AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #1 Skrevet 22. april 2022 Under corona og nedstengingen så fikk jeg og en venninne god kontakt og ble gode venninner. Jeg mistet mye av nettverket mitt under corona, det gjorde hun også, vi fant hverandre og det ble til at vi kunne ha dype samtaler, le sammen, gråte sammen, og veldig lav terskel om å finne på ting sammen. Nå er jeg blokket. Vi er begge studenter midt i 20-årene, jeg skriver master, jobber 60% deltid, og har kjæreste og diverse familie som jeg bruker en del tid på utenom. Jeg har ikke vært spesielt god på å pleie vennskapet mitt med denne venninnen de siste månedene for dagene er stappfulle og nøye planlagt, men vi holder kontakten omtrent daglig via sosiale medier og har/hadde konkrete planer sammen til sommeren. For et par dager siden så sendte jeg henne en snap av noe, hun svarte "jeg har bursdag", jeg unnskyldte meg med at jeg ikke så dette (det kom ikke opp på verken snapchat eller facebook, og jeg er ikke flink til å huske datoer) og gratulerte henne masse med dagen, men da var jeg allerede blokkert. Jeg forsøkte å nå henne på andre sosiale medier, men jeg var blokkert der også. Så ja.. nå sitter jeg her en venninne mindre og med en gnagende dårlig samvittighet. Kjæresten min har aldri likt denne venninnen noe særlig og mener at hun bare er overdramatisk og sikkert kommer tilbake om et par uker, men jeg sitter med følelsen av at jeg kanskje har brukt altfor lite tid på henne i det siste og at begeret ble fullt. Jeg har unnskyldt meg alle steder jeg kan nå henne, men får ikke noe svar/er blokkert. Jeg bør kanskje legge til at vi aldri har feiret bursdagene våre sammen eller gitt hverandre gaver fordi bursdagene våres er midt i eksamensperioden for begge to, så det var nok ikke mangel på feiring og gave som var vippepunktet. Litt utblåsning, men også; hva bør jeg egentlig gjøre? Bare glemme henne? Prøve å gjenopprette kontakten igjen og være en bedre venninne? Lære å prioritere bedre i framtiden? Sitter her med dårlig samvittighet og sjokk over å bli blokkert Anonymkode: 1d899...d2c
Gjest Dævendøtte Skrevet 22. april 2022 #2 Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så ja.. nå sitter jeg her en venninne mindre og med en gnagende dårlig samvittighet. Kjæresten min har aldri likt denne venninnen noe særlig og mener at hun bare er overdramatisk Kjæresten din har rett.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #3 Skrevet 22. april 2022 Ingen poeng å prøve mer, ikke gjorde du noe galt heller. Hun tar kanskje kontakt igjen når hun er ferdig å furte. Anonymkode: d5156...96e 7
Blueberrymuffin Skrevet 22. april 2022 #4 Skrevet 22. april 2022 (endret) Det der er ikke en ekte venninne. Lage så mye styr, fordi du glemte bursdagen. Ikke alle vennene mine jeg husker bursdagen på, og motsatt, MEN vi blokker ikke hverandre og avslutter vennskapet av den grunn. Noe så ekstremt, barnselig og selvsentrert. Unnskyld, men her er det venninnen din som er fæl. Greit hun hadde bursdag, men å være så selvmedlidende og dramatisk at hun blokker deg, og ikke engang aksepterer en unnskyldning. Unnskyld, men hva faen!? Dette er jo slik oppførsel man kan forvente seg av barn som er 5-7 år gamle, ikke et voksent menneske. Hvilke venner gjør sånt? Sjokkert over at et voksent menneske kan oppføre seg slik. Ikke bebreid deg selv ta du er ikke problemet. Det er denne venninnen som er problemet, hun kan umulig være helt i vater. Endret 22. april 2022 av Blueberrymuffin 6 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #5 Skrevet 22. april 2022 Dævendøtte skrev (1 time siden): Kjæresten din har rett. AnonymBruker skrev (1 time siden): Ingen poeng å prøve mer, ikke gjorde du noe galt heller. Hun tar kanskje kontakt igjen når hun er ferdig å furte. Anonymkode: d5156...96e Blueberrymuffin skrev (58 minutter siden): Det der er ikke en ekte venninne. Lage så mye styr, fordi du glemte bursdagen. Ikke alle vennene mine jeg husker bursdagen på, og motsatt, MEN vi blokker ikke hverandre og avslutter vennskapet av den grunn. Noe så ekstremt, barnselig