spørsmål om hvorfor han vil fortsette ekteskapet sier han «fordi du er ei bra dame som jeg vil dele seng med, vi har vært sammen i mer enn 10 år og det er best for barna». Hva tenker dere om svaret fra ham? Hadde dere tenkt at dette er liv laget eller verdt å jobbe videre med? Anonymkode: e30cd...e2e
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #2 Skrevet 22. april 2022 Det viktigste er ikke "grunner" for å bli, men om man har det bra sammen. Anonymkode: f533e...e77 5
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #3 Skrevet 22. april 2022 Ikke godt nok svar. Anonymkode: 6415e...620 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #4 Skrevet 22. april 2022 Just now, AnonymBruker said: Vi mye sliter i ekteskapet. Har snakket en del om dette, mannen vil fortsette ekteskapet mens jeg nok er ganske klar for å gå. På spørsmål om hvorfor han vil fortsette ekteskapet sier han «fordi du er ei bra dame som jeg vil dele seng med, vi har vært sammen i mer enn 10 år og det er best for barna». Hva tenker dere om svaret fra ham? Hadde dere tenkt at dette er liv laget eller verdt å jobbe videre med? Anonymkode: e30cd...e2e Som mann så vil jeg bare si NEI, virker kun som han vil ha noen å ha sex med, hadde han vært oppriktig lei seg og uttrykt hva du betydde for han osv..så kanskje Anonymkode: 01ecb...533 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #5 Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi mye sliter i ekteskapet. Har snakket en del om dette, mannen vil fortsette ekteskapet mens jeg nok er ganske klar for å gå. På spørsmål om hvorfor han vil fortsette ekteskapet sier han «fordi du er ei bra dame som jeg vil dele seng med, vi har vært sammen i mer enn 10 år og det er best for barna». Hva tenker dere om svaret fra ham? Hadde dere tenkt at dette er liv laget eller verdt å jobbe videre med? Anonymkode: e30cd...e2e Spørs litt hva han mente med å dele seng med? 😅🤷♀️ Men ja - at man har barn er god nok grunn i seg selv til å prøve. At man er tiltrukket av hverandre er jo en åpenbar positiv ting? Men ellers bør han jo ha mer å si etter litt innsats. Anonymkode: 35c69...dde 5
Silva Pluvialis Skrevet 22. april 2022 #6 Skrevet 22. april 2022 Med mindre det er vold, misbruk, rusmisbruk, utroskap eller andre alvorlige årsaker, ville jeg gitt det et forsøk når dere har barn. Har dere vært i parterapi? 2 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #7 Skrevet 22. april 2022 Han synes det er gode nok grunner. Men husk at i et ekteskap er det to stykker. Om den andre partner ikke ønsker å fortsette ekteskapet, kan det avsluttes. Man må ikke ha samtykke… En ting er hans svar. Men hva tenker du selv? Hva ønsker du? Det er ingen andre enn du selv som skal avgjøre hva som er ‘gode nok grunner’ for å forlate ekteskapet. Det er et valg du gjør. Anonymkode: 403ef...4d2 3
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #8 Skrevet 22. april 2022 Jeg syns det er fine grunner til å prøve å finne ut av det, jeg. Hva tilsier at du får et bedre samliv med en annen? Det kommer grå hverdager til oss alle på et tidspunkt. Tenk på alle fordelene ved å bli - at man kjenner hverandre veldig godt og har en felles historie, barna får beholde et stabilt hjem, dere slipper å bryte opp familie og vennegjenger, dere slipper å bruke masse tid på å bli kjent med evt. nye partnere - som dere sikkert kommer til å gå fra igjen etterhvert - og dere slipper å flytte, dele eiendeler osv. osv. Sannsynligheten for at du får det så mye bedre et annet sted er vel kanskje ikke så stor? Anonymkode: 19b1b...427 7
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #9 Skrevet 22. april 2022 Svaret hans er jo ganske overbevisende. Han synes at du er en bra dame, altså en person han liker og respekterer. Han vil dele seng med deg,; han har altså (stor) glede av intimitet og nærhet - og kanskje tilogmed sex - med deg. Det er ikke alle som kan si det etter 10 år. Og så deler han din kjærlighet til barna;ikke bare et viktig felles prosjekt, men noe som binder dere sammen på et eksistensielt nivå. Men er tonen i svaret likevel litt halv- og hulhjertet? Anonymkode: cbaec...cb1 6
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #10 Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Som mann så vil jeg bare si NEI, virker kun som han vil ha noen å ha sex med, hadde han vært oppriktig lei seg og uttrykt hva du betydde for han osv..så kanskje Anonymkode: 01ecb...533 Først så tenkte jeg at han var veldig stakkarslig og desperat for å få dette til å fungere videre. Men etterpå har jeg tenkt det samme. Han kunne i det minste sagt at han er glad i meg, elsker meg eller hva vi betyr for ham. Utover å ha noen å bo sammen med, ha sex med og være foreldre under samme tak. Kan legge til at vi ikke har delt soverom på 5 år og har kanskje sex 1-2 ganger i året, jeg vil egentlig ikke ha sex med ham mer. Vi har prøvd parterapi en runde før, og ble enige om en runde til nå. Men jeg er ikke sikkert på om noen av oss vil legge ned den jobben det faktisk krever for å prøve å få dette til igjen. ts Anonymkode: e30cd...e2e
