Gå til innhold

Tilbake etter sykemelding, men ingen oppgaver ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Merkelig spørsmål, men etter langvarig sykemelding skal jeg tilbake på jobb. Problemet er bare at det er vikar i stillingen min, så det er ingen ledig plass til meg. Jeg har tatt det opp med min leder, som svarer vagt og utydelig og sier det kanskje blir noe ledig i mai. 

Hva kan jeg gjøre om jeg ønsker å jobbe nå? Føles som jeg presses til å fortsette sykemeldingen og at jeg er uønsket på jobb. Er lærer. 

Anonymkode: 26cbc...166

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Arbeidsgiver plikter å stille med lønn til deg når du er tilbake fra sykmelding. Hvis de ikke har oppgaver til deg, får det være deres problem. Men lærerne pleier å ha mer sykefravær mot slutten av terminen, så det finnes sikkert vikaroppdrag til deg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde vel bare informert om at jeg kommer på jobb. Og involvert tillitsvalgt hvis det ble et problem. 

Anonymkode: f32e2...02c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om arbeidsgiver har dobbeltbooket seg får de får doble lønnsutgifter.

Hvordan har dialogen om oppstart vært? Kom det brått på skjønner jeg at problemet har oppstått. 

Anonymkode: a5e61...58b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En annen ting du må tenke på er at sykepengerettighetene dine løper. Hvis du lar deg presse til å fortsette sykemelding så kan det til syvende og sist gå ut over deg ved at du plutselig ikke har krav på sykepenger. Det tenker neppe leder på.

Anonymkode: f32e2...02c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Merkelig spørsmål, men etter langvarig sykemelding skal jeg tilbake på jobb. Problemet er bare at det er vikar i stillingen min, så det er ingen ledig plass til meg. Jeg har tatt det opp med min leder, som svarer vagt og utydelig og sier det kanskje blir noe ledig i mai. 

Hva kan jeg gjøre om jeg ønsker å jobbe nå? Føles som jeg presses til å fortsette sykemeldingen og at jeg er uønsket på jobb. Er lærer. 

Er det ikkje betre at den læraren som er sett inn til å ta dine timar i den lange perioden du har vore borte, fullfører skuleåret no og får ei grei avslutting med elevane? 

Anonymkode: 6087a...711

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er vanskelig for begge parter. Du kommer tilbake sent på året, og vikar er lettest å få tak i dersom det er varighet ut året. Det er helt sikkert jobb til deg, men det er ikke sikkert at du kan få plukke opp tråden der som du slapp.

Anonymkode: 4ebf2...dc5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Er det ikkje betre at den læraren som er sett inn til å ta dine timar i den lange perioden du har vore borte, fullfører skuleåret no og får ei grei avslutting med elevane? 

Joda. Men som en over her nevner, det går ut over mine sykepengerettigheter. Skal jeg være sykemeldt to måneder uten grunn for at det vikaren skal få «ei grei avslutting med elevane»?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Joda. Men som en over her nevner, det går ut over mine sykepengerettigheter. Skal jeg være sykemeldt to måneder uten grunn for at det vikaren skal få «ei grei avslutting med elevane»?

Du må jo så klart møte på arbeidsplassen din når sykemeldig din er over, selv om noen andre har klassen din 😅

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hvilke trinn du jobber i, men skulle ikke tro det ville være vanskelig å fylle tiden med f.eks. å være hjelpelærer i forskjellige klasser. Det er alltid noen som sliter i forskjellige fag og da er det jo et stort pluss at de kan få inn en ekstra lærer i de timene. 

Anonymkode: cadde...004

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er du frisk er det jo bare å møte på jobb. Er du frisk så får du helt sikkert arbeidsoppgaver. 

Hos oss avventer vi til den sykmeldte er tilbake. Noen som gjerne friskmelder seg i 14dager også er det på igjen med 11mnd sykmelding. Det skaper bare ekstra arbeid. 

Anonymkode: 5029b...e66

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...