og selvsentrert. Unnskyld, men her er det venninnen din som er fæl. Greit hun hadde bursdag, men å være så selvmedlidende og dramatisk at hun blokker deg, og ikke engang aksepterer en unnskyldning. Unnskyld, men hva faen!? Dette er jo slik oppførsel man kan forvente seg av barn som er 5-7 år gamle, ikke et voksent menneske. Hvilke venner gjør sånt? Sjokkert over at et voksent menneske kan oppføre seg slik. Ikke bebreid deg selv ta du er ikke problemet. Det er denne venninnen som er problemet, hun kan umulig være helt i vater. Men kan ikke reaksjonen hennes rett og slett komme av en utblåsning? Jeg har ikke funnet på noe sammen med henne mer enn 4 ganger i år ts Anonymkode: 1d899...d2c
exictence Skrevet 22. april 2022 #6 Skrevet 22. april 2022 Jeg glemmer rett som det er bursdager, og forventer heller ikke at folk skal huske min. Det er hun som skal ha dårlig samvittighet for å blokkere deg. Det gjør da ingen god venninne. Du kan bare slappe av. Kanskje det for deg var det beste? Trist for henne. 3
Gjest Dævendøtte Skrevet 22. april 2022 #7 Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Men kan ikke reaksjonen hennes rett og slett komme av en utblåsning? Jeg har ikke funnet på noe sammen med henne mer enn 4 ganger i år ts Anonymkode: 1d899...d2c Har dere planlagt flere møter som du har avlyst? Har du lovet henne å finne på noe, men ikke gjort det, gang på gang? Hvis ja, da kan hun være litt skuffet. Hvis nei, hun er en dramaqueen. Du har dårlig samvittighet, sier du, hvorfor har du det? Har hun blokkert deg bare fordi du glemte bursdagen hennes i noen timer, ja, da er det hos henne problemet ligger.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #8 Skrevet 22. april 2022 Dævendøtte skrev (17 minutter siden): Har dere planlagt flere møter som du har avlyst? Har du lovet henne å finne på noe, men ikke gjort det, gang på gang? Hvis ja, da kan hun være litt skuffet. Hvis nei, hun er en dramaqueen. Du har dårlig samvittighet, sier du, hvorfor har du det? Har hun blokkert deg bare fordi du glemte bursdagen hennes i noen timer, ja, da er det hos henne problemet ligger. Nei, jeg avlyser aldri noe. Er heller litt forsiktig med å planlegge noe dersom jeg av ulike grunner tror at det er en risiko for at jeg ikke kan likevel. Det skal sies at de konkrete planene vi hadde for i sommer henger litt i en tynn tråd nå, for jeg vet jo ikke om de blir noe av lengre og ferieukene mine vil jeg jo bruke til noe Jeg vet ikke hvorfor jeg har dårlig samvittighet. Jeg har aldri blitt blokkert før i hele mitt liv og det sitter vel som et type sjokk og en følelse av at jeg har gjort noe veldig galt ts Anonymkode: 1d899...d2c
Blueberrymuffin Skrevet 22. april 2022 #9 Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei, jeg avlyser aldri noe. Er heller litt forsiktig med å planlegge noe dersom jeg av ulike grunner tror at det er en risiko for at jeg ikke kan likevel. Det skal sies at de konkrete planene vi hadde for i sommer henger litt i en tynn tråd nå, for jeg vet jo ikke om de blir noe av lengre og ferieukene mine vil jeg jo bruke til noe Jeg vet ikke hvorfor jeg har dårlig samvittighet. Jeg har aldri blitt blokkert før i hele mitt liv og det sitter vel som et type sjokk og en følelse av at jeg har gjort noe veldig galt ts Anonymkode: 1d899...d2c Uten å utlevere meg selv, kjenner igjen den vonde følelsen du sitter med nå. Bare å sende pm om du føler for det
AprilLudgate Skrevet 22. april 2022 #10 Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Men kan ikke reaksjonen hennes rett og slett komme av en utblåsning? Jeg har ikke funnet på noe sammen med henne mer enn 4 ganger i år ts Anonymkode: 1d899...d2c Jo, det er nok det vil jeg tro. Om jeg skal gjette føler kanskje hun at du hadde «bruk» for henne når dere begge mistet nettverk. Og så går jeg utfra hun føler seg tilsidesatt nå. Men: om du i år mener siden januar er ikke det unormalt sjeldent når du jo skriver master og jobber 60%. Det å blokkere deg synes jeg dog er drøyt….. 