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #11 Skrevet 22. april 2022 Hva er dine grunner til å ville skilles da? Og hva er grunnene til at du vurderer å bli? Anonymkode: 19b1b...427 1
Gjest Warrior Skrevet 22. april 2022 #12 Skrevet 22. april 2022 Det er jo gode grunner han kommer med. Spesielt det med barna. Det er kjipt for barn at foreldre skilles/går fra hverandre. Så lenge det ikke er en god grunn til at det beste er å gå fra hverandre selvfølgelig. Ellers synes jeg det er verdt å prøve redde et ekteskap/forhold for barna skyld. Men er det null følelser igjen i bildet og du er 100% sikker på at du ikke elsker han, da er det bedre å gå.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #13 Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Svaret hans er jo ganske overbevisende. Han synes at du er en bra dame, altså en person han liker og respekterer. Han vil dele seng med deg,; han har altså (stor) glede av intimitet og nærhet - og kanskje tilogmed sex - med deg. Det er ikke alle som kan si det etter 10 år. Og så deler han din kjærlighet til barna;ikke bare et viktig felles prosjekt, men noe som binder dere sammen på et eksistensielt nivå. Men er tonen i svaret likevel litt halv- og hulhjertet? Anonymkode: cbaec...cb1 Noen ganger hjelper det med litt ekstra facts: «Kan legge til at vi ikke har delt soverom på 5 år og har kanskje sex 1-2 ganger i året, jeg vil egentlig ikke ha sex med ham mer». Er ikke svaret da gitt? Anonymkode: cbaec...cb1 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #14 Skrevet 22. april 2022 Jeg tenker at det har lite å si hvis den ene er på vei ut og er ferdig. Man skal kjempe for det begge to. Anonymkode: 5a979...4d6 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #15 Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Han synes det er gode nok grunner. Men husk at i et ekteskap er det to stykker. Om den andre partner ikke ønsker å fortsette ekteskapet, kan det avsluttes. Man må ikke ha samtykke… En ting er hans svar. Men hva tenker du selv? Hva ønsker du? Det er ingen andre enn du selv som skal avgjøre hva som er ‘gode nok grunner’ for å forlate ekteskapet. Det er et valg du gjør. Anonymkode: 403ef...4d2 Jeg ønsker ikke lengre å leve i det giftige miljøet vi lever i. Selvsagt kunne jeg ønske at vi fikk det på stell, men vi har hatt så mange runder at jeg ikke tror på det lengre. AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg syns det er fine grunner til å prøve å finne ut av det, jeg. Hva tilsier at du får et bedre samliv med en annen? Det kommer grå hverdager til oss alle på et tidspunkt. Tenk på alle fordelene ved å bli - at man kjenner hverandre veldig godt og har en felles historie, barna får beholde et stabilt hjem, dere slipper å bryte opp familie og vennegjenger, dere slipper å bruke masse tid på å bli kjent med evt. nye partnere - som dere sikkert kommer til å gå fra igjen etterhvert - og dere slipper å flytte, dele eiendeler osv. osv. Sannsynligheten for at du får det så mye bedre et annet sted er vel kanskje ikke så stor? Anonymkode: 19b1b...427 Det er ikke snakk om noe annet sted med en annen. Det er snakk om at jeg har det mye bedre alene sammen med barna eller helt alene når de er sammen med ham. Han mente forøvrig også at ikke skulle skilles uten at en hadde funnet en annen. Og han sa at jeg gjerne måtte gjøre akkurat som jeg vil (ha en på si) så fremt vi fortsatt bodde sammen som en familie. Her misforstår han helt, jeg vil ikke han noen annen, det er ingen annen i bildet. ts Anonymkode: e30cd...e2e 1
Gjest Geitis Skrevet 22. april 2022 #16 Skrevet 22. april 2022 Tenker det er helt greie grunner til å ikke ville skilles, men det hadde vel vert bedre om det var fordi han elsket deg og ikke ville være foruten deg. Sånn rent objektivt er det jo praktisk å være to om alt, mer økonomisk å være to og så lenge man samarbeider bra har jo barna med all sannsynlighet det bedre med å ha trygge stabile rammer rundt seg. Jeg synes hensynet til barna bør veie tyngst. Har de det best med dere sammen eller hver for seg? Høres ut for meg som ekteskapet egentlig er over, spørsmålet er bare om du skal gå nå eller vente til barna et større?
