Gå til innhold

Det å sitte ute eller være ute når det er sol

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Der er så kjedelig.   Kjæresten  insisterte  på å fikse ute plass her. Møbler og puter  ja hele pakken. Og når han ikke er  her og det er fint vær så maser han meg  nesten ut .. nå må du sette deg ut og nyte .   Altså jeg liker å være ute viss jeg enten har noe å gjøre som gage arbeid  eller  tur. Eller  å ha noen å prate med . Men alene.   Det er kjedelig . Forlyst til mobil eller nett. Bok  klare jeg ikke å konsentrere  meg om pga  det som skjer  ute.  Så jeg sitter å stirrer i lufta. Er det det man skal gjøre  eller gjør jeg noe feil siden  mann skal elske det. 

Anonymkode: dc042...2be

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da ønsker du deg parasoll til uteplassen. Det blir uansett fort for varmt i sola om sommeren.

Anonymkode: 11eba...077

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det. Og like vel lyst . Og like kjedelig.    Da kan du forklare meg . Hva er det store  med å sitte ute?

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Da ønsker du deg parasoll til uteplassen. Det blir uansett fort for varmt i sola om sommeren.

Anonymkode: 11eba...077

• Liker 1
Skrevet

Du gjør som du vil. Det er ikke feil å ikke sitte ute heller. Jeg syns det er dørgende kjedelig uten en bok eller en pad med serie/film. Har sittet ute de siste dagene, men kun fordi jeg har tre nye bøker i en serie 😂 for jeg klarer ikke lese bøker inne. Da blir jeg mer distrahert ved å se på alt jeg burde gjort. Ute kan jeg få roen til å lese

Vi er alle forskjellige, syns det er trist at kjæresten din nesten jager deg ut bare for å nyte været. 

• Liker 3
  • Hjerte 2
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Helt enig, det er gørr kjedelig å sitte i sola.  Men helt greit om jeg gjør noe, men å bare sitte der nei takk. 

Skrevet

Jeg elsker å være i sola, men må se på ting enten på mobilen eller nettbrettet. Eller lese eller høre på musikk. Da flyr timene. Hadde jeg bare sittet rett opp og ned hadde jeg kjedet meg ihjel! 😅

• Liker 1
Skrevet

Sitte ute med noe kald drikke og bare slappe av med lydbok på øret eller musikk er ren magi. Men vi er alle forskjellige så vi liker jo forskjellig også. Jeg er solelsker men har dessverre ikke uteplass. En stor sorg hver eneste vår/sommer. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er dritkjedelig. Da må man gjøre noe. Jeg liker best å være ute og jobbe, for eksempel i hagen, når det er sol.

Anonymkode: 00146...598

AnonymBruker
Skrevet

Radio / podcast / lydbok.

Kryssord / sudoku.
Strikking / hekling.

Avis / bok / fagblad.

Fotbad og stelle føtter.

Har også et enkelt utekjøkken, så tilbereder endel mat ute. Elsker å vaske opp for hånd ute, det er skikkelig sommerfølelsen.

Anonymkode: 450bb...429

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hah, husker en gang jeg var på besøk hos moren min og typen noen dager. Jeg fikk kommentarer på at jeg ikke måtte være så lat. Hva jeg gjorde? Satt i en stol i stua. Hva de gjorde? Satt i stoler på verandaen. Det var 1.5 mellom oss og vi gjorde akkurat det samme, men jeg var altså den late. 🤷‍♂️

Jeg klarer ikke sitte i sol og varme, da blir jeg uvel og føler meg syk ut resten av dagen. Gi meg skygge og bris, og en bok eller noe å pusle med, så skal jeg vel klare å sitte i ro en stund.

Anonymkode: a3bf6...44c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde nesten jeg var alene om å være sånn. Men det er jeg tydeligvis ikke.  For jeg har et inntrykk av at at alle andre rundt meg elsker å sitte i sola på terrassen, gjerne i timevis. Jeg blir bare rastløs og ubekvem av det, og klarer ikke å slappe av. Ikke klarer jeg å slappe av med en bok  eller noe annet ute heller. Det er for mange inntrykk ute, og jeg føler meg  på en måte ubeskyttet og på utstilling, til tross for at det ikke er mange naboer her jeg bor. Altfor varmt er det som regel også. Jeg har nesten gått rundt og trodd at det var noe veldig galt eller spesielt med meg pga. dette. Jeg synes det er ok å være ute dersom jeg har noe å holde på med eller prate med, men har i grunnen aldri vært noe "utemenneske".

Anonymkode: 1ea67...1f4

• Liker 3
Skrevet

Samme her. Derfor jeg alltid er inne når det er sol :)

Skrevet

Jeg liker godt å sitte ute og lese bok eller så pusler jeg i ikrukkehsgen min.  Men  måtte bli ganske så voksen før jeg kunne tillate meg selv å være inne også om jeg ønsker det. Hører liksom suset av den eldre generasjonen som sier du må ut når det er sol🤷‍♀️ nå liker jeg jo det og så sånn etterhvert å sitte ute i sola men nå gjør jeg det når jeg selv har lyst. Men den dårlig samvittigheten over å sitte inne kommer snikende fortsatt om jeg er inne. Må være en sånn sosial kode vi har nedarvet 🤔verste er når du hører ekkoet av egne foreldre når du snakker til egne barn 🤣men er i hvertfall bevisst det da😉

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tåler ikke sol (hud som en ire - blir bare brent, aldri brun, får bare 20 nye føflekker hver høst i stedet), så for meg er soldager bare oppskrytt uansett. 

