Gå til innhold

Naboene liker oss ikke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I høst flyttet vi (to voksne, 2 barn) inn i et nytt hus. Det er et ganske etablert nabolag, og snittinntekten er median høy. Variert baby, skolealder og tidlig pensjonister.. I høst virket alle imøtekommende, og inviterte oss over på kaffe og slikt. Men etter at våren nå kom, og barna leker ute får vi plutselig masse klager på bråk! Den ene naboen sa at det måtte være stille etter 17:30 fordi da skulle deres baby sove. En annen sa veldig bastant at utestemme ikke behøvde å være skriking og roping. 
Barna våre hopper på trampoline, sykler og koser seg. Blir helt forfjamset.. er det for mye bråk å leke helt normalt som barn?!? Kan jeg si noe? Dette er ikke en blokk eller rekkehus, men eneboliger i et nabolag. 

Anonymkode: dcb8c...114

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Be de snerpe igjen. Stille etter 23:00 er vel grunnregelen. Leking kl 17:30 må de akseptere om de skal bo rundt folk.

  • Liker 39
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det trenger strengtalt ikke være skriking og roping.  Vi bor tett i tett med huseier(vi leier) og unga dere skriker og roper så jomer i veggene. Det overdøver tv, umulig å ha døra oppe da de skriker så jævlig høyt. Og vi har også en baby. Greit at barn leker og har det gøy men det går ann å ta litt hensyn. Hagen dems er tett mot stua /balkongen vår

Anonymkode: 2ccb6...cb9

  • Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I høst flyttet vi (to voksne, 2 barn) inn i et nytt hus. Det er et ganske etablert nabolag, og snittinntekten er median høy. Variert baby, skolealder og tidlig pensjonister.. I høst virket alle imøtekommende, og inviterte oss over på kaffe og slikt. Men etter at våren nå kom, og barna leker ute får vi plutselig masse klager på bråk! Den ene naboen sa at det måtte være stille etter 17:30 fordi da skulle deres baby sove. En annen sa veldig bastant at utestemme ikke behøvde å være skriking og roping. 
Barna våre hopper på trampoline, sykler og koser seg. Blir helt forfjamset.. er det for mye bråk å leke helt normalt som barn?!? Kan jeg si noe? Dette er ikke en blokk eller rekkehus, men eneboliger i et nabolag. 

Anonymkode: dcb8c...114

Jeg bor i en blokk men det har flyttet inn en barnefamilie i et hus ganske langt unna blokken, allikevel kan jeg høre skriking og skråling helt hit som vi bor. Høylytt synging, skriking og alt på timesvis hver dag. Om dere er en sånn type familie og i tillegg har naboer som bor veldig nært dere så skjønner jeg de blir irriterte. Det er ikke gøy med høylytte bråkete familier, barn eller ei. Det er greit å leke og ha litt volum, men når det åpenbart er ren skriking og skråling for å bråke mest mulig da bør foreldrene si fra... 

Anonymkode: 32c4c...01a

  • Liker 30
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slår bare på høy musikk med stygg tekst, da bruker naboene å ta inn ungene.

Anonymkode: bdb7e...c47

  • Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar tid å bli sosialisert inn i et nabolag, noen tilpasser seg bedre enn andre. Greit med barn som leker, men de trenger ikke ta helt av heller. Trampoliner er støykilder, og svært irriterende med folk som hevder sin rett til å støye til kl 23.00🙄

Anonymkode: 58cc3...d31

  • Liker 22
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når man bor på boligfelt så får man da tåle at det bor folk der! Jeg blir helt satt ut jeg! De som vil ha fred og ro bør IKKE bosette seg på et boligfelt hvor hus og hager ligger tett i tett! 

Anonymkode: b0b6c...8d0

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SnowBells
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

I høst flyttet vi (to voksne, 2 barn) inn i et nytt hus. Det er et ganske etablert nabolag, og snittinntekten er median høy. Variert baby, skolealder og tidlig pensjonister.. I høst virket alle imøtekommende, og inviterte oss over på kaffe og slikt. Men etter at våren nå kom, og barna leker ute får vi plutselig masse klager på bråk! Den ene naboen sa at det måtte være stille etter 17:30 fordi da skulle deres baby sove. En annen sa veldig bastant at utestemme ikke behøvde å være skriking og roping. 
Barna våre hopper på trampoline, sykler og koser seg. Blir helt forfjamset.. er det for mye bråk å leke helt normalt som barn?!? Kan jeg si noe? Dette er ikke en blokk eller rekkehus, men eneboliger i et nabolag. 

