Ellie1 Skrevet 22. april 2022 #1 Skrevet 22. april 2022 Hei!☺️Jeg prøver å bli gravid, og det kjennes lenge å vente en hel uke for å ta en sikker graviditetstest🤪 Så jeg har prøvd å kjent etter i kroppen fordi jeg lurer sånn på om jeg er gravid eller ikke! I dag kl 13:30 ble jeg plutselig kjempekvalm og spydde (men kom ingenting ut fordi jeg skulle akkurat til å spise lunsj…) Ble helt fin igjen etter 2 min og er ikke dårlig i det hele tatt lenger. Dette har aldri hendt med meg før, så jeg tenkte det sikkert betyr at jeg er gravid. Men når jeg googlet skriver de bare om «morgenkvalme». Jeg har jo vært våken siden kl 8. Er det noen her som har opplevd kvalme eller å kaste opp i graviditet? Hvordan så det ut? Var det bare om morgenen? Var dere konstant kvalm, eller var det kortere og gikk bort igjen, som i mitt tilfelle? Hvor tidlig startet det?
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #2 Skrevet 22. april 2022 Du har ikke kastet opp om ingenting kom 🙄 Anonymkode: 3e176...add 2
mingus Skrevet 22. april 2022 #3 Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du har ikke kastet opp om ingenting kom 🙄 Anonymkode: 3e176...add Hørt om å brekke seg eller? TS: Jeg var heldagskvalm, så det kan være, men jeg fikk det ikke før i uke 6. Da brakk jeg meg hele veien til jobb og spydde gjerne da jeg kom dit... Og i pausen, og da jeg kom hjem. Bare hold ut og test når IKM nærmer seg Og lykke til 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #4 Skrevet 22. april 2022 Det kan komme i mange former. Det burde du fort klart å finne på et googlesøk. Anonymkode: 51832...34e
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #5 Skrevet 22. april 2022 Just now, mingus said: Hørt om å brekke seg eller? TS: Jeg var heldagskvalm, så det kan være, men jeg fikk det ikke før i uke 6. Da brakk jeg meg hele veien til jobb og spydde gjerne da jeg kom dit... Og i pausen, og da jeg kom hjem. Bare hold ut og test når IKM nærmer seg Og lykke til Brekke seg er å brekke seg, kaste opp er å kaste opp. Ikke det samme. Jeg registrerer hvor kvalm jeg er i et forskningsprosjekt og oppkast og brekninger er to forskjellige kategorier Anonymkode: 51832...34e 3
mingus Skrevet 22. april 2022 #6 Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Brekke seg er å brekke seg, kaste opp er å kaste opp. Ikke det samme. Jeg registrerer hvor kvalm jeg er i et forskningsprosjekt og oppkast og brekninger er to forskjellige kategorier Anonymkode: 51832...34e Joda men kanskje ikke TS tenker seg over dette hvis hun er veldig ivrig og oppspilt? 1
Ellie1 Skrevet 22. april 2022 Forfatter #7 Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Brekke seg er å brekke seg, kaste opp er å kaste opp. Ikke det samme. Jeg registrerer hvor kvalm jeg er i et forskningsprosjekt og oppkast og brekninger er to forskjellige kategorier Anonymkode: 51832...34e Haha samma det det er ikke poenget i spørsmålet mitt😂 Jeg kan godt kalle det å brekke meg, sikkert riktig det! Men om du vil diskutere forskjellen på å brekke seg eller kaste opp så kan du jo starte et eget forum. Poenget er at jeg var kvalm midt på dagen og lurer på om det er vanlig, eller om det bare er morgenkvalme som er vanlig.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #8 Skrevet 22. april 2022 Om det du opplevde var pga graviditet, vil også en graviditetstest slå ut positivt. Hormonet som gir kvalme (hcg) er det samme som måles i urinen på en test. Men om det er en uke før du kan forvente å få evt positivt svar så er det nok mest sannsynlig tilfeldig (evt psykisk fordi du leter så veldig etter graviditetstegn). Anonymkode: 48e73...ccc 8 3
Zsjasmin Skrevet 22. april 2022 #9 Skrevet 22. april 2022 Ellie1 skrev (Akkurat nå): Haha samma det det er ikke poenget i spørsmålet mitt😂 Jeg kan godt kalle det å brekke meg, sikkert riktig det! Men om du vil diskutere forskjellen på å brekke seg eller kaste opp så kan du jo starte et eget forum. Poenget er at jeg var kvalm midt på dagen og lurer på om det er vanlig, eller om det bare er morgenkvalme som er vanlig. Kan absolutt være noe 😊 jeg hadde aldri morgenkvalme men derimot alltid forferdelig kvalm på kvelden. 1
Sofakona Skrevet 22. april 2022 #10 Skrevet 22. april 2022 Når hadde du eggløsning? Om det er 1 uke til mens sp er du bare 7 dpo. Det er for tidlig for kvalme og positive hgc 2 2