Anonymkode: b585f...dd6

AnonymBruker
Skrevet
-Missi- skrev (7 minutter siden):

verste er når du hører ekkoet av egne foreldre når du snakker til egne barn 🤣

Dette!! 😅  tok meg selv i å si  "det er aaaltfor fint vær til å sitte inne"  til 5 åringen (som forsåvidt hadde vert ute hele dagen i barnehagen).   Jeg er blitt min mor 😅🙈🙈

Anonymkode: 75498...22b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg liker heller ikke sitte ute. Eneste unntaket er hvis samboeren ber meg komme ut for å spise is eller drikke noe kaldt. Ellers  er han pent nødt til å sitte på verandaen alene. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.4.2022 den 16.11):

Der er så kjedelig.   Kjæresten  insisterte  på å fikse ute plass her. Møbler og puter  ja hele pakken. Og når han ikke er  her og det er fint vær så maser han meg  nesten ut .. nå må du sette deg ut og nyte .   Altså jeg liker å være ute viss jeg enten har noe å gjøre som gage arbeid  eller  tur. Eller  å ha noen å prate med . Men alene.   Det er kjedelig . Forlyst til mobil eller nett. Bok  klare jeg ikke å konsentrere  meg om pga  det som skjer  uteSå jeg sitter å stirrer i lufta. Er det det man skal gjøre  eller gjør jeg noe feil siden  mann skal elske det. 

Frisk luft, d-vitamin, og å være nær natur er alt fordeler ved å sitte ute.

At du ikke liker å sitte ute er så sin sak, det er ditt valg og din preferanse, men jeg skjønner ikke helt det jeg har uthevet.

"Bok klarer jeg ikke å konsentrere meg om pga det som skjer ute".
Hvis det er så mye som skjer ute, hvorfor sitter du da og stirrer ut i lufta?
Hvis jeg hadde vært deg hadde jeg sett på bilene som kjørte forbi, sett på barna som lekte, sett på menneskene som gikk forbi i stedet for å stirre ut i lufta.
Å være tilstede i nuet er også en kunst.  :)

Jeg er ikke av dem som må sitte ute og benytte meg av hvert eneste solgløtt som er, men jeg liker å sitte ute i skyggen når det passer seg slik.

Hva jeg gjør ute, er stort sett det samme som jeg gjør inne.
Jeg gjør forefallende arbeid, vasker, rydder, steller planter.
Jeg leser, enten i en bok, på nettbrett, eller på mobil.
Jeg lytter til musikk.
Jeg lytter til lydene rundt meg.  Fuglene som synger, insektene som summer, barn som leker, naboer som krangler, biler som kjører.
Jeg tenker, reflekterer, planlegger, finner roen i meg selv.

Jeg hørte en uformell spørreundersøkelse på P4 for noen år siden.  Denne  spørreundersøkelsen viste at noe av det verste norske folk visste var å være alene, i stillhet, med tankene sine.  Det var kjedelig i følge dem.
Det er så veldig mange som føler at noe må skje hele tiden.
Jeg er ikke av dem.
Jeg kan gjerne sitte ute i hagestolen min i skyggen, eller i sofaen hvis jeg er inne, og drømme meg bort for en time eller to.

Anonymkode: 333f5...a87

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Det er vel enda en ting du liksom «skal» gjøre her i landet. Skikkelig gammeldags. Når det er sol skal du liksom ut! Skam å sitte inne når det er sol. Jeg setter meg ut av og til, når jeg har lyst. Men det er for varmt i sola uansett, og ikke bra for huden. I tillegg så er det vel pollen sesong snart og da kan jeg ikke sitte ute. Jeg synes folk skal slutte å mase om at andre skal gjøre ditt og datt. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.4.2022 den 16.11):

Der er så kjedelig.   Kjæresten  insisterte  på å fikse ute plass her. Møbler og puter  ja hele pakken. Og når han ikke er  her og det er fint vær så maser han meg  nesten ut .. nå må du sette deg ut og nyte .   Altså jeg liker å være ute viss jeg enten har noe å gjøre som gage arbeid  eller  tur. Eller  å ha noen å prate med . Men alene.   Det er kjedelig . Forlyst til mobil eller nett. Bok  klare jeg ikke å konsentrere  meg om pga  det som skjer  ute.  Så jeg sitter å stirrer i lufta. Er det det man skal gjøre  eller gjør jeg noe feil siden  mann skal elske det. 

hørt om å slappe av? høres ut som du trenger det :)

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Natta1980 said:

hørt om å slappe av? høres ut som du trenger det :)

Jeg slapper av inne .  På sofa.   Uten problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...