Gå til innhold

Medisiner mot stille refluks til baby

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en gutt på 5 måneder. Vi har en stund mistenkt stille refluks. Var hos fastlege i dag som er enig i at det er sannsynlig. Vi blir dog ikke henvist for pH-sonde, da han legger på seg som han skal. Vi skal derfor bare prøve medisin og se om det fungerer. Vi har fått resept på ranitidin, men det er ikke å få tak i, da det er salgsstopp i Norge. Lurer på hva andre med stille refluks/refluks bruker?

Anonymkode: 48c51...574

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Begynte på nexium da barnet mitt var 4 mnd, det er den mest normale medisinen mot refluks! Men min hadde spiserørbetennelse i tillegg, nexium stoppet det bare fra å bli vondt/betennelse igjen! Var fortsatt litt svelging og gulp, men det gikk nesten over rundt 1,5 årsalder.  Viktigste er at de ikke er plaget av det! 

Anonymkode: 5863b...c12

AnonymBruker
Skrevet

hæ? Gulper ikke alle babyer? Og da må da være feil å behandle baby-gulping medikamentelt??

Anonymkode: 70a2a...8d2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

hæ? Gulper ikke alle babyer? Og da må da være feil å behandle baby-gulping medikamentelt??

Jo, men de fleste får medisiner om de har vondt eller mye ubehag. Takk og lov! Refluks og normal gulping er to forskjellige ting. Nå måtte min baby gjennom gastroskopi pga matnekt og smerteskrik hver gang det var svelging eller gulping da, og dermed medisiner fordi gulpingen(refluksen) gjorde så det var kronisk spiserørbetennelse. 

Anonymkode: 5863b...c12

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Dette er ikke vanlig gulping. Dette er en medisinsk tilstand. 

Anonymkode: 5af02...dc1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...