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #11 Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Men kan ikke reaksjonen hennes rett og slett komme av en utblåsning? Jeg har ikke funnet på noe sammen med henne mer enn 4 ganger i år ts Anonymkode: 1d899...d2c Det kan være noe der. Dere ble gode venner under covid, men nå er alt åpnet opp igjen og for deg er dagene tettpakket med diverse aktiviteter. For henne, er det ikke sikkert det er sånn. Antagelig føler hun seg glemt, oversett og kanskje med en følelse hun kun var "god nok" under covid når mulighetene for kontakt var begrenset. Når dette er sagt så er ikke hun ditt ansvar. Synest hun reagere voldsomt. Kan du gå bort til henne, banke på døren? Kanskje vente noen dager. Om hun bare blir sint og kommer med antagelser, så hadde jeg nok trukket meg bort. Anonymkode: 49b95...5b8 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #12 Skrevet 22. april 2022 Fløff skrev (5 minutter siden): Jo, det er nok det vil jeg tro. Om jeg skal gjette føler kanskje hun at du hadde «bruk» for henne når dere begge mistet nettverk. Og så går jeg utfra hun føler seg tilsidesatt nå. Men: om du i år mener siden januar er ikke det unormalt sjeldent når du jo skriver master og jobber 60%. Det å blokkere deg synes jeg dog er drøyt….. Ja, det er det jeg også tror. I år ja, altså fra og med januar. Med master og deltidsjobben (jeg begynte å jobbe 60% etter nyttår også) så har jeg ikke tid til å se henne like ofte som tidligere. Det er liksom ikke helt tid i hverdagen min til å bare ta en halv dag fri for å dra på café (hun har også ting å gjøre midt på dagen) og jeg er heller ikke spesielt glad i å dra ut på byen om vinterhalvåret. Vi har jo holdt kontakt omtrent daglig og jeg har jo også snappet henne en del fra jobbarrangementer og andre "viktige" sosiale begivenheter jeg liksom ikke kan si nei til som innebærer alkohol og musikk, så kanskje hun har mistolket det som at jeg er sosial, men bare ikke med henne. ts Anonymkode: 1d899...d2c
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #13 Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det kan være noe der. Dere ble gode venner under covid, men nå er alt åpnet opp igjen og for deg er dagene tettpakket med diverse aktiviteter. For henne, er det ikke sikkert det er sånn. Antagelig føler hun seg glemt, oversett og kanskje med en følelse hun kun var "god nok" under covid når mulighetene for kontakt var begrenset. Når dette er sagt så er ikke hun ditt ansvar. Synest hun reagere voldsomt. Kan du gå bort til henne, banke på døren? Kanskje vente noen dager. Om hun bare blir sint og kommer med antagelser, så hadde jeg nok trukket meg bort. Anonymkode: 49b95...5b8 Ja, det er kanskje litt det jeg føler på. Jeg er redd og føler meg skyldig om hun føler at jeg bare har brukt henne pga mangel på andre alternativer. Kjæresten min har en solid stor vennegjeng og jeg har passet på å inkludere henne med på ting med dem (også under corona, men også etter corona), så jeg skjønner ikke helt om hun ikke føler seg god nok for det er hun jo Vi bor begge to i blokker med ufungerende ringeklokke og jeg kommer nok ikke "nærme" nok i bygget uten at hun slipper meg gjennom diverse plasser. Blir nok å heller vente noen dager for det er ikke særlig mer jeg kan gjøre med saken ts Anonymkode: 1d899...d2c 1
AprilLudgate Skrevet 22. april 2022 #14 Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ja, det er det jeg også tror. I år ja, altså fra og med januar. Med master og deltidsjobben (jeg begynte å jobbe 60% etter nyttår også) så har jeg ikke tid til å se henne like ofte som tidligere. Det er liksom ikke helt tid i hverdagen min til å bare ta en halv dag fri for å dra på café (hun har også ting å gjøre midt på dagen) og jeg er heller ikke spesielt glad i å dra ut på byen om vinterhalvåret. Vi har jo holdt kontakt omtrent daglig og jeg har jo også snappet henne en del fra jobbarrangementer og andre "viktige" sosiale begivenheter jeg liksom ikke kan si nei til som innebærer alkohol og musikk, så kanskje hun har mistolket det som at jeg er sosial, men bare ikke med henne. ts Anonymkode: 1d899...d2c Ja, jeg tenker kanskje du har «bommet» på den siste der. Sier du ikke har tid, hun får snaps fra sosiale sammenkomster og føler seg ekstra ensom av det- og så glemmer du bursdagen. Men- om du dette halvåret har invitert henne i ny og ne så ser jeg fortsatt ikke helt dette med å blokkere. 