Anonymkode: dcb8c...114

Hvis en familie forlanger stillhet på boligfeltet etter kl 17:30 fordi babyen deres skal sove så hadde jeg lurt på om de hadde en skrue løs 😳

Endret av SnowBells
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Barna våre roper kanskje litt når de er på trampolinen, men mest ler og koser de seg! Når vi vokste opp var det helt greit med litt støy, men nå føler jeg at folk liksom skal bure seg inne og være stille mens de ser på tven. Vi er kanskje mer aktive enn mange andre, og det ser jeg på som sunt. Er også sjokkert - spesielt over de eldste som har hatt små barn en gang i tida… 

Anonymkode: dcb8c...114

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SnowBells skrev (Akkurat nå):

Hvis en familie krever stillhet på boligfeltet etter kl 17:30 fordi babyen deres skal sove så hadde jeg bare ledd 😳

Ja. Helt satt ut jeg. Begynner jo å lure på hvordan det ser ut inne der.. 

Anonymkode: dcb8c...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare å drite i det. 

Forhold deg til at det skal være rolig etter 23.00 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SnowBells
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja. Helt satt ut jeg. Begynner jo å lure på hvordan det ser ut inne der.. 

Anonymkode: dcb8c...114

Det er helt normalt at barn løper rundt på boligfelt og leker og koser seg. Hele poenget med boligfelt er at det er masse folk i nærheten som man kan sosialisere med. Og hvis barna ikke får ha utestemme ute engang, hvor skal de ha det da?? Skal alle barn bures inne kl 16 og sitte krumrygget med nettbrett og innestemme til det er leggetid? (Og man lurer på hvorfor så mange gutter faller ut av skolesystemet...)

Endret av SnowBells
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det får de bare tåle! Men måtte le litt, skulle tro det var jeg som hadde skrevet dette 😂 må bare si; velkommen i klubben 😒

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn som leker er helt innafor. Men naboungene her (kun en familie altså) lager så mye bråk at det er komplett umulig å føre en samtale på vår terrasse når de er ute på trampolina. Ingen andre familier har gjort at jeg har reagert som jeg gjør på dem.

Vi har hatt fire barn i hus, OG trampoline. Prat og latter tillot vi, unødvendig hyling og det å lage lyd bare for å lage lyd slo vi ned på. Og det gjør de fleste andre rundt her vil jeg tro, det er ihvertfall ingen andre med det lydnivået rundt her.

Å forlange at barn i et boligfelt er stille fra 1730 pga sovende baby er på trynet. Men hvis barna deres er av typen som lager mest lyd i hele gata, at det er konstant HELE tiden og at naboene nesten er glade når det regner (sånn som det er her), så skjønner jeg jo at folk blir litt oppgitt. Jeg har ikke klaget til naboene altså, det har jeg holdt meg unna, men det betyr ikke at jeg ikke av og til har lyst....

Så ja, kall meg gammel og sær og si at jeg burde bodd på bygda - men her er det barnefamilier i omtrent alle hus rundt meg, og det går veldig fint! Men det er den ENE familien som overhodet ikke bryr seg om eget volum....

  • Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å kose seg ute behøver ikke å bety intens skriking, barn kan fint leke og ha de gøy uten den vanvittige hylingen. Her må du faktisk lære å ta litt hensyn ts. 

Anonymkode: 901ea...776

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bør jo lære barn å ikke hyle, rope og hvine. Når mange klager bør du nok ta en runde med barna dine. 

Vi bor også tett på naboer. Også flere trampoliner. Barn snakker, innimellom litt høyt. Høy latter, innimellom sang. Et sjeldent rop på noen andre. Men ikke støy av den typen jeg nevner over. 

Slik vokste jeg også opp. Vi lekte i gata, mye lyd. Men jeg visste da godt at roping og hyling ikke var greit. 

Anonymkode: 7b729...aa3

  • Liker 15
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ts her. Barna våre roper kanskje litt når de er på trampolinen, men mest ler og koser de seg! Når vi vokste opp var det helt greit med litt støy, men nå føler jeg at folk liksom skal bure seg inne og være stille mens de ser på tven. Vi er kanskje mer aktive enn mange andre, og det ser jeg på som sunt. Er også sjokkert - spesielt over de eldste som har hatt små barn en gang i tida… 

Anonymkode: dcb8c...114

Jeg synes det er veldig sært når jeg er i et nabolag med masse trampoliner, lekestativ, sykler og sandkasser, men man ser knapt barn. Og de man ser lager nesten ingen lyd 🤯 Jeg synes det blir litt drøyt å be barn bruke innestemme ute. Å være 4-5 år betyr at de må få være helt i sin egen lekeverden noen ganger, og da kan det jo være de ler høyt, ropersynger "...nå er skatten VÅR!" mens de veiever med en pinne fra liksom-skipet sitt. Trodde man måtte regne med sånt 🤷🏼‍♀️ 

Anonymkode: 5e885...5e6

  • Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det selvsagt er greit å fortelle barn at man kan ha det gøy uten å hyle. Men normal latter og prat må man da tåle når man bor rundt folk. 

De med babyen må flytte langt ut på landet uten noen naboer hvis de forventer total stillhet rundt 17:30. Sånt kan man ikke kreve når man har naboer! 

Anonymkode: 5d4c9...869

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...