Gå til innhold

Andre syke barn i barnehagen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har syke unger hjemme nå og kvier meg til å levere hvis de er friske på mandag. 

Opplever stadig vekk å se andres unger komme med masse grønnsnue å blanke øyner når jeg henter og leverer og da er runden igang igjen. 

Er så forbanna lei av syke unger, kan ikke folk holde barna hjemme?!

Hvorfor gjør ikke barnehagen noe med dette?

Kjenner ingen andre med dette problemet, de har tilsyneltatende friske unger hele tiden i andre barnehager. 

Anonymkode: 680c9...cf2

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi er heldigvis ferdige med at de må være hjemme om de er forkjølet. Er almenntilstanden bra og de ikke har feber kan de være i bhg. Sånn som det har vært under Korona kan man ikke ha det, da må man si opp jobben. Forkjølelse må man tåle.

Anonymkode: 5e1fc...9e5

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Blanke øyne kan forøvrig være allergi!

Anonymkode: 2400b...2b1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Opplever det samme som deg. «Bare våre barn som blir syke og må være hjemme fra barnehagen. 3- åringen har vært syk hjemme hele uken og 5 åringen hjemme i dag. Sikkert mandag og tirsdag også om hun blir like syk som minstemann😌

Leser vi er i en bølge med influensa nå. Merkelig ingen andre i bhg blir syke da. De må jo ha blitt smittet fra en plass?🤔

Anonymkode: 3353f...81b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Opplever det samme som deg. «Bare våre barn som blir syke og må være hjemme fra barnehagen. 3- åringen har vært syk hjemme hele uken og 5 åringen hjemme i dag. Sikkert mandag og tirsdag også om hun blir like syk som minstemann😌

Leser vi er i en bølge med influensa nå. Merkelig ingen andre i bhg blir syke da. De må jo ha blitt smittet fra en plass?🤔

Anonymkode: 3353f...81b

Ja ikke sant? 
trodde at nyoppstått snue og symtomer alltid skulle holdes borte fra bhg?

Sånn jeg merker hos er at jeg feks kommer på en mandag og «pia» er helt frisk, også kommer jeg på tirsdag og jeg ser hun pluselig er kjempe dårlig. På fredag begynner mitt barn å bli syk, og «pia» har vært i barnehagen alle dagene. 

Har også vitnet når jeg har levert barnet mitt sent (hall10-10tiden) at foreldre henter barnet sitt pga sykdom, også er de på plass igjen neste dag 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har syke unger hjemme nå og kvier meg til å levere hvis de er friske på mandag. 

Opplever stadig vekk å se andres unger komme med masse grønnsnue å blanke øyner når jeg henter og leverer og da er runden igang igjen. 

Er så forbanna lei av syke unger, kan ikke folk holde barna hjemme?!

Hvorfor gjør ikke barnehagen noe med dette?

Kjenner ingen andre med dette problemet, de har tilsyneltatende friske unger hele tiden i andre barnehager. 

Fordi foreldrene nekter. De er ikke syke hjemme, det er allergi, det er fordi vi lot det sove for lenge osv osv osv. 

Anonymkode: 20251...6af

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært nødt til å sende ut felles e-post i vår barnehage som sier at barnet ikke får komme i barnehagen SELV OM det har fått paracet for å buke med feberen. 

Noen foreldre altså. Skamløse. 

Anonymkode: a83a8...9d6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fordi at vi har ikke lov å nekte barna å komme i bhg. Vi har foreldre som leverer barn som har kastet opp i bhg, dagen etterpå. For barnet har ikke spydd flere ganger og er såå frisk hjemme. Vi har barn med øreverk og halsbetennelse som kommer i bhg, for de har ikke feber. 

Vi har ingen myndighet til å nekte noen å komme med barna. Og hvertfall ikke med "bare" grønt snørr. 

Anonymkode: bf3d2...b87

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Syns så synd på disse barna…

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her får de komme om de er litt snufsete. Ikke om det er nyoppstått, men når jeg har vært hjemme i 3 dager med en unge som hadde lav feber dag 1, og ellers vært i topp form men litt snørr... da går det ikke å være hjemme mer. Dersom man skulle holdt ungene hjemme hver gang de var snørrete måtte jo alle sluttet i jobben sin.

Anonymkode: 4be08...969

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Fordi at vi har ikke lov å nekte barna å komme i bhg. Vi har foreldre som leverer barn som har kastet opp i bhg, dagen etterpå. For barnet har ikke spydd flere ganger og er såå frisk hjemme. Vi har barn med øreverk og halsbetennelse som kommer i bhg, for de har ikke feber. 

Vi har ingen myndighet til å nekte noen å komme med barna. Og hvertfall ikke med "bare" grønt snørr. 

Anonym over her.. det du forteller er jo helt sykt. Hva sier disse foreldrene når dere nevner dette da? Tror jeg hadde klikket om jeg var barnehageansatt og noen sendte unger med betennelser o.l....

Anonymkode: 4be08...969

AnonymBruker
Skrevet

Mange foreldre er helt skamløse på dette med å sende syke barn i barnehagen. Det er det som er problemet. 

Anonymkode: 8642d...17a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette stemmer dessverre. Mange foreldre nekter for at barna er syke også. Har barnet spydd så MÅ det være noe barnet spiste, iallfall ikke omgangssyken. Har barnet høy feber så er det selvsagt 100% friskt dagen etterpå. Har barnet hatt eksplosiv diaré så var det sikkert fordi det kanskje muligens reagerer på melk en gang iblant. Osv osv.  🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️ 

Anonymkode: 8642d...17a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det står i vedtektene våre at de SKAL være hjemme 48timer etter oppkast og at om allmenntilstanden er dårlig skal de være hjemme. Så vi har faktisk myndighet til å bestemme det. Men det står kanskje ikke i vedtektene deres? Det er omsorgssvikt å sende dårlige unger i barnehagen ass, dårlige foreldre..

Anonymkode: ca8f7...77c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...