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #17 Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Noen ganger hjelper det med litt ekstra facts: «Kan legge til at vi ikke har delt soverom på 5 år og har kanskje sex 1-2 ganger i året, jeg vil egentlig ikke ha sex med ham mer». Er ikke svaret da gitt? Anonymkode: cbaec...cb1 Har litt problemer med å rettferdiggjøre det likevel. Jeg bryr meg om ham som en venn, når vi er fysisk i nærheten av hverandre føler jeg nok mest på forakt. ts Anonymkode: e30cd...e2e
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #18 Skrevet 22. april 2022 Geitis skrev (8 minutter siden): Tenker det er helt greie grunner til å ikke ville skilles, men det hadde vel vert bedre om det var fordi han elsket deg og ikke ville være foruten deg. Sånn rent objektivt er det jo praktisk å være to om alt, mer økonomisk å være to og så lenge man samarbeider bra har jo barna med all sannsynlighet det bedre med å ha trygge stabile rammer rundt seg. Jeg synes hensynet til barna bør veie tyngst. Har de det best med dere sammen eller hver for seg? Høres ut for meg som ekteskapet egentlig er over, spørsmålet er bare om du skal gå nå eller vente til barna et større? Jeg hadde jo håpet på at vi begge kjente på kjærlighet ovenfor hverandre. Vet at jeg ikke lengre kjenner det for ham og tviler sterkt på ham etter disse utspillene. Det er praktisk å være to om alt, vil tro det er et sterkt motiv for ham. Han har en vanskelig økonomi og vil ikke kunne eie noe på egenhånd. Om barna har det best ved at vi er sammen eller hver for oss er jeg usikker på. Jeg er innstilt på å prøve så lenge som mulig for deres del. Samtidig begynner jeg å kjenne på at jeg mister meg selv. ts Anonymkode: e30cd...e2e
Gjest Geitis Skrevet 22. april 2022 #19 Skrevet 22. april 2022 (endret) AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg hadde jo håpet på at vi begge kjente på kjærlighet ovenfor hverandre. Vet at jeg ikke lengre kjenner det for ham og tviler sterkt på ham etter disse utspillene. Det er praktisk å være to om alt, vil tro det er et sterkt motiv for ham. Han har en vanskelig økonomi og vil ikke kunne eie noe på egenhånd. Om barna har det best ved at vi er sammen eller hver for oss er jeg usikker på. Jeg er innstilt på å prøve så lenge som mulig for deres del. Samtidig begynner jeg å kjenne på at jeg mister meg selv. ts Anonymkode: e30cd...e2e Høres veldig vondt å vanskelig ut. Jeg har dessverre ikke så mange gode råd. Jeg tror bare dette kan fungere dersom begge vil at det skal fungere og er villige til å legge ned innsatsen for å få det til. Du føler du mister deg selv? Hvordan skal du finne deg selv om du er alene? Er det noe av de tingene du kan gjøre allerede nå, som du utsetter fordi du tenker det er noe som du kan gjøre når du er alene? Uansett hva utfallet blir mellom dere to så kan du ta grep for at du skal ha det bedre med deg selv med en gang, du trenger ikke å vente med det. Endret 22. april 2022 av Geitis Skrivefeil
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #20 Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Først så tenkte jeg at han var veldig stakkarslig og desperat for å få dette til å fungere videre. Men etterpå har jeg tenkt det samme. Han kunne i det minste sagt at han er glad i meg, elsker meg eller hva vi betyr for ham. Utover å ha noen å bo sammen med, ha sex med og være foreldre under samme tak. Kan legge til at vi ikke har delt soverom på 5 år og har kanskje sex 1-2 ganger i året, jeg vil egentlig ikke ha sex med ham mer. ts Anonymkode: e30cd...e2e Jeg synes det er sterkt sagt av ham med tanke på at lidenskapen mellom dere har gått nesten helt i stå. Men du virker som du ikke føler det samme som ham, du er mye mer lunken, eller egentlig kald. Anonymkode: f533e...e77
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå