Gå til innhold

John Carew tiltalt for grovt skattesvik

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og igjen handler det om påstander om komplisert regelverk som egentlig ikke er så komplisert, men ganske enkel.

Det blir en interessant rettssak å følge. Ut fra informasjonen som er kommet ut, ser jeg ikke for meg hvordan han vil slippe unna straff. 

• Liker 6
Skrevet

Han er kjendis så tviler på at han får fengselsstraff, 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Er ikke direkte overrasket med tanke på hans samarbeid med utenlandske bettingselskaper som holder til på Malta av en grunn. Les: skatteparadis for disse selskapene.

Tviler på han får fengselsstraff. Spørsmålet her blir vel om det blir forsettlig eller ei - hvordan de skal klare å bevise dette uten noe konkret dokumentasjon får vi vel se. Mulig de har noe de ikke har gått ut med.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Neei, hadde jeg aldri trodd... Personer som spiller på kjendisstatusen sin for å tjene penger på å reklamere for skruppelløse gamblingselskaper pleier jo å ha den høyeste moral.

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Gereon Rath skrev (7 minutter siden):

Han er kjendis så tviler på at han får fengselsstraff, 

Om han blir dømt får han nok fengsel, kjendis eller ei.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Økokrom vinner nesten alle sakene sine. Og denne typen krim gir nesten alltod 2 år ubetinget. Han skylder allerede på rådgiveren sin... lover ikke bra for han.

Tøff i trynet på fotballbanen og lagbussen, men det er ingen dommer å rope på når Ronny og Jamal kommer for å klaske skinkene dine i fengsel. 

• Liker 7
Skrevet

Ekstra trist at en gammel fotballhelt som Carew, går i grådighetsfellen. Men merkelig nok, ser det ut til at grådighet ikke kommer av at man har for lite, men snarere av det motsatte. Omtrent som å drikke saltvann: jo mer man drikker, jo tørstere blir man.

• Liker 12
  • Hjerte 1
Skrevet
Caniggia skrev (6 minutter siden):

Ekstra trist at en gammel fotballhelt som Carew, går i grådighetsfellen. Men merkelig nok, ser det ut til at grådighet ikke kommer av at man har for lite, men snarere av det motsatte. Omtrent som å drikke saltvann: jo mer man drikker, jo tørstere blir man.

Denne fyren har vel aldri følt noe ansvar for å gi tilbake til samfunnet som har gjort ham rik.

Typisk superegoistisk idrettsstjerne.

• Liker 6
  • Hjerte 1
Gjest Optimo
Skrevet

Jeg tror neppe det er med overlegg som i at han mente å snyte på skatten. Han har vel ikke giddet å sette seg inn i dette, men tenkt at de som jobber for han fikser det. Så har en beskjed eller ti blitt ignorert, glemt eller misforstått. 

Ikke at det er noen unnskyldning, for all del. Han får ta den straffen som kommer. 

Skrevet (endret)
Justlooking skrev (4 timer siden):

Det er godt å se at norske media skriver navnet hans, og at de ikke prøver å anonymisere og gjemme ham bak "tidligere fotballspiller". 

Nå er Carew med i den nye "Olsenbanden"-filmen (som Benny), og vi får jo håpe han får gjort seg ferdig med denne før han eventuelt må i fengsel. 🤣

Endret av NordicViking
  • Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
Maskulino skrev (Akkurat nå):

Denne fyren har vel aldri følt noe ansvar for å gi tilbake til samfunnet som har gjort ham rik.

Typisk superegoistisk idrettsstjerne.

Nei, vi ser jo det nå. Men jeg tror han er «offer» for en allmenn-menneskelig mekanisme.

Skrevet
Caniggia skrev (1 minutt siden):

Nei, vi ser jo det nå. Men jeg tror han er «offer» for en allmenn-menneskelig mekanisme.

Kanskje.

Men det var vel en titt bak øya på ham da han nekta ta ansvar for barnet han fikk med denne ONSen sin?

• Liker 6
Skrevet
Optimo skrev (2 minutter siden):

Jeg tror neppe det er med overlegg som i at han mente å snyte på skatten. Han har vel ikke giddet å sette seg inn i dette, men tenkt at de som jobber for han fikser det. Så har en beskjed eller ti blitt ignorert, glemt eller misforstått. 

Ikke at det er noen unnskyldning, for all del. Han får ta den straffen som kommer. 

Selvsagt er det med overlegg. Reglene om hvor mange dager du kan bo i Norge (i løpet av et år) hvis du vil skatte til Storbrittania er krystallklare. Og dette er definitivt ikke advokatens feil.

• Liker 6
Skrevet

Litt skuffet over han.

Hadde respekt for han som har forvaltet pengene sine på en så smart måte ifht mange andre tidligere fotballstjerner (les Riise).

5,2 mill er jo småpenger for Carew i det store bildet.

• Liker 3
Annonse
Skrevet

Putt han bak lås og slå. Ingen sympati for han. Æsj 🤮

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Blomsterpotta skrev (Akkurat nå):

Putt han bak lås og slå. Ingen sympati for han. Æsj 🤮

Jo, men trist. Husker når fyren rundspilte Burrussia Dortmund. Men penger korrumperer tydeligvis.

• Liker 2
Skrevet
Caniggia skrev (2 minutter siden):

Jo, men trist. Husker når fyren rundspilte Burrussia Dortmund. Men penger korrumperer tydeligvis.

Har aldri likt han jeg

• Liker 3
Gjest Nimbus2000
Skrevet
Drizzt skrev (4 timer siden):

Og igjen handler det om påstander om komplisert regelverk som egentlig ikke er så komplisert, men ganske enkel.

Her er reglene:

– Dette er ikke komplisert jus. Dersom man anses å ha flyttet fra Norge, så er det begrenset hvor mye du kan oppholde seg i Norge uten å være skattepliktig. Dette er enkle regler, helt uten skjønn. Har du vært i Norge én dag, så krysser du av for én dag. Har du overnattet, så krysser du av for to dager, sier Furuseth(forsker på skatterett).

https://www.vg.no/sport/fotball/i/47eaxV/mener-carew-bommer-du-er-selv-ansvarlig

Å krysse av hvor mange dager man har oppholdt seg i Norge må være det minst kompliserte man kan gjøre.  Om Carew har krysset av færre dager enn han faktisk har vært i Norge så har han åpenbart løyet og ikke misforstått "kompliserte skatteregler". 

Skrevet
Blomsterpotta skrev (4 minutter siden):

Har aldri likt han jeg

Nei, men du har kanskje aldri sett ham på fotballbanen i glansdagene?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...