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #15 Skrevet 22. april 2022 Å blokkere venner er veldig spesielt og umodent. Ja vel, så er man kanskje skuffa eller såra over et eller annet - men hvorfor i all verden blokkere av den grunn? Er det liksom en straff det, da? Noen er veldig dramatiske av seg, og for de av oss som ikke er det, så virker reaksjoner bare mot sin hensikt, tror jeg. Hva med å bare utfase kontakten eller evt. ta det opp med den det gjelder at man er såra? Håper du klarer å legge vekk samvittigheten din, og gå videre. Anonymkode: c21d0...f01
Lacy Skrevet 22. april 2022 #16 Skrevet 22. april 2022 Jeg blir helt stresset av å lese dette, jeg! Stressa på dine vegne, ts. Jeg kan ikke se hvordan du skulle klart å vie henne mer tid enn du har gjort, virkelig. Vi er i April og dere har møttes fire ganger i tillegg til annen kontakt, med de stramme timeplanene? Jeg tror ikke du kommer til å gjøre dette, men jeg syns heller du bør si til henne at du ikke finner deg i å bli behandlet sånn. Det er jo det samme som om en kjæreste skal true med at det er slutt, bare fordi man har en diskusjon/krangel. Det er jo ikke greit.. Hvis hun legger lista for hva som er et vennskap ved en dato, så kan hun heller finne seg venner som lever opp til den forventingen. Venner som er så oppofrende som deg vokser ikke på trær ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #17 Skrevet 22. april 2022 Tror nok at hun er i overkant dramatisk ja. Hun har kansje følt seg ignorert og så var hun sikkert nedfor eller noe og tok det ut over deg. Anonymkode: 4b745...e69
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #18 Skrevet 22. april 2022 Har hun ofte fremstilt seg som et offer når dere har hatt dype samtaler? virker det som alt er enten/eller med henne? Anonymkode: 11903...600
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #19 Skrevet 22. april 2022 5 hours ago, AnonymBruker said: Å blokkere venner er veldig spesielt og umodent. Ja vel, så er man kanskje skuffa eller såra over et eller annet - men hvorfor i all verden blokkere av den grunn? Er det liksom en straff det, da? Noen er veldig dramatiske av seg, og for de av oss som ikke er det, så virker reaksjoner bare mot sin hensikt, tror jeg. Hva med å bare utfase kontakten eller evt. ta det opp med den det gjelder at man er såra? Håper du klarer å legge vekk samvittigheten din, og gå videre. Anonymkode: c21d0...f01 Jeg måtte blokkere en ex-venninne fordi hun stalka meg og skremte meg rett og slett. Det er ofte en god grunn til det. Anonymkode: 2bb7f...10f 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #20 Skrevet 22. april 2022 Lacy skrev (5 timer siden): Jeg blir helt stresset av å lese dette, jeg! Stressa på dine vegne, ts. Jeg kan ikke se hvordan du skulle klart å vie henne mer tid enn du har gjort, virkelig. Vi er i April og dere har møttes fire ganger i tillegg til annen kontakt, med de stramme timeplanene? Jeg tror ikke du kommer til å gjøre dette, men jeg syns heller du bør si til henne at du ikke finner deg i å bli behandlet sånn. Det er jo det samme som om en kjæreste skal true med at det er slutt, bare fordi man har en diskusjon/krangel. Det er jo ikke greit.. Hvis hun legger lista for hva som er et vennskap ved en dato, så kan hun heller finne seg venner som lever opp til den forventingen. Venner som er så oppofrende som deg vokser ikke på trær ❤️ Veldig enig i dette innlegget, jeg hadde bare latt henne være for jeg godtar ikke sånn oppførsel. Dere har møttes i snitt en gang i måneden enda du skriver master, jobber 60% og har også andre nære i ditt liv i tillegg har dere hatt tett kontakt på sosiale medier. Mulig hun ikke er fornøyd med det, men da krever hun tydeligvis mer enn du kan gi. Anonymkode: 67985...9b6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå