Gjest Gjest Skrevet 4. november 2005 #1 Skrevet 4. november 2005 Skal gifte oss i utlandet. Ringer familien for å fortelle nyheten dagen etter tenker jeg. Har helt angst for at folk vil komme drassende på presanger i hopetall. Ikke derfor vi gifter oss. Regner med gave fra foreldre og kanskje nærmeste familie, men alle andre da? Noe som har noen synspunkter eller opplevd det samme? og evt hva gjør vi? Vil folk bli fornærma hvis vi sier vi ikke vil ha noe?
Gjest Svimle Skrevet 4. november 2005 #2 Skrevet 4. november 2005 Har ingen erfaring med dette, men søsteren til svigerinnen min giftet seg i all hemmelighet (dvs, de trodde det var hemmelig, men det hadde vært en lekkasje et sted, så den nærmeste familien overrasket dem med en fest i stedet...), men da fikk jeg uansett veldig inntrykk av at man ga ikke gaver til de som giftet seg hemmelig - kanskje med unntak av søsken og foreldre.
nostalgia Skrevet 4. november 2005 #3 Skrevet 4. november 2005 Er det ikke bare hyggelig å få litt oppmerksomhet da? Familie og venner synes jo bare at dette er en stor begivenhet (som det jo er) og vil helt sikkert gjerne få markere det på sin måte ved å gi en gave?
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2005 #4 Skrevet 4. november 2005 Jo, det er jo hyggelig for all del. Men så flaut med all oppmerksomhet da
nostalgia Skrevet 4. november 2005 #5 Skrevet 4. november 2005 Neeeei... det er jo bare fint, vel? Det er jo en av de viktigste dagene i livet deres, bare fint med litt oppmerksomhet da vel? Jeg ville med glede tatt imot gaver fra dem som føler de vil gi, og vært glad for at de tenker på dere Lykke til med bryllupet forresten!! Anette
Gjest gjest1 Skrevet 5. november 2005 #6 Skrevet 5. november 2005 Men husk på å takke dem som gir dere gave. Min fetter giftet seg hemmelig. Vi spleiset (mine søsken og mamma) på en ganske dyr gave til dem som vi sendte dem etter bryllupet. Vi (tenker da helst på mamma) har aldri fått noe takkekort eller telefon med takk for denne gaven. Det hadde holdt med et enkelt kort uten bilde med en enkel takk for oppmerksomheten.... (Det er nå 4 år siden de giftet seg)
Ugla Skrevet 7. november 2005 #7 Skrevet 7. november 2005 Om dere får gaver, så viser det jo bare at de har LYST til å gi dere noe, ikke fordi de føler at de "må". Lykke til!
Gjest Wasabi Skrevet 8. november 2005 #8 Skrevet 8. november 2005 Folk blir nok ikke fornærmet om dere sier fra dere ikke vil ha noe. Men si i fra! For det kan være vanskelig å vite hva brudeparet ønsker.. Jeg opplevde nemlig det motsatte da en barndomsvenninne giftet seg hemmelig. De sendte mail fra utlandet om at de hadde inngått ekteskap - og så ble hun skikkelig fornærmet da jeg ikke hadde blomster/gave/jubel klar da de kom hjem!! Det hører med til historien at jeg ikke visste hvilken dag de kom tilbake og at de bor på en annen kant av landet enn meg.. Jeg sa tydelig fra om at dette visste jeg ikke noe om og så sendte jeg gave noen uker etterpå. Det hadde jeg gjort uansett. Og så lovte de å invitere på stor vennefest men det har enda ikke skjedd - og dette er nå 2 år siden... Så folk er forskjellige kan man si!
Gjest Aloha Skrevet 8. november 2005 #9 Skrevet 8. november 2005 Jeg ville iallfall gitt en gave ved hjemkomst, dersom en av mine venner eller nære slektninger hadde giftet seg på denne måten. Man vil jo så gjerne gi en liten oppmerksomhet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå