Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan en som går på nav søke på nav jobb i en annen by? Eller vil de gå inn og se historikken? Hen har ikke lyst å dele historien eller noe med nye arbgv. 

Anonymkode: 2bc48...da2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig kan du det. :) Vi har ikke lov til å søke opp de som søker jobb hos oss i fagsystemene, så det trenger du ikke å bekymre deg for. 

Anonymkode: 01aa1...18f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selvfølgelig kan du det. :) Vi har ikke lov til å søke opp de som søker jobb hos oss i fagsystemene, så det trenger du ikke å bekymre deg for. 

Klart de søker folk opp, noe annet er naivt.

Anonymkode: eddda...9b6

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Klart de søker folk opp, noe annet er naivt.

Naivt? Jeg jobber selv i NAV og har vært med på å ansette titalls mennesker. Selvfølgelig søker vi ikke opp de som søker jobb hos oss. Det har vi ikke tjenstlig behov for. I tillegg blir alt logget, så det vil være dumt dersom søkeren ber om innsyn i hvem som har gjort oppslag. ;)

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Naivt? Jeg jobber selv i NAV og har vært med på å ansette titalls mennesker. Selvfølgelig søker vi ikke opp de som søker jobb hos oss. Det har vi ikke tjenstlig behov for. I tillegg blir alt logget, så det vil være dumt dersom søkeren ber om innsyn i hvem som har gjort oppslag. ;)

Javisst, men du kan ikke snakke for ALLE i Norges land.

Jeg vet det blir gjort enkelte steder.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aap og søkte Jobb som rådgiver på samme nav kontor. Fikk jobben :)

Anonymkode: 1abe8...416

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det tror jeg ingenting på.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Gratulerer! Då blei du kanskje intervjua til jobben av andre enn dei som behandla sykepenge- og AAP-søknad? 

Anonymkode: c0d34...54f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du får tro hva du vil :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Gratulerer! Då blei du kanskje intervjua til jobben av andre enn dei som behandla sykepenge- og AAP-søknad? 

Anonymkode: c0d34...54f

Takk! :)Ja, det stemmer :) Ble intervjuet av ledere fra ett helt annet nav kontor.

Har jobbet på NAV i 10 år og allerde angret en eneste dag.

• Liker 2
Skrevet

Ingen grunn til å mistro det.

Sett at man er yrkessjåfør og blir utsatt for en trafikkulykke. Man kan ikke fortsette som sjåfør, men prøver ut arbeidsevne. Kontorjobb går bra, og har man relevant kompetanse er det ikke noe i veien for å bli ansatt som rådgiver på eget NAV-kontor.

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ingen bryr seg om det 🤷🏼‍♀️
Kan helt fint få jobb på NAV kontoret man har vært tilknyttet før 

Anonymkode: c61bb...e49

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du tuller, ikke sant? Det er jo godt kjent og helt vanlig at arbeidsgivere googler dem de skal intervjue. 

Anonymkode: de436...687

• Liker 1
Skrevet

Du tuller, ikke sant? Det er jo godt kjent og helt vanlig at arbeidsgivere googler dem de skal intervjue. 

Nå er ikke Google blant fagsystemene som brukes i NAV.

Google er tillat og greit. Socio, gosys, arena, personkortet osv er ikke tillatt å bruke med mindre man har tjenestebehov for oppslag.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Javisst, men du kan ikke snakke for ALLE i Norges land.

Jeg vet det blir gjort enkelte steder.

Det kan godt hende at noen få er så dumme, men de færreste risikerer jobben sin ved å gjøre noe sånt. Det er ikke normalen, og skal ikke forekomme. 

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er rart med det? Flere av mine kolleger har tidligere vært brukere på kontoret. Noe jeg for øvrig vet fordi de har sagt det, ikke fordi jeg har søkt de opp. ;) 

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Å google noen er fullstendig lov og helt vanlig. Det jeg snakker om her er å slå opp jobbsøkere i fagsystemene våre. Det er ikke lov. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Forskjell på å Google noen og å søke de opp i systemene sine. 
Jeg vet at dama til x’en min har vært innlagt på sykehuset, men jeg søker ikke opp journalen hennes for å se hvorfor🤷‍♀️

Anonymkode: 1ad29...a09

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jobber ikke i NAV men forvaltning et annet sted. Selv om man har tilgang til alt, og vi har ikke logg over hvem som leser engang...så gidder man faktisk aldri å søke opp kjentfolk. Er mye å gjøre på jobb og man ser seg helt blind på navn. Jeg har sett mye sensitivt i dag, men hadde noen holdt en kniv mot strupen min og spurt om hvem eller et navn hadde jeg ikke hatt peiling. Det blir bare et av hundre andre navn den dagen. 

Anonymkode: acef8...3ba

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...