PurpleTuliip Skrevet 22. april 2022 #11 Skrevet 22. april 2022 Kvalme i graviditet kan komme hele døgnet. Oftest verre hos mange om morgenen siden du da har sovet og det er «lenge» siden du har spist. Jeg spydde døgnet rundt fra uke 6 til uke 10. 1
Ellie1 Skrevet 22. april 2022 Forfatter #12 Skrevet 22. april 2022 Sofakona skrev (Akkurat nå): Når hadde du eggløsning? Om det er 1 uke til mens sp er du bare 7 dpo. Det er for tidlig for kvalme og positive hgc Hadde eggløsning for en uke siden
Maleficenta Skrevet 22. april 2022 #13 Skrevet 22. april 2022 Ellie1 skrev (15 minutter siden): Hei!☺️Jeg prøver å bli gravid, og det kjennes lenge å vente en hel uke for å ta en sikker graviditetstest🤪 Så jeg har prøvd å kjent etter i kroppen fordi jeg lurer sånn på om jeg er gravid eller ikke! I dag kl 13:30 ble jeg plutselig kjempekvalm og spydde (men kom ingenting ut fordi jeg skulle akkurat til å spise lunsj…) Ble helt fin igjen etter 2 min og er ikke dårlig i det hele tatt lenger. Dette har aldri hendt med meg før, så jeg tenkte det sikkert betyr at jeg er gravid. Men når jeg googlet skriver de bare om «morgenkvalme». Jeg har jo vært våken siden kl 8. Er det noen her som har opplevd kvalme eller å kaste opp i graviditet? Hvordan så det ut? Var det bare om morgenen? Var dere konstant kvalm, eller var det kortere og gikk bort igjen, som i mitt tilfelle? Hvor tidlig startet det? vet ikke hvorfor det kalles morgenkvalme. Noen er jo kvalme døgnet rundt, abdre ikke i det hele tatt. Vanskelig å si dette for det er så individuelt. 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #14 Skrevet 22. april 2022 mingus skrev (10 minutter siden): Hørt om å brekke seg eller? Jepp, men da heter det ikke oppkast 😉 Anonymkode: 3e176...add
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #15 Skrevet 22. april 2022 2 minutter siden, Ellie1 said: Hadde eggløsning for en uke siden Da er det for tidlig for kvalmen. Anonymkode: 6b438...975 4
Ellie1 Skrevet 22. april 2022 Forfatter #16 Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da er det for tidlig for kvalmen. Anonymkode: 6b438...975 Ok Jeg leste på fhi at noen opplevde kvalme denne uken, men at de fleste ikke gjør det. Men jeg vet ikke jeg🤷🏼♀️ Synes og det var tidlig. Hadde ikke forventet det.
Sofakona Skrevet 22. april 2022 #17 Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da er det for tidlig for kvalmen. Anonymkode: 6b438...975 Ja...du er bare 7 dager etter eggløsningen... ikke sikkert egget har festet seg engang. Du kan få progesteron hormoner som kan gjøre det samme som hgc hormoner.. altså kvalme etc. Men du kan ikke bli kvalm av graviditeten nå. Enten noe du har spist.. eller rett og slett kroppen din som reagerer på at du tenker mye på dette 1
Ellie1 Skrevet 22. april 2022 Forfatter #18 Skrevet 22. april 2022 Sofakona skrev (Akkurat nå): Ja...du er bare 7 dager etter eggløsningen... ikke sikkert egget har festet seg engang. Du kan få progesteron hormoner som kan gjøre det samme som hgc hormoner.. altså kvalme etc. Men du kan ikke bli kvalm av graviditeten nå. Enten noe du har spist.. eller rett og slett kroppen din som reagerer på at du tenker mye på dette Ok Jeg har ikke tenkt så mye på kvalme. Det forventet jeg ikke så tidlig. Så da er det sikkert noe jeg har spist eller noe. Jeg har bare aldri opplevd å være kvalm på den måten så det var merkelig. på fhi står det at noen opplever kvalme så tidlig, så jeg tror det kan hende🤔
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #19 Skrevet 22. april 2022 14 minutter siden, Ellie1 said: Haha samma det det er ikke poenget i spørsmålet mitt😂 Jeg kan godt kalle det å brekke meg, sikkert riktig det! Men om du vil diskutere forskjellen på å brekke seg eller kaste opp så kan du jo starte et eget forum. Poenget er at jeg var kvalm midt på dagen og lurer på om det er vanlig, eller om det bare er morgenkvalme som er vanlig. Jeg diskuterte ikke, kom med 1 kommentar. Anonymkode: 51832...34e
Sofakona Skrevet 22. april 2022 #20 Skrevet 22. april 2022 Ellie1 skrev (8 minutter siden): Ok Jeg har ikke tenkt så mye på kvalme. Det forventet jeg ikke så tidlig. Så da er det sikkert noe jeg har spist eller noe. Jeg har bare aldri opplevd å være kvalm på den måten så det var merkelig. på fhi står det at noen opplever kvalme så tidlig, så jeg tror det kan hende🤔 Ja du kan bli kvalm etter eggløsningen og hormoner. Men ikke pga gravidet. Egget tar 7-10 dager å feste seg..og så tar det 2-4 dager å få nok hgc til positive test og symptomer 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå