Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er ferdig på front-end studiet mitt om 2 måned, jeg jobber allerede i en selskap som front end utvikler med lavere lønn da jeg var helt fersk og fikk jobben allerede første året i studiet. Nå som jeg er nesten ferdig studert vil jeg måtte ta opp diskusjon om nye lønnen, og vet ikke helt hvor jeg burde sikte til. Erfaring er 2 år nå inkludert skole. Noen her med front end bakgrunn som kan dele hva dere ca hadde i lønn på første året etter studie? Eller hva en nybegynner front end utvikler bør ligge på. Jeg vil ikke føle at jeg vil koste selskapet mye heller da jeg fortsatt føler meg fersk og jeg vet det vil ta litt tid før jeg mestrer mye innen front-end. 

Endret av Carbon

Fortsetter under...

Annonse

AnonymBruker

Du er jo ikke helt fersk, du har jo to års erfaring, ikke glem det. Det bør være nok til å forhandle lønna opp nå. Hvis du ikke får det, så ville jeg sett et annet sted, markedet er godt for dyktige utviklere. 

Anonymkode: 9976c...9dc

AnonymBruker

Jeg bedt om i hvertfall 600k. Du har tross alt også 2 års erfaring. Hadde også prøvd meg et annet sted, du kan velge og vrake i markedet nå, og det er som regel vanskeligere å gå mye opp i lønn uten å bytte jobb. 

Anonymkode: 4ab59...22c

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Fra Tekna:

Jeg vil tro det er noe med enn det for nybegynner-utvikler.

Screenshot_20220422-161128_Chrome.jpg

Anonymkode: b6f87...1ff

Ut fra hovedinnlegget tror jeg TS studerer til en bachelorgrad, og Tekna-medlemmene har master alle sammen, så disse tallene er ikke relevante. 

Anonymkode: 38fa2...2ce

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Ut fra hovedinnlegget tror jeg TS studerer til en bachelorgrad, og Tekna-medlemmene har master alle sammen, så disse tallene er ikke relevante. 

Anonymkode: 38fa2...2ce

Master og bachelor har ikke så mye å si. Man starter lett på 550k etter bachelor (jeg og flere av mine studiekamerater som hadde internships og deltidsjobber startet på 600k etter bachelor). Det er grunnen til at man ofte taper du penger på å ta master i stedet for å bare begynne å jobbe etter bachelor. 

F.eks:

En nyutdannet med bachelor starter på 530k. Jobber i 2 år, og er/nærmer seg dermed å være en mid-level developer. De kan nå kreve 650-700k i lønn.

En person med bachelor bestemmer seg for å ta en master, og bruker 2 år på masterstudier. Når de begynner å søke jobb, så søker de jobb som en nyutdannet junior developer. De kan da forvente seg lønn på 570k, maks 600k. 

I en bransje der det ikke er krav til master, så er arbeidserfaring alt. Bachelor eller master, du vil likevel bli sett på som en nyutdannet junior når du er ferdig uansett. De første årene med arbeidserfaring går du fort opp 80-100k i året. 

Anonymkode: 4ab59...22c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...